Υποβλήθηκε η μελέτη στο ΣΕΣ και στο ΣΕΦ – «Έχει ωρίμανση το έργο και θα ενταχθεί» διαβεβαιώνει ο Κ. Ζαγναφέρης
Ο Παυλίδης το θέλει μέχρι 25 εκ. ευρώ, όπως δήλωσε σε περιφερειακό συμβούλιο. Για πολιτικές σκοπιμότητες τον εγκαλεί ο Καραλίδης
Ανασύρθηκαν από τα συρτάρια της Π. Ε. Ξάνθης οι 3 μελέτες για το έργο του κάθετου άξονα Ξάνθης, και ήδη οι φάκελοι έχουν υποβληθεί από την Εγνατία μέσα στον Νοέμβριο με αίτημα για χρηματοδότηση από το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) και το ΣΕΦ (Περιφερειακό πρόγραμμα). Να σημειώσουμε ότι σε πρόσφατο περιφερειακό συμβούλιο έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου το οποίο έχει ωρίμανση και αυτό που απομένει είναι να κριθεί επιλέξιμο για να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Ο Παυλίδης το θέλει μέχρι 25 εκ. ευρώ …
Υπενθυμίζουμε ότι η μελέτη του έργου η οποία έγινε από μελετητή μετά από ανάθεση από την Εγνατία που έχει αναλάβει το έργο είχε χρηματοδοτηθεί με 8 εκ. ευρώ από το interreg μετά από παρέμβαση του τότε αν. Υπουργού Ανάπτυξης Σ. Ξυνίδη και το τελικό κόστος της μελέτης μετά την έκπτωση ανήλθε σε 4 εκ. ευρώ. Όλο το έργο είναι προϋπολογισμού 200 εκ. ευρώ και αυτό είναι σημείο που έχει προβληματίσει τον περιφερειάρχη κ. Γιώργο Παυλίδη ο οποίος στο περιφερειακό συμβούλιο που εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου είχε καταστήσει σαφές ότι: « δεν υπάρχουν τα χρήματα στο interreg για να υλοποιηθεί το ιδιαίτερα κοστοβόρο έργο των 206 εκ. ευρώ, αφού διαθέσιμα είναι μόλις 50 εκ. ευρώ και για την Ελλάδα και για τη Βουλγαρία, γι’ αυτό και θα επιχειρηθεί με διορθώσεις και διαπλατύνσεις των ήδη υπαρχουσών οδών και συνδέσεις μεταξύ τους να γίνει ο άξονας, χωρίς το έργο να ξεπερνά τα 25 εκ. ευρώ»( φύλλο του «Ε» 22 Οκτωβρίου 20-14). Σύμφωνα με πληροφορίες μας οι υπάρχουσες επικαιροποιημένες μελέτες αφορούν σ’ ένα έργο προδιαγραφών οδού ταχείας κυκλοφορίας με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας και σήραγγα μεταξύ Μύκης – Κενταύρου.
Αποφασισμένος να «κυνηγήσει» το έργο ο Ζαγναφέρης
Παρότι ο κ. Παυλίδης δεν δείχνει διατιθεμένος να «κυνηγήσει» το έργο όπως σημείωσε στο ίδιο συμβούλιο «ο δρόμος Δράμας- Καβάλας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα» και μια ακόμη απόδειξη γι αυτό είναι ότι στην πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών κ. Χρυσοχοϊδη και στην συνάντηση που είχαν ούτε καν το ανέφερε σε αντίθεση με άλλα έργα που αφορούν όλα άλλους νομούς της περιφέρειας, ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κώστας Ζαγναφέρης δήλωσε στο «Ε» ότι το έργο έχει την ωρίμανση που απαιτείται και υπάρχουν διαβεβαιώσεις ότι θα ενταχθεί για χρηματοδότηση. Να σημειώσουμε ότι και ο κ. Καραλίδης είχε κατηγορήσει τον κ. Παυλίδη ότι παραλείπει σκοπίμως να δώσει προτεραιότητα σε έργα, με αξιόλογη ωριμότητα όπως στον κάθετο άξονα Ξάνθης –ελληνοβουλγαρικών συνόρων, αφήνοντας να υπονοηθεί δε ότι αυτό γίνεται σκοπίμως και για καθαρά πολιτικούς λόγους προκειμένου  να μην υποβαθμιστεί το δικό του έργο ως νομάρχης Ξάνθης που είναι ο μοναδικός δρόμος προς Βουλγαρία ο δίοδος του Αγ. Κωνσταντίνου που είναι χαρακτηρισμένη ως τουριστική δίοδος με τις ανάλογες προδιαγραφές και όχι ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας!