Επιχείρηση- «σκούπα» για έναν καθαρό δήμο Ξάνθης
Θα ενημερωθεί για την ηλεκτροκίνηση στα οχήματα του δήμου. Ο ΣΔΑΝ και ο ΧΥΤΑ «αγκάθια» στις σχέσεις Δημαρχόπουλου – Μίχογλου
Μια νέα πολιτική στον τομέα της καθαριότητας ενδιαφέρεται να εφαρμόσει ο δήμαρχος Ξάνθης, Χ. Δημαρχόπουλος , προκειμένου να κερδίσει το στοίχημα «του καθαρού δήμου». Σύμμαχός του σ’ αυτό το εγχείρημα η εμπειρία της υπηρεσίας Περιβάλλοντος και η τεχνογνωσία που μπορούν να αντλήσουν από άλλες εφαρμογές σ’ άλλους δήμους. Στόχος η βελτίωση των υποδομών καθαριότητας σ’ όλα τα στάδια με τη χρήση νέων τεχνολογιών και παράλληλα μ’ ένα κόστος αποσβέσιμο στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
Υπόγειοι κάδοι νέας τεχνολογίας
Σε πρώτη φάση ο δήμαρχος Ξάνθης θέλει να απαλλάξει την πόλη από τους τροχήλατους πράσινους κάδους που «κοσμούν» το κέντρο και τις γειτονιές και που αφήνουν τα σκουπίδια εκτεθειμένα για τους τροφοσυλλέκτες αλλά και για να κάνουν «πάρτι» τα αδέσποτα με συνέπεια να είμαστε όλοι θεατές της γνωστής τριτοκοσμικής εικόνας. Πρόκειται για νέας τεχνολογίας υπόγειων κάδων που χρησιμοποιούν ένα σύστημα σωληνώσεων με ειδική στεγανοποίηση των απορριμμάτων και των υπολειμμάτων από πολυεστέρα το κόστος του οποίου είναι αποσβέσιμο μέσα σ’ ένα χρόνο – όπως κοστολογήθηκε από την υπηρεσία του δήμου που πρότεινε αυτό το σύστημα έναντι αυτό με ειδικές σακούλες που θα κόστιζε στο δήμο 25.000 ανά έτος. Όπως ανέφερε ο κ. δήμαρχος στο «Ε» έδωσε εντολή στο Τμήμα Περιβάλλοντος να εκπονήσει μελέτη με προτεινόμενες κοστολογημένες επιλογές καθώς επίσης και να υποδείξει και τους χώρους που θα μπορούν να τοποθετηθούν οι κάδοι.
Ηλεκτροκίνηση στους δρόμους της Ξάνθης
Ανοιχτός στις καινοτόμες τεχνολογίες δηλώνει ο κ. Δημαρχόπουλος ο οποίος προτίθεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στους δρόμους της Ξάνθης. Την χρήση δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση οχημάτων του δήμου αποσκοπώντας στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Για το λόγο αυτό προτίθεται να παρακολουθήσει ένα συνέδριο στην Αθήνα τις επόμενες μέρες που αφορά στην χρήση ηλεκτροκίνησης από τους δήμους, προκειμένου να αντλήσει τεχνογνωσία και να καταστήσει το δήμο πεδίο εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης με σταθμούς εφοδιασμού κ.λ.π.
Ο ΣΔΑΝ και ο ΧΥΤΑ «αγκάθια» στις σχέσεις Δημαρχόπουλου – Μίχογλου
Σε «αγκάθια» για τις σχέσεις του δημάρχου Ξάνθης με τον δήμαρχο Τοπείρου έχουν αναδειχθεί ο ΣΔΑΝ και ο ΧΥΤΑ ιδιαίτερα μετά την «κατάληψη» μέσω ψηφοφορίας βέβαια της προεδρίας του ΣΔΑΝ Ξάνθης από το δήμαρχο Ξάνθης κάτι που ο δήμαρχος Τοπείρου θεωρούσε σαν «κεκτημένο» που ανετράπη δεδομένου ότι τη θέση αυτή κατείχε καθ’ όλη της διάρκεια της θητείας του ο προηγούμενος δήμαρχος Τοπείρου Στέλιος Χατζηευαγγέλου. Αυτό τον έκανε να θέσει αξιώσεις για αντισταθμιστικά οφέλη προκαθορίζοντας και το ύφος του ποσού σε 1 κε. ευρώ προβάλλοντας ως επιχείρημα το γεγονός ότι ο ΧΥΤΑ είναι στο δήμο Τοπείρου αλλά και να θέτει θέμα μη παραχώρησης του χώρου 2+5 χρόνια – όπως προαπαιτείται – για να κατασκευαστεί το νέο έργο επέκτασης του ΧΥΤΑ αν δεν του δοθούν τα αντισταθμιστικά οφέλη. Απ ‘ την πλευρά του ο δήμαρχος Ξάνθης υποστηρίζει ότι οι διαδικασίες εκλογής του στον ΣΔΑΝ ήταν καθ’ όλα νόμιμες και ότι ο δήμος Ξάνθης χρηματοδοτεί με 3.5 εκ. ευρώ τον ΣΔΑΝ ανά έτος. Δηλαδή ουσιαστικά – όπως σημειώνει – ο δήμος Ξάνθης είναι χορηγός του ΣΔΑΝ για την αποκομιδή όλων των δήμων και του δήμου Τοπείρου συμπεριλαμβανομένου, πλην της πόλης της Ξάνθης καθώς την αποκομιδή την κάνει η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου και όχι ο ΣΔΑΝ. Κατά συνέπεια όχι απλά πληρώνει αλλά… χρυσοπληρώνει τον ΣΔΑΝ και δεν νοείται ο δήμος Τοπείρου να αξιώνει και επιπλέον αντισταθμιστικά οφέλη και να χρησιμοποιεί ως μέσο πίεσης την μη παραχώρηση του χώρου του ΧΥΤΑ.