Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Πιέζει για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» η ΔΗΜΑΡ

Πιέζει για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» η ΔΗΜΑΡ

0
treno thalassa
 

Πρόκειται για έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης από την Ηγουμενίτσας ως τους Τοξότες της Ξάνθης, που εντάσσεται στις προτεραιότητες που προωθεί και η ΕΕ

 
Ερώτηση των βουλευτών Αιτωλοακαρνανίας Νίκης Φούντα και Β΄ Πειραιά Μαρίας Γιαννακάκη της ΔΗΜΑΡ, κατατέθηκε στα γραφεία των αρμόδιων υπουργών, σχετικά με το έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», προκειμένου να διαφανούν οι προθέσεις της κυβέρνησης και να ασκηθεί πίεση για να δοθεί προτεραιότητα στο έργο αυτό.
Οι βουλευτές στην ερώτησή τους σημειώνουν ότι: «τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε μεγάλη υποχώρηση του μεριδίου αγοράς των σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στην Ελλάδα» και ενημερώνουν: «προσφάτως, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τη συμφωνία που επετεύχθη μετά πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον «Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών».
Αναφορικά με την Ελλάδα, η γεωγραφική της τοποθεσία την καθιστά σημαντικό κόμβο για την Ευρώπη και μεταξύ άλλων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο Έργο Προτεραιότητας 22, δηλαδή τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» (Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα – Σιάτιστα – Κοζάνη – Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Νέα Καρβάλη – Τοξότες) μαζί με τον κάθετο άξονα Αντίρριο-Ηγουμενίτσα».
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζουν ότι: «ο χρηματοδοτικός μηχανισμός Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» (ConnectingEuropeFacility) εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως εργαλείο προτεραιοποίησης της χρηματοδότησης συγκεκριμένων διαδρόμων μεταφορικής υποδομής στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδιαιτέρως των σιδηροδρομικών υποδομών. Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» έχει ενταχθεί στο Παράρτημα του Κανονισμού ως προτεραιότητα προς χρηματοδότηση. Η διαδικασία χρηματοδότησης είναι ανταγωνιστική, κάτι που σημαίνει ότι η χρηματοδότηση εξασφαλίζεται για τις βέλτιστες εκ των προτάσεων που υποβάλλουν τα κράτη-μέλη και όχι για το σύνολο αυτών. Τα χρηματικά κονδύλια για την εκτέλεση της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» για την περίοδο 2014-2020 παρέχονται εν μέρει από το Ταμείο Συνοχής σε κράτη-μέλη επιλέξιμα για χρηματοδότηση, ενώ οι υπόλοιπες κεφαλαιακές ανάγκες καλύπτονται από το νεοσυσταθέν «Χρεωστικό Μέσο», το οποίο εκδίδει εγγυημένα ομόλογα έργων, με στόχο την υπερκέραση του προβλήματος δανειοδότησης κρατών-μελών για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου. Ωστόσο, οι όροι χρηματοδότησης και τα αντίστοιχα ποσά συνοδεύονται από αυστηρές δεσμεύσεις, επιδεικνύοντας εμμέσως την κυριαρχούσα στην ευρωζώνη άποψη περί περιορισμένων εθνικών ή κοινοτικών δαπανών και επενδύσεων». Τέλος, σχολιάζοντας ότι: «είναι αναγκαιότητα η διεύρυνση των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων να αποτελέσει εθνικό στόχο και να εκσυγχρονιστούν οι απολύτως υποβαθμισμένες υπάρχουσες υποδομές» ρωτούν τους υπουργούς: 1) αν θα αποτελέσει το έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» προτεραιότητα για τα Υπουργεία και πώς αυτό αποτυπώνεται στο σχεδιασμό για τη νέα προγραμματική περίοδο, 2) ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβουν, και στο πλαίσιο της Προεδρίας, για την ενίσχυση των δημοσιονομικών διατάξεων του Κανονισμού και κυρίως ώστε να ενισχυθούν από τη Διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη» τα δίκτυα τα οποία θα έχουν μεγαλύτερα δυσκολία να προσελκύσουν περαιτέρω πόρους, όπως το ελληνικό δίκτυο και 3) ποιες οι ενέργειες ώστε να επωφεληθεί εγκαίρως το έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» από την ανταγωνιστική διαδικασία που βασίζεται στην επιλογή των βέλτιστων προτάσεων».
 
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το στοίχημα της κυβέρνησης μετά την πρόταση δυσπιστίας και το όριο του 30%

Κρίσιμο πλέον για την κυβέρνηση το κοντέρ των ευρωεκλογών, το οποίο ο ίδιος ο Κυριάκος Μητ…