Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα ΟΧΙ στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία από το υπουργείο Παιδείας

ΟΧΙ στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία από το υπουργείο Παιδείας

0
nipiagogeia-empros

Σε απαντητική επιστολή στο Κόμμα Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας. Τα χαρακτηρίζει «παρωχημένα» ως διδακτική πρόταση

Τονίζεται η υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής και η επάρκεια νηπιαγωγείων στους μειονοτικούς οικισμούς

Σπάει τη σιωπή του το υπουργείο Παιδείας  και δίνει μια σαφή απάντηση στο αίτημα για τα «δίγλωσσα νηπιαγωγεία» που ανέκυψε από τα 20 παιδιά στον Εχίνο για τα οποία εκκρεμεί η εγγραφή τους. Μόνο που η απάντηση της Διεύθυνσης Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης,  Τμήμα Γ. Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης δίνεται με αφορμή την επιστολή (9/2012) του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας το οποίο και διατυπώνει αίτημα για ίδρυση μειονοτικών νηπιαγωγείων επικαλούμενο: «αδιανόητες δυσκολίες και εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι οικογένειες που αναζητούν διαφορετικές λύσεις λόγω μη ύπαρξης μειονοτικών νηπιαγωγείων»

Δεν υπάρχει συμβατική υποχρέωση για ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων
Έτσι η απάντηση του υπουργείου (12 – 10 – 2012 Αρ. Πρωτ. Α.Σ. 973/124530121) την οποία δημοσιοποιήθηκε από τα Γραφεία του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας αναφέρει: «Η Ελληνική πολιτεία δεν επιβαρύνεται με κάποια συμβατική υποχρέωση περί ίδρυσης μειονοτικών νηπιαγωγείων. Ωστόσο στα πλαίσια της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής αλλά και της ισονομία και ισοπολιτείας ίδρυσε στους περισσότερους μειονοτικούς οικισμούς νέα νηπιαγωγεία με σκοπό να εκπληρώσει έναν ευρύτερης σημασίας αντισταθμιστικό ρόλο προετοιμάζοντας τους μαθητές για την σχολική τους σταδιοδρομία. Ως γνωστόν η Προσχολική Αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας. Στην μακροσκελή απαντητική επιστολή του υπουργείου αφού περιγράφεται η σημασία της προσχολικής αγωγής υπάρχει η κατακλείδα: «Από εκπαιδευτικής πλευράς  η λειτουργία των δίγλωσσων νηπιαγωγείων με αναλυτικό πρόγραμμα που αποτελούν λογική κατακερματισμένου σχολείου αποτελεί παιδαγωγική αντίληψη και διδακτική πρόταση παρωχημένη  η οποία  στην πράξη εναντιώνεται στο δικαίωμα του παιδιού για εκπαίδευση ίσων ευκαιριών. Τονίζεται δεν ότι ουδέποτε έγινε παραβίαση του άρθρου 30 της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού της Unesco.
Εν κατακλείδι: Το υπουργείο Παιδεία λέει:  Όχι στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία τονίζοντας ότι δεν υπάρχει συμβατική υποχρέωση της ελληνικής πολιτεία για τη δημιουργία τους χαρακτηρίζοντας τα μάλιστα ως πρόταση «παρωχημένη» καθώς υπάρχει κατακερματισμός του προγράμματος διδασκαλίας. Επίσης υπογραμμίζει την υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής τονίζοντας ότι υπάρχουν αρκετά νηπιαγωγεία που καλύπτουν τους μειονοτικούς οικισμούς και κλείνει έτσι το θέμα.
Μόνο που δεν αποσαφηνίζεται αν τελικά τα παιδιά του Εχίνου θα μείνουν …άγραφα στην Α’ δημοτικού ή για φέτος θα γίνει μια εξαίρεση.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Νο mood(y’s)

Σίγουρα τα κυβερνητικά στελέχη έκαναν τον εύλογο συνειρμό. Η έκθεση της Moody’s που δημοσι…