Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Πρεμιέρα εκπτώσεων με «πεσμένα φτερά» για έμπορους-καταναλωτές

Πρεμιέρα εκπτώσεων με «πεσμένα φτερά» για έμπορους-καταναλωτές

0

Το 50% αναμένεται να ξεπεράσουν στην πλειονότητα των καταστημάτων της πόλης οι φετινές εκπτώσεις

Το «τελευταίο της χαρτί» παίζει η τοπική αγορά μετά τη διάψευση των προσδοκιών των εορτών. Δηλώσεις Μίλκογλου- Τσιακίρογλου    

Το «τελευταίο τους χαρτί» παίζουν τα καταστήματα της τοπικής αγοράς στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν χθες και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Μετά την εορταστική περίοδο που διέψευσε τις προσδοκίες ακόμη και των πιο μετριοπαθών επιχειρηματιών, με την εξαιρετικά χλιαρή κίνηση στα μαγαζιά, οι έμποροι ευελπιστούν να αντιστρέψουν έστω και κατ’ ελάχιστο το κλίμα στην πιο δύσκολη περίοδο στα χρονικά.
Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν χθες με ποσοστά που έφταναν περίπου στο 30% και σε άλλα καταστήματα ακόμη και το 50%. Ωστόσο, όπως σημειώνουν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευθύμης Μίλκογλου και της ΟΕΒΕ Σωτήρης Τσιακίρογλου, οι προσφορές δεν είχαν σταματήσει καθόλου καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς οι επαγγελματίες επιχειρούσαν να παρουσιάσουν δελεαστικές τιμές στους καταναλωτές. Οι παράγοντες της τοπικής αγοράς εκτιμούν μάλιστα ότι οι επιχειρηματίες της τοπικής αγοράς θα κάνουν τις καλύτερες δυνατές τιμές και προοδευτικά θα αυξήσουν τα ποσοστά έκπτωσης, αφού γνωρίζουν ότι πλέον και η ψυχολογία είναι πεσμένη για “shopping-theraphy”, αλλά και γιατί οι καταναλωτές δεν βάζουν το «χέρι στην τσέπη» χωρίς εξοντωτική και ενδελεχή έρευνα αγοράς, όπως επιτάσσει η επίθεση στο οικογενειακό πορτοφόλι. Άλλωστε, είναι πλέον διαπιστωμένο ότι οι ξανθιώτες και κυρίως οι ξανθιώτισσες δεν έχουν περιορίσει τις βόλτες στην αγορά, αλλά κυρίως την κυκλοφορία χρήματος στα καταστήματα και περιορίζονται σε μικρές αγορές χαμηλού κόστους. Ως είθισται βέβαια, τις μεγαλύτερες εκπτώσεις θα κάνουν καταστήματα εποχιακών ειδών, ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών κλπ, προκειμένου να δεχθούν τις νέες παραλαβές στα τέλη Φεβρουαρίου.
Για τους καταναλωτές που πλέον έχουν τις αντιδράσεις να περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων για να αγοράσουν όσα έχουν ανάγκη, το διάστημα που ξεκινά είναι η ευκαιρία για να ψωνίσουν σε πολύ καλύτερες τιμές, ενώ για τους επαγγελματίες είναι η διέξοδος για να αυξήσουν τους τζίρους, προκειμένου να ανταποκριθούν σε συσσωρευμένες οικονομικές υποχρεώσεις.  
Υψηλές εκπτώσεις- χαμηλές «πτήσεις» για τους επαγγελματίες της πόλης
«Ο καταναλωτής έχει ως άσσο στο μανίκι την έρευνα αγοράς», αναφέρει ο κ. Μίλκογλου, σημειώνοντας ότι οι έμποροι θα προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές τιμές, εξασφαλίζοντας την ποιότητα ως ένδειξη αναγνώρισης της στήριξης των καταναλωτών στην τοπική αγορά. Σημειώνει ότι «όλα δείχνουν ότι θα έρθουν ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις το επόμενο διάστημα», ενώ σχολιάζει ότι ξεκινά το πιο κρίσιμο εξάμηνο, αφού διανύουμε την περίοδο της πιο βαθιάς ύφεσης. «Ό,τι οικονομίες είχε ο καθένας έχουν τελειώσει. Οι οφειλές των εμπόρων πλέον συσσωρεύονται για ενοίκια, ΟΑΕΕ, ΔΕΗ, δάνεια, προσωπικό. Κάποιοι χρωστάνε δυο-τρεις μήνες και κάποιοι φτάνουν τα δύο χρόνια. Η στρόφιγγα έχει κλείσει, αυτό πρέπει να καταλάβει και η κυβέρνηση που αν δε φέρει ανάπτυξη θα έχουμε πολύ διαφορετική εικόνα στην τοπική αγορά μετά από 6-7 μήνες», προσθέτει ο ίδιος.
«Όσο βαθαίνει η κρίση, θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων», αναφέρει και ο κ. Τσιακίρογλου, που συμπληρώνει ότι η κατάσταση επιβάλλει συνεχείς εκπτώσεις και προσφορές, αφού η ρευστότητα έχει εκλείψει από την αγορά. Αναφέρει ότι αυτό επιτείνεται και από το γεγονός ότι οι τζίροι των γιορτών δεν ήταν οι αναμενόμενοι και άρα πρέπει οι επαγγελματίες να τεθούν σε ακόμη περισσότερη εγρήγορση για να αναπληρώσουν αυτή την απώλεια. Περιγράφοντας ωστόσο την κατάσταση της αγοράς σχολιάζει ότι: «σήμερα στον ΟΑΕΕ χρωστάει το 40%, από αυτούς ο σκληρός πυρήνας που χρωστάει συνεχώς είναι το 10-15%, όμως η πολιτική που εφαρμόζεται με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην εξόντωση. Οι υπέρογκες υποχρεώσεις κάνουν τους επαγγελματίες να υποχρεούνται να αποδίδουν σε φόρους και άλλες απαιτήσεις ό,τι βγάζουν. Αυτή η κατάσταση αποκλείει άρα την επανεπένδυση και άρα την πρόσληψη νέων υπαλλήλων και την αύξηση των τζίρων. Έτσι, η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη, μέσα από μία «συνταγή» που έχει αποτύχει», σημειώνει ο κ. Τσιακίρογλου, που και αυτός με τη σειρά του, με νόημα καταλήγει ότι για όλους τους παραπάνω λόγους «τώρα αρχίζουν τα δύσκολα».  
Οδηγίες από την ΕΣΕΕ
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου συστήνει στους εμπόρους – μέλη της να προσέξουν τα εξής:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
3. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.
4. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι κυρώσεις είναι βαρύτατες και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.  
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΙΕΛΚΑ: Συγκράτηση τιμών στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο

Πού καταγράφηκαν μειώσεις και αυξήσεις Με ρυθμό 0,28% «έτρεξε» ο πληθωρισμός στα προϊόντα …