Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Εκδηλώσεις Όταν η Όπερα πάει …σχολείο

Όταν η Όπερα πάει …σχολείο

0
parastasi_02_2013-empros

Τρία δημοτικά σχολεία της πόλης μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Η Όπερα διαδραστικά στα σχολεία» που υλοποιείται από την Εθνική Λυρική Σκηνή

«Ο κουρέας της Σεββίλης» στο δημοτικό αμφιθέατρο. Συμμετείχε και η χορωδία των μαθητών των τριών σχολείων

Τον κόσμο της όπερας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι μαθητές τριών σχολείων του νομού μας, να νιώσουν την μαγεία της, να μυηθούν στην Τέχνη του ιδιαίτερου αυτού είδους μουσικού θεάτρου, να συμμετέχουν βιωματικά και διαδραστικά σε μια παράσταση όπερας. Πρόκειται για το 4ο, 12ο και 13ο, δημοτικά σχολεία της πόλης μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Η Όπερα διαδραστικά στα σχολεία», το οποίο υλοποιείται από την Εθνική Λυρική Σκηνή δίνοντας 70 παραστάσεις με μια ομάδα συντελεστών 40 ατόμων σε ισάριθμα σχολεία της χώρας. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και φέτος είναι η πρώτη χρονιά υλοποίησής του.    
Η Όπερα διαδραστικά στα σχολεία…
Πλημμύρισε από χαρούμενες φωνές και παιδικά τιτιβίσματα την Παρασκευή 1η του Φλεβάρη το πρωί το δημοτικό αμφιθέατρο Ξάνθης. Ήταν οι μαθητές των 3 σχολείων που προσήλθαν ως θεατές αλλά και ως συντελεστές της παράστασης όπερας της Λυρικής με το έργο του Ροσσίνι «Ο κουρέας της Σεβίλλης». Την προηγούμενη μέρα όπως μας πληροφόρησε ο διευθυντής του 4ου σχολείου κ. Θεόδωρος Μκρογιαννόπουλος αλλά και ο σκηνοθέτης της παράστασης κ. Παπαϊωάννου Κωνσταντίνος, η ομάδα των συντελεστών της παράστασης, εκπαιδευτές, τραγουδιστές, η ορχήστρα με τον μαέστρο φιλοξενήθηκε στο σχολείο και έκαναν διάφορα θεατρικά παιχνίδια και δρώμενα με τις φωνές της όπερας, τα όργανα της ορχήστρας κ.λ.π. «Το πρωτοπόρο του προγράμματος είναι ότι δεν παρουσιάζουμε απλά στα παιδιά μια παράσταση όπερας αλλά ένα μήνα πριν έχουμε στείλει ένα πακέτο με διάφορα υλικά και οδηγίες ώστε τα παιδιά να συμμετέχουν ενεργά στην παράσταση πρώτα με τη χορωδία τους και με διάφορα αντικείμενα που κατασκευάζουν για παράδειγμα το πανό που είναι το όνειρο του Φίγκαρο και το οποίο τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερα», επισημαίνει ο κ. Παπαϊωάννου.  
Η Τέχνη ενσωματώνεται σε δραστηριότητα του σχολείου
Παράλληλα δήλωσε ενθουσιασμένος από το ενδιαφέρον των παιδιών: «Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα και οι δάσκαλοι επίσης… συνεχώς ακούμε ότι κάτι τέτοιο δεν έχει ξαναγίνει, ότι είναι εκπληκτικό, ότι επιτέλους η Τέχνη ενσωματώνεται σε δραστηριότητα του σχολείου, ότι αυτό είναι ένα κίνητρο για τα παιδιά να πάνε σε ωδείο, να μάθουν ένα όργανο, να μάθουν να τραγουδούν όχι γιατί οπωσδήποτε θα γίνουν καλλιτέχνες, πράγμα που δεν αποκλείεται αλλά γιατί αυτό είναι μια γενική μόρφωση με κουλτούρα που πρέπει ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος να την έχει. Αυτή είναι η αξία του προγράμματος το οποίο το στήριξε και το στηρίζει όλη η Λυρική και ελπίζουμε ότι το υπουργείο Πολιτισμού και Παιδείας θα αναγνωρίσει την αξία του και θα δώσει παράταση ώστε να μην είναι μόνο 70 αυτά τα τυχερά σχολεία που θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα», καταλήγει ο κ. Παπαϊωάννου.  
Συμμετείχαν στην παράσταση με την χορωδία τους…
Για την θερμή υποδοχή που επιφύλαξαν οι μαθητές σ’ ένα μάθημα όπερας μίλησε και ο διευθυντής του 4ου σχολείου Ξάνθης κ. Μακρογιαννόπουλος Θεόδωρος: «Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία, μέσα από το πρόγραμμα «Η όπερα διακρατικά στα σχολεία» να γνωρίσουν ένα μοναδικό είδος θεάτρου που είναι άγνωστο στο ευρύ κοινό. Χθες όλη μέρα το 4ο με το 12ο σχολείο δεχτήκαμε συντελεστές από την Λυρική σκηνή οι οποίοι μέσα από βιωματικές δραστηριότητες έφεραν τους μαθητές μας κοντά στα αυτό το μουσικό είδος. Γνώρισαν τους συντελεστές της παράστασης και σήμερα οι μαθητές μας θα συμμετέχουν στο φινάλε του έργου με την κοινή χορωδία που έχουν 4ου και 12ου στην οποία εντάχθηκε και το 13ο σχολείο με ένα τραγούδι που ετοιμάστηκε μαζί με τους μουσικούς της Λυρικής Σκηνής»    
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Εκδηλώσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το Φεστιβάλ ΦΑΕΡΟΠ πρωτοπορεί στην ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος δράσεων με δημόσιες εκδηλώσεις, διαλόγους και προτάσεις για τ…