Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Τέλος του χρόνου ξεκινά ο κάθετος άξονας της Ξάνθης

Τέλος του χρόνου ξεκινά ο κάθετος άξονας της Ξάνθης

0
agios konst

Μπαίνει εργολάβος στο πρώτο τμήμα του έργου στην παράκαμψη του Δημαρίου. Συνάντηση Παυλίδη με εκπροσώπους της Εγνατίας

Χρηματοδότηση από το τομεακό πρόγραμμα και το interreg Ελλάδας – Βουλγαρίας

Τέλος του χρόνου και συγκεκριμένα στο 4ου τρίμηνο του 2015 έχει προσδιοριστεί χρονικά η δημοπράτηση του πρώτου έργου του κάθετου άξονα Ξάνθης . Αυτό ήταν η νέα εξέλιξη που έπεσε στο τραπέζι και αποτέλεσε το αντικείμενο της σύσκεψης που είχαν ο περιφερειάρχης Ξάνθης κ. Παυλίδης και ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Ζαγναφέρης με στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «Ελλάδα – Βουλγαρία» και εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη, με θέμα τη διάνοιξη των τελευταίων 10 χλμ. Δηλαδή της παράκαμψης του Δημαρίου. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. ΠΑΜΘ κ. Βασίλης Πιτσινίγκος, ο Προϊστάμενος της Μονάδας Γ’ της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. ΠΑΜΘ κ. Γιώργος Λεβέντης, ο Διευθυντής της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Γιώργος Σκόδρας και στελέχη του.

Μπαίνει εργολάβος στο πρώτο τμήμα του άξονα στην παράκαμψη του Δημαρίου

Ως γνωστόν το έργο έχει αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ που εκπόνησε και τις 3 συνολικά μελέτες του έργου οι φάκελοι των οποίων έχουν υποβληθεί από την Εγνατία μέσα στον Νοέμβριο του 2014 με αίτημα για χρηματοδότηση από το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) και το ΣΕΦ (Περιφερειακό πρόγραμμα). Να σημειώσουμε επίσης ότι σε περιφερειακό συμβούλιο έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου το οποίο έχει ωρίμανση και αυτό που απέμεινε ήταν να κριθεί επιλέξιμο για να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Χρηματοδότηση από τομεακό πρόγραμμα και το interreg Ελλάδας – Βουλγαρίας

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Τύπου της περιφέρειας : «Ειδικό πρόβλημα της συνάντησης ήταν ο κίνδυνος απώλειας πόρων που προγραμματίστηκαν για αυτό το σκοπό από το νέο πρόγραμμα ‘’Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020’’ και ο κίνδυνος μη κατασκευής του. Στη συνάντηση και κατόπιν παρεμβάσεων του Περιφερειάρχη, και προς την Κυβέρνηση, βρέθηκε – καταρχήν – συνδυασμένος τρόπος χρηματοδότησης και δρομολογήθηκε λύση». Δεν διευκρινίζεται όμως ποιες είναι οι πηγές χρηματοδότησης. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε» το πρόγραμμα χρηματοδότησης που βρέθηκε για το πρώτο κομμάτι που αφορά την παράκαμψη του Δημαρίου   είναι από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου και το διασυνοριακό του interreg.

Πληροφορίες για το έργο

Να σημειώσουμε όμως – όπως είχε πει τον Νοέμβριο ο κ. Παυλίδης – ότι το διασυνοριακό πρόγραμμα έχει διαθέσιμα μόλις 50 εκ. ευρώ και για την Ελλάδα και για τη Βουλγαρία. Το έργο θα αναλάβει ο εργολάβος που θα δώσει την μεγαλύτερη έκπτωση στο μειοδοτικό διαγωνισμό. Να σημειώσουμε ότι όλο το έργο του κάθετου άξονα έχει προϋπολογισμό 206 εκ. ευρώ και η υλοποίησή του ξεκίνησε από το 1996 (!) με διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας. Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι υπάρχουσες επικαιροποιημένες μελέτες αφορούν σ’ ένα έργο προδιαγραφών οδού ταχείας κυκλοφορίας με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και σήραγγα μεταξύ Μύκης – Κενταύρου.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα» η κινητροδότηση των ιατρών στο Γ.Ν.Ξ.

Καμία αποτελεσματική πρωτοβουλία δεν έχει υιοθετηθεί – Το «βλέπει εκ νέου» η νέα δημ…