Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Αλλάζει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Αλλάζει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση

0
paidi vivlio

«Λιγότερα μαθήματα, περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί», ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας

Δ. Ντούμος: «Θέλουμε ένα ελεύθερο δημοκρατικό σχολείο, το οποίο μαζί με τα παιδιά θα προσπαθήσει να διδάξει το μάθημα όπως πρέπει»

Από τους πιο σκληρά εργαζόμενους της Ελλάδας είναι τα παιδιά, τα οποία καλούνται καθημερινά να ανταπεξέλθουν σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, οι μαθητές ξυπνούν καθημερινά στις 7 το πρωί προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους στο σχολείο από τις 8:15 έως και τις 14:00. Στη συνέχεια, επιστρέφουν στο σπίτι για το μεσημεριανό τους γεύμα, το οποίο ακολουθούν φροντιστήρια και άλλες δραστηριότητες, όπως είναι ο χορός, μουσική, κολύμβηση κ.α. Μόλις ολοκληρώσουν τις παραπάνω δραστηριότητες, μελετούν για την επόμενη ημέρα και πέφτουν κατάκοπα στο κρεβάτι.
Το παραπάνω φαινόμενο, πέρα από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς παρατήρησε και ο υπουργός Παιδεία, ο οποίος έστρεψε το ενδιαφέρον του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εξαγγέλλοντας τη μεταρρύθμιση του συστήματος της. Μάλιστα, προανήγγειλε ότι οι αλλαγές θα συζητηθούν εντός του μήνα στην πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, ενώ ο σχετικός νόμος υπολογίζεται να κατατεθεί στη Βουλή τον Ιανουάριο του 2015.
Στόχος να αποφορτιστούν οι μαθητές και να ενισχυθεί η δημιουργική απασχόληση
Στόχος της μεταρρύθμισης είναι να μειωθούν τα μαθήματα και να αποφορτιστούν οι μαθητές, αλλά παράλληλα να ενισχυθεί η δημιουργική απασχόληση.
«Κατά βάση, η φιλοσοφία της πρότασης που θα κάνω είναι λιγότερα μαθήματα, περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί. Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά. Το να έχεις 18 μαθήματα στο δημοτικό, είναι απόδειξη ότι είσαι για το τρελοκομείο, είναι απόδειξη ότι για κάποιον άλλον δουλεύεις, όχι για τα παιδιά» σημείωσε σε δηλώσεις του ο κ. Λοβέρδος και συμπλήρωσε «θα εισηγηθούμε στη Βουλή, μετά από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Έλληνες».
Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις πανελλήνιες εξετάσεις ο υπουργός τόνισε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στη νομοθεσία πέραν της προσθήκης του μαθήματος της πληροφορικής, στο οποίο θα εξετάζονται οι υποψήφιοι των σχολών πληροφορικής.
Ντούμος: Πρέπει τα σχολεία να γίνουν πιο λειτουργικά
Με αφορμή τις δηλώσεις του κ. Λοβέρδου, μίλησε στο «Ε» για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δάσκαλοι και οι Νηπιαγωγοί, ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτριος Ντούμος, τονίζοντας πως όλες οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνονται από τα θεμέλια της εκπαίδευσης, δηλαδή το Νηπιαγωγείο.
