Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Μπαϊράκι» σήκωσαν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση

«Μπαϊράκι» σήκωσαν οι εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση

0
axiologisi_ekpaideytikon2

Οι συνδικαλιστικές ενώσεις καλούν τους εκπαιδευτικούς να μη συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο του υπουργείου

Στηρίζουν ο ΔΣΞ και η ΕΛΜΕ Ξάνθης. «Είμαστε υπέρ μιας αξιολόγησης που θα βελτιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα»
 
Νέος κύκλος εντονότατων αντιδράσεων ξέσπασε με αφορμή την προώθηση της διαδικασίας αξιολόγησης από το υπουργείο παιδείας, το οποίο καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν σχετικό ερωτηματολόγιο, που έθεσε στη διάθεσή τους το υπουργείο παιδείας με την επεξήγηση ότι «για τη θεσμοθέτηση του καλύτερου δυνατού πλαισίου αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η γνώμη και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών».
Οι ομοσπονδίες των δασκάλων (ΔΟΕ) και των καθηγητών (ΟΛΕ) καλούν τους εκπαιδευτικούς να απέχουν από τη διαδικασία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου την οποία θεωρούν προσχηματική, προκειμένου να λάβουν μία συναίνεση από τους εκπαιδευτικούς για την προωθούμενη διαδικασία και να παραγκωνίσουν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας, σε μια προσπάθεια να «ενθαρρύνει» τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στη διαδικασία, απέστειλε στα σχολεία εγκύκλιο με την οποία δίνονται διαβεβαιώσεις ότι η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου θα είναι ανώνυμη και πως κανένα στοιχείο ταυτότητας του εκπαιδευτικού δεν θα καταγράφεται.  
Δ. Ντούμος: «το ερωτηματολόγιο κατευθύνει τις απαντήσεις»
Την απόφαση του κεντρικού συνδικαλιστικού οργάνου των δασκάλων στηρίζει και προωθεί ο διδασκαλικός σύλλογος Ξάνθης, που κάλεσε όλους τους διευθυντές των σχολείων ως μέλη του συλλόγου επιφορτισμένα με την αρμοδιότητα να χορηγούν τους κλειδάριθμους για την ηλεκτρονική συμπλήρωση της φόρμας ερωτήσεων, να μην ασκούν πίεση για να απαντήσουν οι εκπαιδευτικοί στα ερωτηματολόγια. Ακόμη ο ΔΣΞ κάλεσε τα στελέχη εκπαίδευσης να μην αναλάβουν ρόλο στη διαδικασία αξιολόγησης σε περίπτωση που το υπουργείο τους επιφορτίσει με σχετικές αρμοδιότητες. Στις 10 Οκτωβρίου μάλιστα, διοργανώνεται έκτακτη γενική συνέλευση για το θέμα στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης.
Ο Δημήτρης Ντούμος, πρόεδρος του ΔΣΞ, όσον αφορά την απόφαση του ΔΣ, εξηγεί: «συντασσόμαστε με τη ΔΟΕ, το υπουργείο δε θα βρει συνενόχους. Το ερωτηματολόγιο είναι έτσι διαμορφωμένο που κατευθύνει σε συγκεκριμένες απαντήσεις, αποτελεί μοχλό χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει σε μία αξιολόγηση που θα φέρει, συγχωνεύσεις, απολύσεις και διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Εμείς είμαστε υπέρ μίας αξιολόγησης που θα έχει το ρόλο μοχλού ανάπτυξης, ανατροφοδότησης και θα λειτουργεί προς όφελος των μαθητών». Ο ίδιος εξηγεί την αντίθεση του συλλόγου με τη σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθολογικό καθεστώς και τη βαθμολογική εξέλιξη. «Κρίσιμη αυτή τη στιγμή για την Παιδεία είναι η κάλυψη κενών, η χρηματοδότηση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών», σημειώνει ο κ. Ντούμος, που στην ερώτηση για το κατά πόσο η αποχή από τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων μπορεί να τους φέρει προ τετελεσμένων, χωρίς να έχουν δυνατότητα παρέμβασης για διορθώσεις ή συμπληρώσεις, απαντά: «στο χέρι μας είναι να ακυρωθεί στην πράξη, η όποια απόφαση. Εξάλλου, δεν απάντησε καν το υπουργείο επί των προτάσεων της ΔΟΕ». Τέλος, σχολιάζει: «η αξιολόγηση θα έπρεπε να λειτουργεί στη φιλοσοφία της συνεχούς επιμόρφωσης. Να εντοπίζονται δηλαδή οι αδυναμίες και να επιλύονται μέσω από μία διαδικασία συνεχούς κατάρτισης των εκπαιδευτικών, με νέες μεθόδους και στόχευση σε συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες ανάλογα με την περιοχή».  
Μ. Λουκοπούλου: «είμαστε ενάντια στην καλλιέργεια ανταγωνιστικού κλίματος στο σχολείο»
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η στάση της προέδρου της ΕΛΜΕ Ξάνθης Μαρίας Λουκοπούλου, η οποία κάνει λόγο για προσχηματικές αιτίες που υποκίνησαν τη διαδικασία των ερωτηματολογίων και για μια προσπάθεια του υπουργείου να βρει «πάτημα» συναίνεσης για το πλαίσιο αξιολόγησης που προωθεί, μέσω των απαντήσεων μεμονωμένων εκπαιδευτικών. «Η απόφαση της ΟΛΜΕ για μη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων μας καλύπτει. Δε συζητάμε καν για μια αξιολόγηση τιμωρητική. Σήμερα που βαλλόμαστε από παντού, με 30 παιδιά ανά τάξη και ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, ζητάμε μία αξιολόγηση που να οδηγεί σε ένα καλύτερο σχολείο και σε βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας», σημειώνει η κ. Λουκοπούλου, τονίζοντας: «η συνάρτηση του μισθού με την αξιολόγηση θα δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό κλίμα στο σχολείο, το οποίο θέλουμε να αποφύγουμε. Ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα κρούσματα ανάμεσα στους νεοδιορισμένους με τους παλιούς εκπαιδευτικούς λόγω διαφοράς του ύψους των μισθών. Αυτό πρέπει να το αποφύγουμε».
Καταληκτικά, η ίδια σημειώνει ότι σε κάθε περίπτωση το ίδιο το υπουργείο Παιδείας αρνείται να κάνει διάλογο και έχει ήδη λάβει τις αποφάσεις του.  
Λίγες μέρες προθεσμία
Το επίμαχο ερωτηματολόγιο έχει αναρτηθεί στη διεύθυνση του υπουργείου Παιδείας (http://evaluation.minedu.gov.gr).
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απαντήσουν έως τα μεσάνυχτα της επόμενης Τρίτης, 9 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, το Προεδρικό Διάταγμα με τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα είναι έτοιμο μέσα στον Οκτώβριο, προκειμένου στην αρχή του 2013 να ξεκινήσει η διαδικασία.  
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …