Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Νέοι διαγωνισμοί για τη μεταφορά των μαθητών

Νέοι διαγωνισμοί για τη μεταφορά των μαθητών

0
sxolika_dromologia1

Κατευθύνσεις, διαδικασία και όροι συζητήθηκαν στη συνάντηση των δημάρχων της ΑΜΘ με τον Θ. Σώκο

Εξασφάλιση πιστώσεων για τους μεταφορείς ζήτησαν οι δήμαρχοι. Επιβάρυνση των ΚΑΠ «βλέπει» ο Μ. Στυλιανίδης με τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας προς τους δήμους

Σε νέους διαγωνισμούς με τους μεταφορείς πρέπει να προβούν εγκαίρως οι δήμοι για τα σχολικά δρομολόγια, την αρμοδιότητα για τα οποία αναλαμβάνουν πλέον χωρίς νέα παράταση. Οι διαγωνισμοί που διενεργήθηκαν πριν μερικούς μήνες από τους δήμους ακυρώνονται, αφού δεν κατέστη δυνατό να υλοποιηθεί το εν λόγω έργο από τους δήμους.
Για την προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς. οι δήμαρχοι της Περιφέρειας ΑΜΘ συμμετείχαν σε συνάντηση εργασίας με το Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θύμιο Σώκο στην Κομοτηνή, το πρωί της Παρασκευής, προκειμένου να ενημερωθούν για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, να δοθούν κατευθύνσεις και να τεθούν οι όροι που θα υλοποιηθεί το έργο της νέας αυτής αρμοδιότητας των δήμων που μεταβιβάζεται από τις Περιφερειακές Ενότητες, οι οποίες το διαχειρίστηκαν προσωρινά κατά τη μετάβαση στην εποχή του Καλλικράτη.

Πρέπει να είναι έτοιμοι μέχρι την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Οι δήμαρχοι έλαβαν τα στοιχεία από τις διευθύνσεις Α/βάθμιας και Β/β’αθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να έχουν μία εικόνα για τον όγκο των μεταφορών που θα κληθούν να εκτελέσουν.
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα, ο δήμαρχος Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης που παραβρέθηκε στην σύσκεψη σημείωσε ότι δεν δόθηκαν συγκεκριμένες ημερομηνίες, ωστόσο είναι σαφές ότι η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και να έχουν υπογραφεί συμβάσεις για να μη διαταραχθεί η μεταφορά των μαθητών. Στο διάστημα λοιπόν, μέχρι τον Σεπτέμβριο οι δήμοι πρέπει να προκηρύξουν διαγωνισμούς, αλλά και να υπολογίσουν τον χρόνο που απαιτεί ο προσυμβατικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά και η εκδίκαση τυχόν ενστάσεων κατά των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.

Δεν «προχωράνε» τα εναλλακτικά σενάρια μεταφορών
Η συζήτηση πάντως, δεν περιλάμβανε τα οικονομικά θέματα και το ύψος των προϋπολογισμών που θα οριστούν βάσει του νέου μαθηματικού τύπου, βάσει του οποίου διενεργήθηκαν και οι προηγούμενοι διαγωνισμοί από τους δήμους και οι οποίοι έχουν υποστεί σημαντικές περικοπές (κυρίως 30%), πράγμα που οδήγησε και στις οξείες αντιδράσεις των μεταφορέων το προηγούμενο διάστημα.
Οι μεταφορείς και κυρίως οι ιδιοκτήτες ταξί είχαν προτάξει τις προηγούμενες φορές τον ισχυρισμό ότι η μεταφορά λόγω του κόστους είναι ασύμφορη γι’ αυτούς. Για το λόγο αυτό και απείχαν από κάποιους διαγωνισμούς με αποτέλεσμα να μείνουν κενά δρομολόγια. Για τις περιπτώσεις αυτές, στη συνάντηση προτάθηκε ακόμη και η ανάθεση της μεταφοράς μαθητών σε γονείς (με αντίτιμο 1-1,5 €/δρομολόγιο) ή η αγορά οχημάτων και εκτέλεση των δρομολογίων από τους δήμους. Αυτό που όμως φάνηκε, όπως εξήγησε και ο κ. Στυλιανίδης, ήταν ότι αυτές οι εναλλακτικές δημιουργούν σοβαρά προβλήματα για μια σειρά από λόγους και προσωπικούς των γονιών που δεν προτίθενται να αναλάβουν την ευθύνη για 2-3 άλλα παιδιά και οικονομικούς, αλλά και έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού στους δήμους, ώστε να αναλάβουν τις θέσεις οδηγών και συνοδών.

Αντίθετοι οι δήμαρχοι στη μεταφορά της αρμοδιότητας από την περιφέρεια
Σημείο που τέθηκε με έμφαση από τους δημάρχους ήταν να αποπληρωθούν τα ποσά που εκκρεμούν από την εκτέλεση των προηγούμενων συμβάσεων των μεταφορέων και να εξασφαλιστούν οι πιστώσεις, ώστε να μην εκτίθενται οι δήμοι στους αντισυμβαλλόμενους. Άλλωστε, με τη μεταφορά της αρμοδιότητας στους δήμους, σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής, κάθε μεταφορέας θα μπορεί να εκδίδει διαταγή πληρωμής και να κάνει κατάσχεση της περιουσίας του δήμου.
Ο Μιχάλης Στυλιανίδης πάντως, επανέλαβε και στην σύσκεψη των δημάρχων την αντίθεσή του με τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας στους δήμους, στάση που είχε κρατήσει πρόσφατα και στην Οικονομική Επιτροπή της ΚΕΔΕ, υπερθεματίζοντας την πρόταση να παραμείνει η αρμοδιότητα των σχολικών δρομολογίων στην περιφέρεια, η οποία θα μπορεί να διενεργήσει ένα διαγωνισμό για όλη την ΑΜΘ και να διατηρήσει τη σύμβαση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Αυτή η απόφαση περί μεταβίβασης υποκινείται από τη μεθόδευση να απαλλαγεί το δημόσιο από ένα έξοδο. Δηλαδή, θα αναλάβουμε τώρα οι δήμοι και αργότερα θα καθυστερήσουν τις πληρωμές και θα βάλουν τους δήμους να καλύψουν τη δαπάνη μέσω των ήδη κουτσουρεμένων ΚΑΠ. Ήδη δόθηκε ένα δωδεκατημόριο των ΚΑΠ του Μαΐου για την πληρωμή των μεταφορέων. Λένε ότι κατ’ εξαίρεση πρόκειται για διευκόλυνση, αλλά έτσι θα γίνει», σημειώνει ο κ. Στυλιανίδης, που βρήκε υποστηρικτές και άλλους δημάρχους σε αυτό το σκεπτικό.

Τη μεταφορά αναλαμβάνει ο δήμος της έδρας του σχολείου
Ο Θύμιος Σώκος διαβεβαίωσε τους δημάρχους ότι τόσο ο ίδιος, όσο και το υπουργείο Εσωτερικών θα κινηθούν προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων.
Οι δήμοι θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες για τους διαγωνισμούς στο αμέσως επόμενο διάστημα. Στην Ξάνθη, το βάρος πέφτει στο μητροπολιτικό δήμο, αφού αυτός αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών, καθότι οι έδρες των περισσότερων σχολείων βρίσκονται στα όριά του και άρα δε θα εξυπηρετεί μόνο μαθητές από άλλους δήμους του νομού, αλλά και από άλλους νομούς, όπως τους μαθητές της Λεκάνης που φοιτούν στη Σταυρούπολη και αυτούς των ειδικών σχολείων που έρχονται ακόμη και από Κομοτηνή και Σάπες.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Σφύριξε» για δημοπράτηση η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Στάλθηκε χθες η διακήρυξη για να δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης …