Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Η μειονοτική εκπαίδευση σε δύο ερωτήσεις της Μ. Ρεπούση

Η μειονοτική εκπαίδευση σε δύο ερωτήσεις της Μ. Ρεπούση

0
repousi-empros

Ζητά απαντήσεις για το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ΑΠΘ και τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία

Δείχνει να επικεντρώνεται η ΔΗΜΑΡ στα θέματα της μειονότητας

Δύο ερωτήσεις για την εκπαίδευση της μειονότητας κατέθεσε η βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Μαρία Ρεπούση, η οποία μετέφερε στη Βουλή και ενώπιον του υπουργού Παιδείας το ζήτημα των 21 παιδιών του Εχίνου που δεν μπορούν να φοιτήσουν στην πρώτη τάξη (αν και το κάνουν), καθώς και το ζήτημα της μη εισαγωγής φοιτητών στο νεοϊδρυθέν τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ΑΠΘ για τα τουρκόγλωσσα προγράμματα.
Η Μαρία Ρεπούση ανοίγει για μια ακόμη φορά τη συζήτηση για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, ενώ όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναρωτιέται αν η παράλειψη αυτή ερμηνεύεται ως αλλαγή πολιτικής σχετικά με την εκπαίδευση των μουσουλμάνων δασκάλων της Θράκης.
Η ίδια και στις δύο περιπτώσεις τονίζει ότι «τα ζητήματα εκπαίδευσης της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης ρυθμίζονται από τη συνθήκη της Λωζάννης και, συγκεκριμένα, από τα άρθρα 40 και 41 τα οποία εξασφαλίζουν συνθήκες βασικής εκπαίδευσης – ιδιωτικής και δημόσιας – για τη μειονότητα προβλέποντας ταυτόχρονα τη διδασκαλία της θρησκείας και της μητρικής τους γλώσσας. Έτσι σήμερα, με βάση και το ελληνοτουρκικό μορφωτικό πρωτόκολλο του 1968, υπάρχουν στη Θράκη περί τα 170 μειονοτικά σχολεία στα οποία λειτουργούν δίγλωσσα προγράμματα, στην ελληνική και τουρκική γλώσσα» και προσθέτει ότι η υποχρέωση της Πολιτεία αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.  
Αναζητά πρόθεση για τουρκόφωνο πρόγραμμα και στα νηπιαγωγεία
Η Μαρία Ρεπούση περιγράφει το ζήτημα που έχει προκύψει με τους μαθητές του Εχίνου και αναφέρει: «Επειδή η εγγραφή ενός παιδιού στο πρωτοβάθμιο σχολείο αποτελεί συνταγματική επιταγή αφού το άρθρο 16 παρ. 3 του Συντάγματος ορίζει ρητά ότι η εννιάχρονη εκπαίδευση είναι υποχρεωτική,
επειδή η μη παρακολούθηση της προσχολικής αγωγής – μολονότι αναγνωρίζεται πλήρως η σημασία της από παιδαγωγική άποψη – δεν μπορεί να οδηγεί σε υιοθέτηση δυσανάλογων διοικητικών πρακτικών και στην καταστρατήγηση της συνταγματικής διάταξης περί υποχρεωτικής εκπαίδευσης, και
επειδή η Πολιτεία δεν πρέπει να ασκεί τιμωρητική πολιτική απέναντι στα παιδιά της μειονότητας παρά την ενδεχόμενη, σε κάποιες περιπτώσεις, ευθύνη των γονιών τους,
Ερωτάται ο κύριος υπουργός: Ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να αναλάβει προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της εγγραφής των μαθητών της μειονότητας στην Α’ τάξη του Δημοτικού κατά τη φετινή σχολική χρονιά; Προγραμματίζεται η έκδοση συγκεκριμένης εγκυκλίου ή η προώθηση άλλης νομοθετικής ρύθμισης που να δίνει άμεση λύση στο πρόβλημα;
Με στόχο την ευκολότερη ένταξη και προσαρμογή των παιδιών της μειονότητας στο Δημοτικό Σχολείο, εξετάζεται η προοπτική στελέχωσης των υφιστάμενων δημόσιων νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς που να κατέχουν τη μητρική γλώσσα των παιδιών της μειονότητας ή και της ίδρυσης μειονοτικών νηπιαγωγείων με δίγλωσσο εκπαιδευτικό πρόγραμμα;».  
Παράλειψη με σκοπιμότητα;
Στο ζήτημα των προβλημάτων που προέκυψαν στο τμήμα του ΑΠΘ, ενώ πέρυσι δέχθηκε 21 φοιτητές, η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ ρωτά: «Επειδή η μειονοτική εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά και απορρέει από διεθνείς συμβάσεις οι οποίες δεσμεύουν τη χώρα, επειδή η ένταξη των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στην ελληνική κοινωνία συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση της εκπαίδευσής τους και επειδή η εισαγωγή φοιτητών και φοιτητριών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ προάγει την διδακτική επάρκειά τους προς όφελος της μειονότητας και της ενσωμάτωσής της,
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
Πώς εξηγείται η μη εισαγωγή φοιτητών και φοιτητριών της μουσουλμανικής μειονότητας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ κατά τις φετινές εισαγωγικές εξετάσεις; Προτίθεται ο κ. Υπουργός να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία για να επανορθώσει την παράλειψη αυτή ή μήπως η συγκεκριμένη ενέργεια συνιστά αλλαγή πολιτικής σχετικά με την εκπαίδευση δασκάλων για τα σχολεία της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης;».

Εσωκομματική διάσταση για τη Σαρία στη ΔΗΜΑΡ  


Εν τω μεταξύ, εξέλιξη έχει και μία άλλη ερώτηση που πρόσφατα κατατέθηκε από τους βουλευτές Μαρία Γιαννακάκη και Γιάννη Πανούση της ΔΗΜΑΡ για το ζήτημα της κατάργησης της Σαρία στη Θράκη, που έθεσαν θέμα συνταγματικότητας για την καταπάτηση της αρχής ισότητας των φύλων, αλλά και απόδοσης δικαιοσύνης από το μουφτή ιεροδίκη. Τις ενστάσεις της δημοσιοποίησε η νομαρχιακή επιτροπή Ροδόπης της ΔΗΜΑΡ, η οποία υιοθετεί μια πιο «στρογγυλεμένη» θέση με το σκεπτικό του διαλόγου και της συνεννόησης με την ίδια τη μειονότητα, προκειμένου να αλλάξει το καθεστώς. Αναφέρει σχετικά: «η νομαρχιακή οργάνωση αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό προτάσεις που έχουν να κάνουν με την κατάργηση των δικαστικών αρμοδιοτήτων των Μουφτήδων στην Θράκη, ειδικά όταν αυτές οι προτάσεις δεν έχουν τύχει μιας ενδελεχούς συζήτησης, πρωτίστως στο εσωτερικό της μειονότητας, την οποία αφορά άλλωστε άμεσα το συγκεκριμένο ζήτημα. Τασσόμαστε, ανεπιφύλακτα υπέρ του δικαιώματος κάθε Έλληνα πολίτη να δικάζεται από τον φυσικό του δικαστή, γεγονός που δεν επιδέχεται καμιά άλλη πολιτική ή νομική ερμηνεία. Την ίδια στιγμή, όμως, σεβόμαστε κανόνες που απορρέουν από την παράδοση και το εθιμικό δίκαιο του Ισλάμ στην περιοχή μας, κατοχυρωμένους άλλωστε από την ενσωμάτωση της Θράκης στον εθνικό κορμό και θεωρούμε ότι η κατάργηση τους δεν μπορεί να αποτελεί μια διαδικασία που ομοιάζει με «επιχείρηση μετάγγισης πολιτισμού», σε πολίτες που κινούνται σε ένα διαφορετικό αξιακό επίπεδο. Οι όποιες αποφάσεις ληφθούν θα πρέπει να είναι προϊόν ενός εξαντλητικού πολιτικού και κοινωνικού διαλόγου, που θα σέβονται τις ευαισθησίες των πολιτών και ασφαλώς θα διαφυλάττουν τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ελληνική απάντηση στα τουρκικά σενάρια για ΑΟΖ με τη Συρία

Διπλωματική εγρήγορση και πρωτοβουλίες στην Ε.Ε. για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο…