Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα των 9 εργαζομένων που μετατέθηκαν στο Πλατύ

Εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα των 9 εργαζομένων που μετατέθηκαν στο Πλατύ

0
kosmos 2

Το εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης λειτουργούσε χωρίς άδεια λειτουργίας!

 

Η ΕΒΖ κατηγόρησε τους εργαζόμενους ότι έκαναν παράνομη εμπορία ζάχαρης. Καταρρίφθηκε ο ισχυρισμός από τα τιμολόγια που έκοβαν

 
 
Εκδικάστηκαν χθες το πρωί ενώπιον της προέδρου Πρωτοδικών τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσαν οι 9 εργαζόμενοι στο εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης οι οποίοι με απόφαση της ΕΒΖ μετατέθηκαν από 1.1.2014 στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Πλατύ Ημαθίας. Η δίκη διεξήχθη στο γραφείο της προέδρου Πρωτοδικών με τη συμμετοχή των δικηγόρων των δύο πλευρών και των μαρτύρων υπεράσπισης των εργαζομένων και της εταιρείας και ακροατήριο τους εργαζομένους και συνταξιούχους που ήθελαν να τους συμπαρασταθούν.
 
Το πάνε για οριστικό λουκέτο στην ΕΒΖ, πιστεύουν οι εργαζόμενοι
Ένας από τους μάρτυρες υπεράσπισης ο συνταξιούχος κ. Ηλίας Αλατζάς απαντώντας σε ερωτήσεις που του τέθηκαν από τον δικηγόρο της εταιρείας υποστήριξε ότι πρέπει να παραμείνουν οι εργαζόμενοι στο Εργοστάσιο Ζάχαρης της Ξάνθης και ότι η ευθύνη που έχει κλείσει και έχουν μετατεθεί στο Πλατύ βαρύνει αποκλειστικά την διοίκηση της ΕΒΖ προσθέτοντας ότι κατά την γνώμη του υπήρχε πρόθεση της εταιρείας να κλείσει το εργοστάσιο της Ξάνθης αλλά και ότι υπάρχει σχέδιο οριστικό κλείσιμο της εταιρείας. Γι αυτό όπως υποστήριξε έχουν καταργήσει τις γεωπονικές υπηρεσίες: «Δεν υπάρχουν γεωπόνοι σ’ όλη την εταιρεία και γενικότερα η πολιτική τους είναι περισσότερο προς την εμπορία ζάχαρης και όχι της παραγωγής ενώ δεν προχωρά ούτε η διαγνωστική διαδικασία. Την πάνε για οριστικό λουκέτο την εταιρεία».
 
Τους κατηγόρησαν ότι έκαναν παράνομη εμπορία ζάχαρης
Απ’ την πλευρά της εταιρείας κατέθεσε ο τεχνικός διευθυντής της ΕΒΖ κ. Τσαμαθρόπουλος Νίκος, ο οποίος υποστήριξε ότι οι 9 εργαζόμενοι του εργοστασίου της Ξάνθης μετατέθηκαν γιατί δεν είχαν αντικείμενο εργασίας και ότι η εταιρεία έκρινε ασύμφορη την λειτουργία χαρακτηρίζοντας την εμπορία των 80 τόνων που ισχυρίστηκαν οι εργαζόμενοι ότι έκαναν το 2013 ως «μια αμελητέα ποσότητα για την εταιρεία» Αιτιολογώντας δε το γιατί η εταιρεία έκλεισε το εργοστάσιο της Ξάνθης ενώ το εργοστάσιο της Λάρισας δουλεύει με το τμήμα πακετοποίησης και εμπορίας, έχει μονίμους υπαλλήλους και προσλαμβάνει και εποχικούς, παρότι και γι αυτό ισχύει το ίδιο καθεστώς βάσει του κανονισμού που υπογράφτηκε με τη Ε.Ε. το 2006, είπε πως στο Εργοστάσιο της Ξάνθης χάλασε η μηχανή πακετοποίησης και η επισκευή της στοιχίζει 150.000 ευρώ και η εταιρεία έκρινε ότι δεν μπορεί να γίνει απόσβεση και ότι γενικά η λειτουργία του δεν συμφέρει παρότι παραδέχτηκε ότι σ’ όλη τη Β. Ελλάδα η εταιρεία δεν έχει άλλο σημείο πώλησης. Επίσης κατά την εξέταση του μάρτυρα από την δικηγόρο των εργαζομένων κα Ιακούλη Ευαγγελία αναδείχθηκαν ορισμένα καινούρια στοιχεία: Όπως ότι το εργοστάσιο της Ξάνθης λειτουργούσε όλο αυτό τον καιρό χωρίς άδεια λειτουργίας καθότι η εταιρεία δεν φρόντισε να βγάλει όπως έκαναν αντίστοιχα για το εργοστάσιο της Λάρισας παρότι έχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη ενώ καταρρίφθηκε το επιχείρημα της εταιρείας ότι οι εργαζόμενοι έκαναν παράνομη εμπορία αφού κατατέθηκαν ως στοιχεία τα παραστατικά που έκοβαν με την έγκριση της εταιρείας.
 
Η ΕΒΖ παραδίδει την εμπορία ζάχαρης στους ιδιώτες…
Επίσης η κα Ιακούλη ανέδειξε και το κοινωνικό πρόβλημα που δημιουργείται για τους εργαζομένους και τις οικογένειες τους, τους οποίους χαρακτήρισε «ομήρους» επειδή δεν έχουν τη δυνατότητα ούτε να αποσπαστούν στην περιφέρεια, ούτε να φύγουν με εθελουσία καθώς έχει κλείσει το πρόγραμμα και αυτοί επέλεξαν να μείνουν στο εργοστάσιο της Ξάνθης αφού είχαν τη δέσμευση της εταιρείας για συνέχιση της λειτουργίας του. Σύμφωνα με την επιχειρηματολογία της κας Ιακούλη το διακύβευμα είναι ότι το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας είναι να φύγει τελείως από την εμπορία της Ζάχαρης παραδίδοντας αυτό το κομμάτι στα μεγάλα ιδιωτικά trast και ενδεχομένως να κλείσει. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί μετά από 15 – 20 μέρες.
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου
 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε τροχιά αναβάθμισης το ελικοδρόμιο Σαμοθράκης

Το έργο, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, έχει αντικείμενο την επισκευή και συντήρηση των εγκα…