Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Τουρισμός στην Ξάνθη: Επένδυση στην εξωστρέφεια

Τουρισμός στην Ξάνθη: Επένδυση στην εξωστρέφεια

0
arxageliotisa

Ο Γιώργος Μπατζακίδης καταθέτει τις προτάσεις του για την κρισιμότητα της τόνωσης της επισκεψιμότητας για το νομό

 

Δίνει βαρύτητα στις προοπτικές του προσκυνηματικού τουρισμού από ορθόδοξους και μουσουλμάνους και προτείνει παρουσίαση των θρησκευτικών μνημείων στον επισκέπτη

 
Το ρεπορτάζ του «Ε» σχετικά με την τουριστική κινητικότητα στην Ξάνθη, το προφίλ των επισκεπτών της πόλης μας, αλλά και την κρισιμότητα της επένδυσης στην τόνωση του τουρισμού της περιοχής, πυροδότησε ενδιαφέρουσες συζητήσεις και προβληματισμό στην Ξάνθη, καθώς αρκετοί είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται όσα ο νομός μας μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες, αλλά γίνονται μάρτυρες εδώ και χρόνια αποσπασματικών ή ακόμα και σκοπίμως επιπόλαιων προσπαθειών, οι οποίες μένουν χωρίς αποτέλεσμα και συχνότερα χωρίς συνέχεια.
Ο Γιώργος Μπατζακίδης, έχοντας τη σθεναρή πεποίθηση ότι η Ξάνθη πρέπει να αναδείξει και να αξιοποιήσει τον ιστορικό, πολιτιστικό, περιβαλλοντικό πλούτο της περιοχής μας, σχολιάζει ότι θα πρέπει πρώτα να αποδώσουμε τα εύσημα στις φιλότιμες και πολύτιμες προσπάθειες που προηγήθηκαν (Π. Στάντσιου, κινήσεις στον εναλλακτικό τουρισμό κλπ), αλλά και συνέχεια, αναλαμβάνοντας δυναμικές πρωτοβουλίες, καθώς, δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας, αλλά και του μέλλοντος που δείχνει θολό και αβέβαιο για τη χώρα, δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο.
 
Δυναμική στον προσκυνηματικό τουρισμό
batzakidis gΟ Γιώργος Μπατζακίδης, παρουσιάζοντας κάποιες σκέψεις του για τον τουρισμό στην περιοχή, με την ελπίδα να κινητροδοτήσει και άλλους πολίτες και εμπλεκόμενους του κλάδου να συμμετάσχουν σε ένα παραγωγικό διάλογο που θα οδηγήσει σε δράσεις, εξηγεί ότι η Ξάνθη πρέπει να βγει από την εσωστρέφεια, αφού το χρήμα που «μπαίνει» είναι συγκεκριμένο και ανακυκλώνεται. «Αυτό που τώρα πρέπει να γίνει είναι να τονωθεί η εξωστρέφεια. Η Θάσος και η Αλεξανδρούπολη ευνοήθηκαν φέτος ιδιαίτερα από τους τουρίστες από το πρώην ανατολικό μπλοκ, τους γαλλοεβραίους και τους ρώσους. Η Σάμος και η Χίος ‘σώθηκαν’ από το ρεύμα Τούρκων τουριστών. Η Ξάνθη δεν αποτελεί τουριστικό προορισμό με τις γνωστές ελληνικές ομορφιές που προσελκύουν τους ξένους. Ο επισκέπτης καλείται να ανακαλύψει τις ομορφιές ή να του τις παρουσιάσουμε», αναφέρει ο Γιώργος Μπατζακίδης, που για το σκοπό αυτό δίνει βαρύτητα, όπως επισημάναμε και στο χθεσινό ρεπορτάζ, στην αναζήτηση των ενδιαφερόντων όσων έρχονται στην Ξάνθη.
Σε αυτή την κατεύθυνση σημαντικό κεφάλαιο θεωρεί τον προσκυνηματικό τουρισμό, τόσο των ορθόδοξων όσο και των μουσουλμάνων. Προτείνει λοιπόν την καταγραφή και παρουσίαση των θρησκευτικών μνημείων της περιοχής στις αντίστοιχες γλώσσες των τουριστών- στόχων και στην προώθηση αυτών των εγχειριδίων, ώστε να καθοδηγούνται οι επισκέπτες. «Δεν πρέπει να χαθεί χρόνος», σημειώνει ο Γιώργος Μπατζακίδης, που σχολιάζει ότι ακόμη κι αν η Ξάνθη διατηρήσει το χαρακτήρα «περαστικού» τουρισμού, μπορούμε να επιτύχουμε την ολιγοήμερη παραμονή και περιπλάνησή του στην περιοχή.
Άλλωστε, ειδικά για τους Τούρκους τουρίστες τονίζει ότι η οδική διέλευσή τους από τη Θράκη, με κατεύθυνση το μουσείο του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη, όπου αναμένεται μεγάλο τουριστικό κύμα, μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη στην περιοχή, με δεδομένο ότι όχι μόνο αναπτύσσεται μια οικειότητα στον Τούρκο επισκέπτη λόγω της γλώσσας, αλλά είναι και μια πρώτη ευκαιρία να αντιληφθεί τις ομοιότητες των δύο λαών στη νοοτροπία, την κουλτούρα, το φαγητό, μέσω του δικού μας τόπου.
«Η Ξάνθη είναι αιώνες τώρα ένας χώρος πολυπολιτισμικός», σημειώνει στο τέλος της συνομιλίας μας ο ίδιος. Η αρμονική συμβίωση έχει θεμελιωθεί. Πάνω σε αυτό πρέπει να επενδύσουμε. Η εικόνα της εκκλησίας δίπλα στο τζαμί. Αυτή είναι η ομορφιά του τόπου μας. Όπως ο καθένας ενεργεί για την πόλη του, έτσι κι εμείς πρέπει να κάνουμε τα μέγιστα για το δικό μας τόπο».
 
Ελένη Διαφωνίδου

ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΙΕΛΚΑ: Συγκράτηση τιμών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο

Πού καταγράφηκαν μειώσεις και αυξήσεις Με ρυθμό 0,28% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στα προϊόντα …