Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Πόλεμος» για τη Γραμματική

«Πόλεμος» για τη Γραμματική

0
gramatiki-empros

Τάραξε την εκπαιδευτική κοινότητα το νέο εγχειρίδιο της Γραμματικής του δημοτικού. Δασκάλα κατηγορεί τους συγγραφείς του για «βιασμό της ελληνικής γλώσσας»

Γι παρανόηση κάνουν λόγο 140 ειδικοί επιστήμονες. «Η ελληνική γραφή  είναι ιστορική. Στις περισσότερες λέξεις άλλο γράφουμε και άλλο προφέρουμε», λέει ο Θ. Μουσόπουλος

«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει τις τελευταίες μέρες στην εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο για τους φθόγγους και τα φωνήεντα της Γραμματικής… του νέου σχολικού εγχειριδίου γραμματικής για το δημοτικό σχολείο, με τον τίτλο «Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού» το οποίο διανέμεται στα σχολεία της χώρας από τον Νοέμβριο του 2011. Αφορμή δόθηκε από ένα κείμενο με τίτλο «Η ελληνική γλώσσα πρέπει να μείνει ανέπαφη» που υπογράφεται από μία δασκάλα δημοτικού σχολείου της Ραφήνας,  η οποία και κατηγορεί τους συγγραφείς του εγχειριδίου ότι καταργούν από την ελληνική γλώσσα τα φωνήεντα ήτα, ύψιλον και ωμέγα, καθώς και τα σύμφωνα ξι και ψι, ενώ προσθέτουν τον (κατά τη γνώμη της) «δίφθογγο» ου καθώς και τα δίψηφα μπ, ντ και γκ.

Η δασκάλα μιλά για «βιασμό της ελληνικής γλώσσας»
Η δασκάλα χρησιμοποιεί σκληρές εκφράσεις κατά των συγγραφέων του νέου εγχειριδίου Γραμματικής κάνοντας λόγο για «βιασμό της ελληνικής γλώσσας» υποστηρίζοντας ότι αποτελεί απόκλιση από την «προγενέστερη γραμματική του Μαν. Τριανταφυλλίδη» καθώς συνιστά «αλλαγή της κλασσικής γραμματικής σε φωνητική γραμματική» και ότι «εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου, εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου» είτε στο εγχειρίδιο «εσκεμμένα [..] πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας». Κλείνει μάλιστα το άρθρο της συνδέοντας την υποτιθέμενη αφαίρεση γραμμάτων από την ελληνική γλώσσα με την «εθνική εξολόθρευση» στην προσπάθεια μερικών «να θυσιάσουμε την γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς» και προσθέτοντας ότι η χρήση του μονοτονικού συστήματος γραφής «έφερε την δυσλεξία στην πρώτη θέση των μαθησιακών δυσκολιών, εξαιτίας της ελλείψεως βασικών κανόνων γραμματικής και τονισμού». Υποστηρίζει, τέλος, ότι τα φωνήεντα «ενυπάρχουν στο DNA μας από την αρχή της υπάρξεως μας στον πλανήτη» και ότι «το κάθε γράμμα μας έχει την βαρύτητά του, ο κάθε φθόγγος έχει την μουσικότητα του, και ο κάθε τόνος είχε την αξία του».

Πολύδωρας: «ΠΟΛΕΜΟΣ! Γρηγορείτε Συνέλληνες!».
Μάλιστα το μέρος της παίρνει ο πρώην πρόεδρος της Βουλής μάλιστα εξέδωσε ανακοίνωση-απάντηση στην οποία υπογραμμίζει: «Μετά λύπης μου, όπως διαβάζω σε όλες τις εφημερίδες πρόκειται περί οργανωμένου σχεδίου.
Η διάλυση της γραμματικής και της γλώσσας γίνεται με. επιστημονική υποστήριξη βαρέως πυροβολικού 140 πανεπιστημιακών! Δεν είναι λάθος ή αμέλεια. Είναι προμελέτη . Μας λέγουν με πρωτοφανή οίηση: Πώς τολμάτε, εσείς οι μη λέκτορες, οι μη ειδικοί, οι μη γλωσσολόγοι, οι αγράμματοι, μ’ ένα λόγο να αντιστέκεσθε; .
Επομένως, ΠΟΛΕΜΟΣ! Γρηγορείτε Συνέλληνες!».

Για παρανόηση που αποπροσανατολίζει κάνουν λόγο 140 γλωσσολόγοι
Προς απάντηση όλων αυτών 140 γλωσσολόγοι υπογράφουν ένα κείμενο στο οποίο αναφέρονται στις απόψεις της δασκάλας χαρακτηρίζοντας τες, ως παρανόηση βασικών κανόνων της γραμματικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και το όλο ζήτημα ανησυχητικό διότι, όπως λένε , αποπροσανατολίζει δασκάλους γονείς και μαθητές.
«Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν μια εκπαιδευτικός που δεν παραδέχεται στοιχειώδεις αρχές της γλωσσικής επιστήμης, όπως είναι η διαφορά μεταξύ ήχων και γραμμάτων, βασιζόμενη σε παρανοήσεις και αβάσιμα συμπεράσματα να αμφισβητεί την εγκυρότητα ενός διδακτικού εγχειριδίου, που έχει εγκριθεί από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας και αποτελεί έργο ειδικών επιστημόνων και το οποίο, ως δασκάλα, καλείται να διδάξει.
Θεωρούμε θλιβερό το γεγονός ότι ένα άρθρο με τόσο φτωχά, εσφαλμένα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα αναπαράγεται και να διαδίδεται άκριτα στο διαδίκτυο και στα Μ.Μ.Ε. και αναγορεύεται σε μείζον θέμα συζήτησης.
Επιβεβαιώνουμε την πέραν πάσης αμφιβολίας επιστημονικά ορθή παρουσίαση των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής στο νέο εγχειρίδιο. Ναι, κανένας γλωσσολόγος δεν αμφιβάλλει ότι η Νέα Ελληνική έχει 5 φωνήεντα, τους φθόγγους [α], [ε], [ι], [ο], [ου], οι οποίοι στον γραπτό λόγο αναπαρίστανται με τα επτά γράμματα της αλφαβήτου άλφα, έψιλον, ήτα, γιώτα, ύψιλον, όμικρον, ωμέγα και τους συνδυασμούς των γραμμάτων αυτών ως διψήφων».

Μουσόπουλος: «Στις περισσότερες λέξεις άλλο γράφουμε και άλλο προφέρουμε»
Το «Ε» απευθύνθηκε στον φιλόλογο – συγγραφέα κ. Θανάση Μουσόπουλο προκειμένου να καταθέσει τη δική του άποψη περί του θέματος που έχει δημιουργηθεί και αν τελικά έχει μια βάση: «Η ελληνική γραφή εδώ και αιώνες είναι ιστορική. Δηλαδή στις περισσότερες λέξεις άλλο γράφουμε και άλλο προφέρουμε. Γι αυτό υπάρχουν και τα προβλήματα ορθογραφίας. Συγκεκριμένα τα φωνήεντα και οι συνδυασμοί φωνηέντων είναι πάρα πολλοί. Για παράδειγμα προφέρουμε  ι και το γραφούμε με ι η,υ,ει,οι. Η γραφή και  στην νέα γραμματική παραμένει ίδια. Όμως πολλές φορές από άγνοια ή και σκόπιμα δημιουργείται ντόρος που συχνά δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», υπογράμμισε ο κ. Μουσόπουλος θέτοντας στη σωστή του διάσταση ένα θέμα που δημιουργήθηκε χωρίς εμφανή αιτία…γραμματολογική.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κύμα πλειστηριασμών σαρώνει και την Θράκη

Χιλιάδες νοικοκυριά χάνουν τα σπίτια τους  – Ανυπεράσπιστοι οι  δανειολήπτες απέναντ…