Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Τσούζει» η αύξηση στα διόδια

«Τσούζει» η αύξηση στα διόδια

0
diodia-empros

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ. Ανακοίνωσε τις νέες τιμές 40 λεπτά επιπλέον για τα αυτοκίνητα. Ένας μισθός ετησίως μόνο για τα διόδια!

Μεγάλη αύξηση παρουσιάζει η κίνηση στο παλιό οδικό δίκτυο για αποφυγή των διοδίων. Αντιδράσεις από την Κίνηση Ενεργών Πολιτών

Ακριβότερη θα είναι από 1ης Οκτωβρίου η διάβαση πέρα για πέρα της Εγνατίας για τους οδηγούς αφού η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανακοίνωσε αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων σε όλους τους σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με αύξηση από 30 λεπτά για τις μοτοσικλέτες και 40 λεπτά (2,40 ευρώ) για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα.

Έτσι ένα …ταξίδι μετ’ επιστροφής π.χ. μέχρι την Κομοτηνή θα στοιχίζει στον Ξανθιώτη μόνο για διόδια ένα 5ευρώ συν βεβαίως την βενζίνη που έχει φτάσει στα 1,85 ευρώ το λίτρο! Δηλαδή κάποιος που είναι αναγκασμένος να πηγαινοέρχεται για δουλειά στην Κομοτηνή θα ξοδεύει 1 μισθό 600 – 650 ευρώ ετησίως μόνο για τα διόδια!  

Για ν’ αποφύγουν τα διόδια πάνε από τον παλιό δρόμο

Βεβαίως η Εγνατία μας είχε προϊδεάσει από πέρσι τον Γενάρη για αυξήσεις στα διόδια όμως λόγω των αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας και μεσούσης της προεκλογική περιόδου δόθηκε παράταση μέχρι το καλοκαίρι και τελικά η αύξηση είναι γεγονός από της 1ης Οκτώβρη. Υπενθυμίζουμε μεταξύ αυτών που αντέδρασαν τον Γενάρη ήταν η Κίνηση Ενεργών Πολιτών που είχε κάνει κατάληψη στα διόδια του Ιάσμου αντιδρώντας στις δρομολογούμενες αυξήσεις και στην εν γένει πολιτική των διοδίων που εφαρμόζει η Εγνατία. Όπως επισημαίνει το μέλος της Κίνησης κ. Γιάννης Σιδηρόπουλος: «Η νέα αύξηση στα διόδια επιβαρύνει σημαντικά τον πολίτη ιδιαίτερα σε μια εποχή που υπάρχει οικονομική δυσπραγία. Εμείς δεν υποστηρίζουμε όλοι οι δρόμοι να είναι ανοιχτοί αλλά το αντίτιμο της διέλευσης να είναι τέτοιο ώστε να μπορεί ν’ ανταποκριθεί δεδομένης και της αύξηση της βενζίνης και όχι να χρειάζεται ένα μισθό ετησίως μόνο για τα διόδια! Αυτή η τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται είναι αποτρεπτική για τον μέσο πολίτη να χρησιμοποιεί ένα δρόμο που είναι ένα δημόσιο αγαθό και έγινε με δικά του λεφτά. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει αυξηθεί πάρα πολύ η διέλευση από το παλιό οδικό δίκτυο που είναι δρόμοι με μεγάλη επικινδυνότητα που περνούν συνήθως μέσα από χωριά».  

Ιδιωτικοποίηση αλλά …το «μάρμαρο» και πάλι οι φορολογούμενοι…

Επιπρόσθετα ο κ. Σιδηρόπουλος θέτει και μια άλλη παράμετρο που αφορά στις παροχές της Εγνατίας αλλά και την ιδιωτικοποίησή της: «Το αντίτιμο αυτό δεν ανταποκρίνεται στις παροχές της Εγνατίας. Αν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει μόνο ένας σταθμός Εξυπηρέτησης στο Κορηνό Πιερίας δεν υπάρχουν τουαλέτες ούτε βενζινάδικα…ούτε καλό δίκτυο συντήρησης. Επιπλέον είναι εξοργιστικό αυτό που επιχειρείται με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας. Τα χρέη της θα τα επωμιστεί και πάλι ο φορολογούμενος και τα αυξημένα έσοδά της θα καρπωθούν οι ιδιώτες, ενώ όπως λένε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι η Εγνατία έχει τη δυνατότητα να αποπληρώνει τα χρέη της και να έχει τη συντήρηση της οδού».

Μπρος στις νέες αυξήσεις η Κίνηση Ενεργών Πολιτών προτίθεται να φέρει το θέμα προς συζήτηση στα μέλη της ώστε να αποφασιστεί ο τρόπος και η μορφή των κινητοποιήσεών της.

 

Πίνακας καθορισμού Τελών Διοδίων (ευρώ)

 

Κατηγορία οχήματος

 

Ονομασία

 

Περιγραφή

 

Τιμή μέχρι 30-9-2012

 

Τιμή από 1-10-2012

 

1

 

Δίκυκλα, τρίκυκλα

 

 

1,40

 

1,70

 

2

 

Ελαφρά οχήματα

 

Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος μέχρι 2,20μ

 

2,00

 

2,40

 

3

 

Φορτηγά, λεωφορεία & άλλα οχήματα με λιγότερους από 4 άξονες

 

Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ

 

5,00

 

6,00

 

4

 

Φορτηγά & άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες

 

Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ

 

7,00

 

8,40

 

 

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Καθησυχαστικός για τον σεισμό στη Χαλκιδική ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος: «Κατά πάσα πιθανότητα ήταν ο κύριος σεισμός»

Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η περιοχή δεν διαθέτει υψηλό σεισμικό δυναμικό, ενώ τόνισε…