«Υπάρχουν πάρα πολλά προγράμματα ΕΣΠΑ, τα οποία δεν αξιοποιούνται σωστά. Αναμφισβήτητα πρέπει να υπάρξουν μεταρρυθμίσης στην εκπαίδευση, οι οποίες θα επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές να διαμορφώσουν μαζί το μάθημα, ώστε να γίνετε σωστά» αναφέρει στο «Ε» ο κ. Ντούμος και συμπληρώνει «σήμερα το σχολείο στηρίζεται στο φιλότιμο του εκπαιδευτικού και του Νηπιαγωγού. Δεν έχουμε καμία στήριξη. Αντιθέτως έχουν διαλύσει τα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις, τις αυξήσεις των μαθητών ανά τμήμα. Από τις βασικές αλλαγές θα πρέπει να είναι η αλλαγή των βιβλίων, τα οποία φέρουν με μεγάλο όγκο ύλης και αποτρέπουν του εκπαιδευτικούς να εντάξουν κάποιες δραστηριότητες μέσα στις διάφορες διδακτικές ενότητες. Επιπλέον, θα πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών στα 20 στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο».
Αγκάθι τα εκπαιδευτικά προγράμματα
Πληγή για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση αποτελούν και τα εκπαιδευτικά προγράμματα, σύμφωνα με τον κ. Ντούμο, τα οποία επιβάλλονται άτυπα στους εκπαιδευτικούς, δεσμεύοντας τους από το να διαμορφώσουν το μάθημα ανάλογα με τις ανάγκες τις τάξεις τους.
«Σήμερα υπάρχει μια πίεση προς τους εκπαιδευτικούς να ασχολούνται με προγράμματα. Ίσως να γίνεται υπέρ της αξιολόγησης. Θεωρώ όμως, ότι αυτά θα πρέπει να γίνονται από κάτω προς τα πάνω και όχι το αντίθετο. Θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έχουν το χρόνο να εντάξουν εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα στις διδακτικές ενότητες επειδή το θέλουν οι ίδιοι και τα παιδιά, όχι επειδή τους το επιβάλλει κάποιος, προκειμένου να γεμίσουν τον φάκελο τους για την αξιολόγηση. Αυτό, όμως, προϋποθέτει και την χρηματοδότηση, η οποία είναι στο 2,47% του ΑΕΠ και το 2016 θα είναι στο 2,17%, άρα θα έχουμε και άλλη μείωση» σημειώνει ο κ. Ντούμος και εξηγεί «εκεί που πρέπει να επενδύσουν οι πολιτικοί είναι η παιδεία. Θα πρέπει να υπάρχει ειδικός κωδικός σε κάθε σχολείο, ώστε να εκταμιεύεται ένα ποσό για να μπορούμε να κάνουμε τις διδακτικές επισκέψεις».
Μάλιστα, ο ίδιος αποκάλυψε ότι τους προτάθηκε να επισκεφτούν το Αρχαιολογικό Μουσείο Κομοτηνής, όμως, αν και τους άρεσε ως ιδέα δεν μπορούν να την υλοποιήσουν καθώς δεν μπορούν να μεταφέρουν τους μαθητές και κυρίως όσους είναι σε χωριά.
Στόχος ένα ελεύθερο δημοκρατικό σχολείο
«Θέλουμε ένα ελεύθερο δημοκρατικό σχολείο, στο οποίο ο εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά θα προσπαθήσει να διδάξει το μάθημα, όπως πρέπει. Δεν διαφωνώ με την ενασχόληση των παιδιών με τα εικαστικά ή τις ξένες γλώσσες, αρκεί να γίνεται σωστά. Για παράδειγμα την ώρα του ολοήμερου τα παιδιά να διδάσκονται αυτά τα μαθήματα, έτσι ώστε στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο να μπορούν να έχουν ένα πιστοποιητικό και όχι να τρέχουν στα φροντιστήρια. Για να γίνουν όμως αυτά χρειάζεται χρηματοδότηση. Η παιδεία είναι μια παραγωγική εκπαίδευση και επομένως αν θες να παράγεις χρηματοδοτείς» υπογραμμίζει ο κ. Ντούμος και καταλήγει «είμαστε υπέρ μια αξιολόγησης που θα έχει διαμορφωτικό χαρακτήρα και θα προσπαθήσει να κάνει τον εκπαιδευτικό να καταλάβει τα προβλήματα του σχολείου και τι πρέπει να κάνει από εκεί και πέρα ώστε να το διαμορφώσει και να το βελτιώσει. Με τις απειλές και τα προγράμματα ΕΣΠΑ δεν κερδίζουμε τίποτα. Θα πρέπει να υπάρξει ένας ειλικρινής διάλογος που θα στηρίζεται στις πραγματικές ανάγκες».
Γεωργία Ταραξοπούλου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …