Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Πρόταση της ΟΕΒΕ Ξάνθης για το κυκλοφοριακό

Πρόταση της ΟΕΒΕ Ξάνθης για το κυκλοφοριακό

0
Tsiakiroglou_nea_2-empros

Προτείνουν την αγορά λεωφορείων έως 35 επιβατών από το Δήμο και την παραχώρηση της χρήσης τους στην ΑΕ Αστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης

Η πρόταση στοχεύει στην αξιοποίηση του τρέχοντος προγράμματος «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Ξάνθης»

Πρόταση ένταξης δράσης στο ΟΣΑΑ (Άξονας Προτεραιότητας 8-Προώθηση Αποδοτικών & Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς) που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων καταθέτει η ΟΕΒΕ Ξάνθης στο πλαίσιο της διαβούλευσης που άνοιξε ο Δήμος Ξάνθης με θέμα την κυκλοφοριακή μελέτη. Η πρόταση στοχεύει στην αξιοποίηση του τρέχοντος προγράμματος «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Ξάνθης», συνολικού ύψους 7 εκ. ευρώ, που λήγει το 2015, για τη δημιουργία γραμμών Δημοτικής Συγκοινωνίας.  
Η πρόταση της ΟΕΒΕ Ξάνθης: Δημιουργία γραμμών Δημοτικής συγκοινωνίας
Όπως αναφέρεται σε έγγραφο της ΟΕΒΕ που κοινοποιήθηκε στο δήμαρχο Ξάνθης και στο Δημοτικό Συμβούλιο: «Συγκεκριμένα, προτείνουμε την αγορά λεωφορείων χωρητικότητας έως 35 επιβατών από το Δήμο Ξάνθης και την παραχώρηση της χρήσης τους στην ΑΕ Αστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης για την εκτέλεση νέων τακτικών διαμπερών αστικών γραμμών μεταφοράς επιβατών με μειωμένο κόμιστρο (δίχως επιβάρυνση επιδότησης εισιτηρίου) εντός της πόλης καθώς και την εκτέλεση συνδυασμένων μεταφορών, προς εξυπηρέτηση των δημοτών. Η παραπάνω παρέμβαση προτείνουμε να συνοδευτεί από υποστηρικτικές ενέργειες  προώθησης της μαζικής χρήσης ΜΜΜ στην πόλη και σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας.
Λαμβανομένων υπόψιν α) του κυκλοφοριακού φόρτου της πόλης, β) της αναγκαιότητας λειτουργίας ΜΜΜ (για τους λόγους που έχουμε αναπτύξει στην πρότασή μας επί της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Ξάνθης), και γ) της φιλοσοφίας του ΟΣΑΑ, είμαστε βέβαιοι ότι η πρότασή μας δεν αντιβαίνει στα Κριτήρια Σκοπιμότητας του προγράμματος (Κριτήριο Κρισιμότητας Προβλήματος), της Συμπληρωματικότητας & Συνέργειας Πράξεων με άλλες Πράξεις (κυκλοφοριακή μελέτη), της Συνεκτικότητας Πράξεων (Εδικός Στόχος της Προώθησης Αποδοτικών & Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς), του Ολοκληρωμένου Χαρακτήρα της Πράξης (Διατηρισιμότητα Ωφελειών), κλπ. Επίσης, εξυπηρετεί το Γενικό Στόχο της Αειφόρου Ανάπτυξης & Ποιότητας Ζωής (Άξονας Προτεραιότητας 61) ενώ υπακούει και στην απαίτηση του ΟΣΑΑ για παρεμβάσεις «κατάλληλες που θα συμβάλλουν στην άρση των όρων της αστικής και κοινωνικής υποβάθμισης… …τη δημιουργία πολλαπλασιαστικών αποτελεσμάτων που θα εγγυώνται βιώσιμη ανάπτυξη των περιοχών στο οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο… …την ενότητα και συνάφεια των πράξεων που θα πρέπει να οδηγεί σε αλληλουχίες αποτελεσμάτων και όχι σε αποσπασματικά έργα χωρίς συνέργεια και συνοχή» (Οδηγός ΟΣΑΑ, 4.3–Κατευθύνσεις, 6-Κριτήρια).
Προκειμένου για την περαιτέρω στοιχειοθέτηση της πρότασής μας που η υλοποίησή της απαιτεί ψήφιση νέας τροποποίησης του προγράμματος από το Δημοτικό Συμβούλιο, απευθυνθήκαμε στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ανάπτυξης όπου επιβεβαιώσαμε την επιλεξιμότητα της δαπάνης προμήθειας δημοτικών λεωφορείων μέσω ΟΣΑΑ. Αξιοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος για απόκτηση ΜΜΜ και Ανάπτυξη ή βελτίωση γραμμών δημοτικής συγκοινωνίας έχουν κάνει ήδη διάφοροι Δήμοι ανά την Ελλάδα όπως η Λαμία και ο Βύρωνας από το 2011, ενώ το Μαρούσι, η γειτονική μας Κομοτηνή, η Κοζάνη (με πέντε οχήματα), η Άρτα κ.α., προηγήθηκαν είτε μέσω των «προγόνων» του ΟΣΑΑ, «URBAN» είτε με άλλα προγραμματικά μέσα, και τώρα ανανεώνουν τις συμβάσεις με τα τοπικά Αστικά ΚΤΕΛ για παροχή συγκοινωνιακού έργου τακτικών αστικών γραμμών με λεωφορεία του Δήμου. Εντυπωσιακή είναι η περίπτωση της Κέρκυρας που έχει «αφιερώσει» το τρέχον ΟΣΑΑ καθ’ ολοκληρίαν στην επίλυση του κυκλοφοριακού της το οποίο και αναγνωρίζει ως το «μεγαλύτερο λειτουργικό πρόβλημα της πόλης». Μία από τις Δράσεις που περιλαμβάνει είναι και η «Βελτίωση της Δημοτικής Συγκοινωνίας».
Τέλος, από νομικής πλευράς, η πρότασή μας καλύπτεται από τον Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων (Ν.3463/06, άρθρο 75-Ιγ2), από τον Καλλικράτη (Ν.3852/10, άρθρο 94-2.17 & 2.18) και από το νόμο για την Οργάνωση & Λειτουργία των Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με Λεωφορεία (Ν.2963/01, άρθρα 2 & 19-1β).
Δεδομένων: α) ότι με την 781/10.02.2012 απόφαση Περιφερειάρχη ο προϋπολογισμός του ΟΣΑΑ Ξάνθης αυξήθηκε κατά 3 εκ. ευρώ (από τα 4εκ.€ στα 7εκ.€) τα οποία με την 118/26.03.2012 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου δεν διατέθηκαν σε νέες πράξεις αλλά κατανεμήθηκαν στα έργα του εγκεκριμένου από το 2010 προγράμματος ανεβάζοντας τους αρχικούς προϋπολογισμούς τους, β) ότι η περίοδος επιλεξιμότητας πράξεων ΟΣΑΑ λήγει στις 31.12.2015, και γ) ότι το πρόγραμμα παρέχει ευχέρεια προσθήκης/αντικατάστασης πράξεων που μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015
Παρακαλούμε όπως εξετάσετε την πρότασή μας σε σχέση με το ΟΣΑΑ και τις δυνατότητες υλοποίησής της από το πρόγραμμα».

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…