Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ακόμα λιγότεροι οι μετεξεταστέοι της Α’ Λυκείου

Ακόμα λιγότεροι οι μετεξεταστέοι της Α’ Λυκείου

0
panelladikes

Σ. Μελισσόπουλος: «Οι διορθωτικές κινήσεις είναι υπέρ των μαθητών»

 

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε νέες βελτιωτικές ρυθμίσεις για τους μετεξεταστέους μαθητές

 
 
Το “βατερλό” των μαθητών της Α’ Λυκείου στις φετινές προαγωγικές εξετάσεις ανάγκασε το υπουργείο Παιδείας να προβεί σε νέα βελτιωτική ρύθμιση προκειμένου να περιορίσει ακόμα περισσότερο την αποτυχία.
Να υπενθυμίσουμε ότι το υπουργείο είχε προβεί σε ακόμη μια ρύθμιση πριν από λίγο καιρό, η οποία προέβλεπε ότι για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών της Α’ τάξης του ημερήσιου Λυκείου και των Α’ και Β ΄τάξεων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου απαιτείτο η επίτευξη μέσου όρου ετήσιας επίδοσης στους κλάδους μαθημάτων της «Ελληνικής Γλώσσας» και των «Μαθηματικών» τουλάχιστον δέκα (10).
Μια ρύθμιση που, όπως αποδείχθηκε, δεν ευνόησε ιδιαίτερα του μαθητές, καθώς ένα μεγάλο σύνολο από τους 20.000 μετεξεταστέους πανελλαδικά θα παραπέμπονταν σε νέα εξέταση τον Σεπτέμβριο.
 
Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας άλλαξε προς το καλύτερο εν νέου τη ρύθμιση με νομοτεχνική βελτίωση που κατατέθηκε στη Βουλή. Ειδικότερα, αυτή προβλέπει τα εξής:
«Όταν κάποιος μαθητής έχει επιτύχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα και έχει επιτύχει βαθμό τουλάχιστον οκτώ σε έναν ή δύο κλάδους των μαθημάτων ”Ελληνική Γλώσσα” ή ”Μαθηματικά” και ταυτόχρονα έχει επιτύχει ΜΟ κλάδων ίσο ή ανώτερο του δώδεκα και πέντε δέκατα (12,5), ο οποίος προκύπτει από την προφορική και γραπτή βαθμολογία στους κλάδους των μαθημάτων ”Ελληνική Γλώσσα”, ”Μαθηματικά” και ”Φυσικές επιστήμες”, τότε δεν παραπέμπεται στους ανωτέρω κλάδους και προάγεται».
 
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις
Με άλλα λόγια, προκειμένου να προαχθεί ο μαθητής της Α΄ Λυκείου στην επόμενη τάξη, θα πρέπει να έχει γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα, να έχει τουλάχιστον 8 σε ένα από μαθήματα Άλγεβρα και Γεωμετρία και τουλάχιστον 8 σε ένα από τα μαθήματα των Αρχαίων, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας.
Επιπροσθέτως, για να προαχθεί θα πρέπει ο μέσος όρος στα 8 κλαδικά μαθήματα της «Ελληνικής Γλώσσας», των «Μαθηματικών» και των «Φυσικών Επιστημών» να είναι τουλάχιστον 12,5.
Τα 8 μαθήματα από τα οποία θα πρέπει να προκύψει ο μέσος όρος του 12,5 από την προφορική και τη γραπτή βαθμολογία είναι: Άλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Φυσική, Χημεία και Βιολογία.
 
Σ. Μελισσόπουλος: “Οι βελτιωτικές αλλαγές γίνονται για να διορθωθούν αδυναμίες”
Στην ομιλία του στην Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος κατά τη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο οποίο είχε ενταχθεί η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, σημείωσε:
«Νομοθετούμε για να βελτιώσουμε έναν νόμο, γιατί οι νόμοι δεν είναι γραμμένοι πάνω σε πέτρα. Πρέπει να βελτιώνονται και στη διάρκεια που εφαρμόζονται, όταν διαπιστώνουμε αδυναμίες να προσπαθούμε να τις βελτιώσουμε».
Την θέση του κ. Δερμεντζόπουλου υποστηρίζει και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της ΑΜ-Θ κ. Σάββας Μελισσόπουλος, ο οποίος μιλώντας στο «Ε» υπογράμμισε ότι οι αλλαγές αυτές είναι στην ουσία τους διορθωτικές κινήσεις, οι οποίες κινούνται στην φιλοσοφία του νόμου και είναι καθαρά προς όφελος των μαθητών.
«Το υπουργείο προχωράει σε διορθωτικές κινήσεις που γίνονται επί της αρχικής διάταξης του νόμου. Η κεντρική φιλοσοφία του νόμου, που αφορά το νέο Λύκειο, είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Όμως επειδή υπήρξαν κάποιες δυσλειτουργίες, κάποια προβλήματα που έχουν να κάνουν με την προαγωγή των μαθητών και κάποια μικρότερα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την Τράπεζα Θεμάτων ο Υπουργός και ο Υφυπουργός περνούν σε διορθωτικές κινήσεις, οι οποίες είναι ακόμα υπό διαμόρφωση, αλλά κινούνται προς την θετική κατεύθυνση, η οποία είναι προς όφελος των μαθητών» δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
 
Γεωργία Ταραξοπούλου
 
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …