Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα ΚΤΕΛ: «Χειρόφρενο» στις σχολικές µεταφορές, χωρίς πληρωµές

ΚΤΕΛ: «Χειρόφρενο» στις σχολικές µεταφορές, χωρίς πληρωµές

0

Απρόθυµη να αναλάβει εκ νέου τα µαθητικά δροµολόγια η εταιρία αν δεν πληρωθεί τις οφειλές 1,3 εκ ευρώ του 2011

Προτείνει την ένταξη της Ξάνθης στο πρόγραµµα «Συγκοινωνία» για επιδότηση 80% των µεταφορών. Κίνηση δηµάρχων για να παραµείνει η αρµοδιότητα στις περιφέρειες

Την απροθυµία της εταιρίας «Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης» να συµµετάσχει εκ νέου στην εκτέλεση των σχολικών δροµολογίων µεταφέρει στο «Ε» ο πρόεδρος Θεµιστοκλής Γεωργιάδης, εξαιτίας των οφειλών που φτάνουν τα 1,3 εκ. ευρώ από την υλοποίηση της σύµβασης για το 2011, για την οποία οι συµβαλλόµενοι δεν έχουν λάβει ούτε ευρώ. Οι 2.900 περίπου µαθητές του νοµού Ξάνθης που µεταφέρονται µε τα 70 περίπου λεωφορεία (µικρά και µεγάλα) του ΚΤΕΛ κινδυνεύουν για µια ακόµη φορά να χρεωθούν τη διαφορά των µεταφορέων µε το κράτος, που αν και έπεισε τους συµβαλλόµενους να υπογράψουν κατά 30% περικοµµένες συµβάσεις, δεν τις έχει αποπληρώσει. 

Θ. Γεωργιάδης: «δεν µπορούµε να σηκώσουµε άλλο το βάρος µόνοι µας»
Για την πρόθεσή του να αποστείλει επιστολή στον υπουργό Εσωτερικών, τους βουλευτές Ξάνθης, το Γ.Γ. Αποκεντρωµένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης και τον περιφερειάρχη ΑΜΘ µετέφερε στο «Ε» ο κ. Γεωργιάδης, προκειµένου να τους εξηγήσει ότι η εταιρία δεν µπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εκτέλεσης των δροµολογίων για τη νέα σχολική χρονιά, αν δεν πληρωθεί τουλάχιστον το µεγαλύτερο µέρος των οφειλών του 2011. «Δαπανούµε σε πετρέλαιο, οδηγούς, λειτουργικά έξοδα, πληρώνουµε ΦΠΑ, φορολογούµαστε για χρήµατα που δεν έχουµε λάβει και δεν γίνεται δεκτός ούτε καν συµψηφισµός, δεν είναι δυνατό να συνεχίσουµε έτσι», αναφέρει ο πρόεδρος της εταιρίας, που σηµειώνει ότι ίδια είναι η κατάσταση σε όλη τη χώρα µε βάση και την ενηµέρωση που έλαβε από την Οµοσπονδία.
«Θέλουµε να ειδοποιήσουµε τον κόσµο, να ξέρει ότι τα προβλήµατα δε τα δηµιουργούµε εµείς, δεν είµαστε δηµόσιος φορέας. Οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων έχουν υποχρεώσεις, πληρώνουµε πετρέλαιο 45.000 ευρώ την εβδοµάδα, δεν µπορούµε να σηκώσουµε άλλο αυτό το βάρος», εξηγεί.

Πρόταση για συµµετοχή στο πρόγραµµα «συγκοινωνία»
Παράλληλα, ο κ. Γεωργιάδης εκτιµά ότι οι δήµοι µε βάση τις προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή των διαγωνισµών δεν προλαβαίνουν να είναι έτοιµοι το Σεπτέµβρη µε την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ειδικά αν µεσολαβήσουν και ενστάσεις, οπότε και πάλι θα απαιτηθεί παράταση της ανάληψης των καθηκόντων των δήµων και θα παραµείνει τουλάχιστον µέχρι το Σεπτέµβρη η αρµοδιότητα στις αντιπεριφέρειες.
Η εταιρία προτίθενται να προτείνει την ένταξη και της Ξάνθης στο πρόγραµµα «Συγκοινωνία» που εφαρµόζεται φέτος για πρώτη χρονιά από άλλους δήµους και αφορά την επιχορήγηση του 80% των σχολικών µεταφορών µέσω του προγράµµατος, µε παράλληλη τη δυνατότητα να µετακινούνται και άλλοι επιβάτες πλην των µαθητών, ώστε να «βγάζουν τα έξοδά τους» οι µεταφορείς. Πρόκειται δηλαδή για το σχεδιασµό µιας δηµοτική συγκοινωνίας, για τα σηµεία όπου δεν υπάρχουν δροµολόγια, αλλά απαιτείται η µεταφορά των µαθητών στις συγκεκριµένες σχολικές µονάδες.

Ξανά πίσω στις περιφέρειες;
Εν τω µεταξύ από την πλευρά πολλών δηµάρχων της χώρας γίνεται προσπάθεια να ασκηθούν πιέσεις και να γίνει κατανοητό ότι οι δήµοι δεν µπορούν να αναλάβουν και την αρµοδιότητα των µαθητικών µεταφορών, ώστε αυτή να παραµείνει στην περιφέρεια. Αυτή την άποψη εξέφρασε και πρόσφατα στο «Ε» ο δήµαρχος της Ξάνθης Μιχάλης Στυλιανίδης, που διαπίστωσε και στην συνάντηση µε το Θ. Σώκο ότι και άλλοι δήµαρχοι της ΑΜΘ συµµερίζονται αυτή τη στάση. Η θέση τους είναι ότι η περιφέρειες έχουν ήδη αποψιλωθεί σε αρµοδιότητες, έχουν µεγαλύτερη εµπειρία, µπορούν να αναλάβουν συνολικό περιφερειακό σχεδιασµό για τις µεταφορές, ενώ δεν επιβαρύνονται οι ίδιοι µε το µισθολογικό κόστος των εργαζοµένων. Διέπονται µε άλλα λόγια σε πολλούς τοµείς από άλλο καθεστώς. Η πρόταση αυτή φαίνεται να προχωράει, αλλά από πλευράς του υπουργείο ακόµη το θέµα εξετάζεται.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …