Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στον «αέρα» η μεταφορά των μαθητών

Στον «αέρα» η μεταφορά των μαθητών

0
ktel_1-empros

Το ΚΤΕΛ Ξάνθης αδυνατεί να αναλάβει την μεταφορά», υποστηρίζει ο Πρόεδρος κ. Θ. Γεωργιάδης

Ζητούν τα οφειλόμενα από το 2011 και δεν δέχονται την νέα μείωση του 17% καθώς έχουν ήδη μείωση στην σύμβαση 21%

6 μόλις μέρες πριν το πρώτο κουδούνι και η μεταφορά των 2.594 μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο νομό μας  βρίσκεται κυριολεκτικά στον «αέρα». Παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Εσωτερικών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης προσπάθησε να δώσει λύση της τελευταίας στιγμής με νέα παράταση των υπαρχόντων συμβάσεων του 2010 και με την μεταφορά της αρμοδιότητας από τους δήμους στην περιφέρεια, λόγω της αδυναμίας των δήμων να κάνουν διαγωνισμούς, ωστόσο το πρόβλημα δεν λύθηκε και το ΚΤΕΛ προειδοποιεί ότι αδυνατεί να διεκπεραιώσει το έργο, διότι οι συσσωρευμένες οφειλές του 2011 καθώς και η νέα μείωση στις συμβάσεις της τάξης του 17% που προβλέπει η πράξη νομοθετικού περιεχομένου του υπουργείου δημιουργούν «ασφυξία» στο ΚΤΕΛ και παντελώς ασύμφορη την μεταφορά δεδομένης και της μεγάλης αύξησης στα καύσιμα. Αυτά τόνισε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θεμιστοκλής Γεωργιάδης που παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στα τοπικά ΜΜΕ προκειμένου να ενημερώσει γονείς και μαθητές τι συμβαίνει γύρω από το θέμα, ζητώντας παράλληλα και την κατανόηση τους.

Απανωτές μειώσεις στις συμβάσεις
Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργιάδης, η  «ρίζα του κακού» βρίσκεται στη σύμβαση που υπέγραψε το ΚΤΕΛ Ξάνθης το 2010 όταν ακόμη η αρμοδιότητα ανήκε στις περιφέρειες και επί θητείας της κας Θεοδώρας Κόκλα. Η σύμβαση αυτή προέβλεπε ήδη μειώσεις της τάξης του 21%. Σ’ αυτή την μείωση τώρα έρχεται να προστεθεί και η νέα μείωση της τάξης του 17% που προβλέπει η πράξη νομοθετικού περιεχομένου του κ. Στυλιανίδη και κατά συνέπεια η συνολική μείωση είναι της τάξης του 38%: «Θέλουμε να κάνουμε την μεταφορά αλλά μ’ αυτά τα δεδομένα αδυνατούμε. Αν δεν μας δώσουν τις οφειλές του 2011 και αν δεν δεχτούν ν’ αλλάξει η σύμβαση δεν θα γίνει η μεταφορά των μαθητών από το ΚΤΕΛ Ξάνθης», επισημαίνει ο κ. Γεωργιάδης.

Τα στοιχεία για την μεταφορά μαθητών για τη σχολική περίοδο 2011 – 2012
Συγκεκριμένα στο ΚΤΕΛ Ξάνθης οφείλονται από το Σεπτέμβριο του 2011 έως και τον Ιούνιο του 2012,  1.285.754 ευρώ μαζί με το ΦΠΑ. Όπως λέει ο κ. Γεωργιάδης αυτά δεν έχουν εισπραχτεί και όμως έχει πληρωθεί το ΦΠΑ και η Εφορία
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το σχολικό έτος 2011 – 2012 η μεταφορά των μαθητών έγινε σε καθημερινή βάση και για 170 μέρες με ειδικά δρομολόγια από 65 λεωφορεία του στόλου του ΚΤΕΛ εκ των οποίων τα 18 είναι ναυλωμένα τουριστικά. Τα ημερήσια διανυθέντα έμφορτα χιλιόμετρα ανέρχονταν σε 4.547,8 και η πληρότητα είναι στο 46, 7% σε κάθε λεωφορείο ενώ τα ημερήσια πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα (συμπεριλαμβάνονται και οι επιστροφές των λεωφορείων στη βάση τους είναι 8.000 και τα λίτρα που αντιστοιχούν ήταν 2.666,5 ήτοι το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 4.266, 24 ευρώ με 1,60 τιμή πετρελαίου.   Το ημερήσιο κόστος για κάθε μαθητή είναι 4,190 ευρώ και το ετήσιο κόστος ήταν 712,31 ευρώ. Να σημειώσουμε ότι η σύμβαση ανέρχονταν σε 10.869,11  Τα λίτρα πετρελαίου που αντιστοιχούν για την μεταφορά των 2.594 μαθητών είναι 1,515,78 και με τιμή στο 1,60 ευρώ το λίτρο και το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 2.452, 25.

Αρχίζουν έστω και με μισά οφειλόμενα…
Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι ο υπουργός υποσχέθηκε στην Ομοσπονδία τους ότι θα δοθούν άμεσα 21 εκ. ευρώ μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου για να καλύψουν την μεταφορά σ’ όλους τους νομούς και 6.5 εκ. για τα οφειλόμενα. Ανάλογο πρόβλημα με τη σύμβαση έχει και ο νομός Έβρου ενώ η Ροδόπη δεν έχει την μείωση στην σύμβαση αλλά στην τελική τιμή. Αναζητείται λοιπόν μια συμβιβαστική λύση μεταξύ του υπουργείου και των ΚΤΕΛ αν και οι λεωφοριούχοι είναι διατιθεμένοι αν τους δώσουν τα μιστά από  τα οφειλόμενα και δεν επέλθει άλλη μείωση στην ήδη μειωμένη τους σύμβαση να ξεκινήσουν το έργο.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε τροχιά αναβάθμισης το ελικοδρόμιο Σαμοθράκης

Το έργο, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, έχει αντικείμενο την επισκευή και συντήρηση των εγκα…