Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Επιχειρησιακός Σχεδιασμός: Με ή χωρίς «σφραγίδα» του δήμου;

Επιχειρησιακός Σχεδιασμός: Με ή χωρίς «σφραγίδα» του δήμου;

0
dimotiko09_2_2012-empros

Έλλειψη πολιτικής βούλησης διέκριναν στο στρατηγικό σχέδιο Πούλιος, Ανταμπούφης και Κολλάρος

Αντιρρήσεις για την επέκταση της πιάτσας των ταξί στην 28ης. «Δεν μπορεί ο δήμος να προσαρμόζει τη στάση του ανάλογα με τις πιέσεις επαγγελματικών κλάδων», σημείωσε ο Θ. Ξυνίδης

Τα «αίματα» άναψε η συζήτηση για την έγκριση της Α’ φάσης του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Δήμου Ξάνθης 2012-2014, που αποτέλεσε το θέμα της τακτικής συνεδρίασης που ακολούθησε την ειδική, το μεσημέρι της Δευτέρας. Σημείο τριβής αποτέλεσε η έλλειψη της «σφραγίδας» του δήμου στο στρατηγικό σχέδιο, που επικαλέστηκε ομαδόν η αντιπολίτευση και προκάλεσε την αντίδραση του δημάρχου, ο οποίος εξαπέλυσε κατηγορίες για νομική άγνοια και αρνήθηκε τους ισχυρισμούς ότι δεν κλήθηκαν οι παρατάξεις να καταθέσουν τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους κατά τη σύνταξη. Νέο κύκλο αντιρρήσεων προκάλεσε η επέκταση της πιάτσας των ταξί στην 28ης Οκτωβρίου. Εγκρίθηκε το κονδύλι των 3.990 ευρώ για την 11μελή αποστολή του δήμου Μπεσίκτας – με τον οποίο έχει υπογραφεί πρωτόκολλο συνεργασίας- που υποδέθηκε χθες ο δήμος Ξάνθης και ορίστηκε η 22α Οκτωβρίου 2012 για την εκδήλωση του απολογισμού της δημοτικής αρχής στο ΙΘΤΠ.

Το Επιχειρησιακό Σχέδιο κύριο θέμα της συνεδρίασης
Τα εύσημα για την άρτια τεχνοκρατική δουλειά πήρε από όλους τους δημοτικούς συμβούλους που έλαβαν το λόγο η Διεύθυνση Προγραμματισμού. Ο προϊστάμενος κ. Παυλίδης παρουσίασε τους βασικούς άξονες, σημειώνοντας ότι αυτό το σχέδιο θα τεθεί στην Επιτροπή Διαβούλευσης του δήμου και στη συνέχεια θα λάβει την τελική του μορφή. Ο Χρίστος Πούλιος εξέφρασε τη διαφωνία του με το σχέδιο, ισχυριζόμενος έλλειψη προτάσεων και πολιτικής βούλησης και κυρίως λόγω ασυνέπειας στην υλοποίηση του προηγούμενου επιχειρησιακού σχεδίου που αφορούσε την περίοδο 2006-2010. «Τότε είχατε εντάξει μέχρι και online παρακολούθηση των συνεδριάσεων και άμεση τοποθέτηση των πολιτών. Τι κάνατε από όλα αυτά; Λείπει η «σφραγίδα» σας στο σχέδιο. Εσείς μπορεί να φεύγετε κ. δήμαρχε, αλλά ο δήμος θα παραμείνει», δήλωσε ο κ. Πούλιος. Στον «άχρωμο» χαρακτήρα που θα έκανε το κείμενο ικανό να αφορά κάθε δήμο της χώρας αναφέρθηκε και ο Γιώργος Κολλάρος, που επεσήμανε τη δυνατότητα, που ο ίδιος ο δήμος απέδειξε, της υλοποίησης δράσεων δηλαδή χωρίς μεγάλο χρηματικό κόστος και την υστέρηση σε πρωτοβουλίες αθλητισμού. Ο Νίκος Ανταμπούφης επέστησε την προσοχή στις γενικολογίες του κειμένου, τις αντιφάσεις και κυρίως την ασυνέπεια λόγων και πράξεων, επικαλούμενος παραδείγματα μέσα στο κείμενο των 320 σελίδων. «Δεν αναζητήθηκε επίσης η συνεισφορά της αντιπολίτευσης και μέσω των προτάσεών της, σε κάτι λιγότερο από 20 σελίδες, η δημοτική αρχή παραδέχεται, ρύπανση των υπόγειων υδάτων, έλλειψη μηχανοργάνωσης στο γραφείο προμηθειών και την αποθήκη, πράγμα που σημαίνει αδυναμία ελέγχου, τεράστια ανελαστικά έξοδα και σύνταξη προϋπολογισμού με μέθοδο που ούτε η ίδια εγκρίνει, αφού ζητά να αλλάξει», τόνισε ο κ. Ανταμπούφης, αδυνατώντας βέβαια να μην επισημάνει και τα συντακτικά και ορθογραφικά λάθη σε μεγάλο βαθμό στο κείμενο.
Την απουσία εξειδίκευσης των θεμάτων με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ξάνθης και τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής επεσήμανε ο Ηλίας Βασιλούδης, που ζήτησε από τους… μνηστήρες της Πηνελόπης να τοποθετηθούν, αφού ο δήμαρχος αποχωρεί με την ολοκλήρωση της θητείας του, ενώ ο Δημήτρης Βορίδης απέδωσε στενή σκέψη για την ανάπτυξη στη δημοτική αρχή.
Ο δήμαρχος απάντησε ότι τυπικά αφορά την επόμενη διετία, αλλά δεν θα υπάρχουν περιθώρια να υλοποιηθούν ούτε αυτά που θα συμπεριληφθούν. Ιδιαίτερα αντέδρασε στην κατηγορία για μη κλήση της αντιπολίτευσης να καταθέσει τις προτάσεις της και υπεραμύνθηκε της μορφής του σχεδίου, τονίζοντας ότι πρόκειται για τυπική διαδικασία και πρέπει να είναι πανομοιότυπη σε όλους τους δήμους. Όσο για τους «μνηστήρες», ζήτησε και από την πλευρά της αντιπολίτευσης να γίνει το ίδιο, εννοώντας προφανώς τον ίδιο τον κ. Βασιλούδη, αφού σε αυτόν απάντησε.
Το επιχειρησιακό σχέδιο που θα τεθεί σε διαβούλευση υπερψήφισαν ο Αχμέτ Χουσεΐνογλου, ο Απόστολος Αγκόρτσας και ο Γιώργος Κολλάρος.

Όχι με εξηγήσεις από την αντιπολίτευση για την επέκταση της πιάτσας ταξί στην 28ης
Η επέκταση με 3 θέσεις της πιάτσας των ταξί πέρασε τελικά με πλειοψηφία, αφού εκφράστηκε σωρεία αντιρρήσεων από την αντιπολίτευση, παρόλο που η απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής που εισηγήθηκε το θέμα ήταν ομόφωνη. Ο Νίκος Ανταμπούφης μίλησε για ευθεία καταστρατήγηση των νόμων, λόγω του μόνιμου σχεδόν αποκλεισμού του πεζόδρομου που οδηγεί από την 28ης Οκτωβρίου στη Δαγκλή και ζήτησε την επέμβαση της δημοτικής αστυνομίας, ενώ τόνισε ότι η σταδιακή, αλλά συνεχής επέκταση «δεν τιμά το έργο της πλατείας». Στο ζήτημα της παραβίασης συμφώνησε και ο Μανόλης Φανουράκης παρόλο που υπερψήφισε την απόφαση. Ο Γιώργος Κολλάρος ισχυρίστηκε ότι είναι άδικη αυτή η μεταχείριση για τους υπόλοιπους επαγγελματίες και αναρωτήθηκε γιατί ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν οι πέντε θέσεις ταξί της οδού Θερμοπυλών που καταργούνται. Ο Θανάσης Ξυνίδης έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα, διευκρινίζοντας ότι σέβεται το κλάδο των ιδιοκτητών ταξί, όπως και όλους τους άλλους. «Δώσαμε μεγάλη μάχη και όταν είχε συζητηθεί το θέμα των θέσεων ταξί στο δημοτικό συμβούλιο, για τις θέσεις στάθμευσης των ταξί μετά την ενοποίηση. Μόνιμα βρίσκονται εκεί 7 ή 8 ταξί, ενώ είχαμε αποφασίσει να δώσουμε 6 θέσεις Επειδή επιμένουν οι ταξιτζήδες δεν μπορεί να προσαρμόζουμε συνεχώς τη στάση του δήμου. Δεν είναι μόνο θέμα ισορροπίας ανάμεσα στους επαγγελματικούς κλάδους, αλλά και σοβαρότητας του δήμου», ανέφερε ο κ. Ξυνίδης, αλλά η απόφαση πέρασε τελικά κατά πλειοψηφία, χωρίς εξήγηση ή αντεπιχείρημα από την πλευρά της δημοτικής αρχής.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίαση Λογοδοσίας την Παρασκευή 26 Απριλίου στον Δήμο Τοπείρου

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής θεμάτων τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 και ώρα 14.00 Η Ειδική…