Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Μικρής κλίμακας συνενώσεις εδρών ταξί στην Ξάνθη

Μικρής κλίμακας συνενώσεις εδρών ταξί στην Ξάνθη

0
taxi_xanthi-empros

Για συναπόφαση μιλούν ιδιοκτήτες ταξί και ο Άρης Γιαννακίδης σχετικά με τον καθορισμό των εδρών

Έγινε δεκτό από το περιφερειακό συμβούλιο το επιχείρημα του σωματείου ότι των οποιωνδήποτε αλλαγών πρέπει να προηγηθεί στοχευμένη μελέτη

Ίδιες παραμένουν οι άδειες ταξί στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης και με βάση όσα συζητήθηκαν στη διαβούλευση που προηγήθηκε μέχρι λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του συμβουλίου. Η συζήτηση μεταξύ του αντιπεριφερειάρχη Φώτη Καραλίδη και του σωματείου των ιδιοκτητών ταξί Ξάνθης είχε και ως αποτέλεσμα να τροποποιηθεί η εισήγηση της Διεύθυνσης Μεταφορών της Π.Ε., προκειμένου να βρεθεί μια κοινή συνισταμένη, αποδεκτή από όλους.

Μετά από επίπονες διαβουλεύσεις ικανοποίησε η απόφαση
Πράγματι, με βάση την απόφαση που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το περιφερειακό συμβούλιο, το περιφερειακό όργανο των ταξί της Περιφέρειας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τον τρόπο καθορισμού των εδρών των ταξί.
Το Δ.Σ. του συμβουλίου ταξί σε ανακοίνωσή του σημειώνει: «ύστερα από διαβούλευση που έγινε όλο το προηγούμενο διάστημα αλλά και μέχρι τελευταίας στιγμής σε ορισμένες περιφερειακές ενότητες, σκοπό είχε να γίνει κατανοητό και σαφές ότι το ταξί είναι κομμάτι της κάθε τοπικής κοινωνίας και  δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί αλλιώς.
Κάθε τοπικό διαμέρισμα και κάθε περιφερειακή ενότητα  έπρεπε να εξεταστούν με τις τοπικές γεωγραφικές, πολιτιστικές, συγκοινωνιακές και πληθυσμιακές ιδιαιτερότητες της. Πιστεύουμε ότι συμβάλαμε αυτό να γίνει πραγματικότητα.
Το τελικό κατά πλειοψηφία ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου μας βρίσκει σύμφωνους και ικανοποιημένους». Επίσης, τονίζεται το καλό κλίμα και η κατανόηση από πλευράς τόσο της συμπολίτευσης, όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης της ΑΜΘ, ενώ στο επίπεδο του ζητήματος που προέκυψε μεταξύ των αγοραίων και των υπόλοιπων ταξί, επισημαίνεται: «συνάδελφοι, ο νόμος 4070/12 μας βάζει αν μη τι άλλο σε καινούρια μονοπάτια που καλούμαστε να περπατήσουμε.  Οι διαφωνίες μας έντονες και έχουν διαβιβαστεί προς κάθε κατεύθυνση. Από την πλευρά μας θα προσπαθούμε για την αλλαγή του νόμου σε καίρια σημεία όπου θεωρούμε ότι ο κλάδος θίγεται άμεσα».
Από την πλευρά του και ο περιφερειάρχης Άρης Γιαννακίδης μετά το πέρας του συμβουλίου, έκανε λόγο για μήνυμα συνεργασίας που στάλθηκε στους κοινωνικούς εταίρους μέσω της συναπόφασης των ταξί και της αυτοδιοίκησης για τη χωροταξία και με την ειδική δήλωση ότι η Περιφέρεια συνειδητοποιεί τα προβλήματα των κοινωνικών εταίρων, όπως των ιδιοκτητών ταξί και των οικογενειών τους που βιώνουν τα προβλήματα της κρίσης, μέσω των δυσχερειών που αντιμετωπίζει συνολικά ο κλάδος.

Περιορισμένες συνενώσεις με βάση τα δημοτικά διαμερίσματα
Με οδηγό το Ν. 4070/12 άρθρα 82 επ. που ρυθμίζουν τα θέματα σχετικά με τα ταξί, ανάμεσά τους και τον καθορισμό των εδρών, το περιφερειακό συμβούλιο ήταν υποχρεωμένο εντός 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου να ορίσει την κατανομή των εδρών ανά περιφερειακή ενότητα.
Στην Ξάνθη, όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί κ. Βασίλης Γεωργιάδης, η επιθυμία του εκπροσώπων του κλάδου ήταν οι έδρες να παραμείνουν ως έχουν με μόνη διαφοροποίηση την ένωση σε μία ενιαία έδρα των όμορων τοπικών διαμερισμάτων Ξάνθης, Ευμοίρου και Κιμμερίων του δήμου Ξάνθης, δημιουργώντας μια έδρα, που αφενός μεν υπερκαλύπτουν ήδη τα ταξί της πόλης της Ξάνθης, αφετέρου δε περιλαμβάνει περίπου τα 2/3 του πληθυσμού της Περιφερειακής Ενότητας. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιοκτήτες των αγοραίων ταξί ήθελαν να εκληφθεί όλος ο νομός ως μία έδρα. Αυτό όμως, θα είχε ως αποτέλεσμα τη συγκέντρωση όλων των ταξί στην πόλη και την απουσία αυτοκινήτου ταξί από χωριά και κατά συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων της υπαίθρου και της ορεινής περιοχής, αφού θα έπρεπε να καλούν ταξί από την πόλη.
Το επιχείρημα του σωματείου της Ξάνθης ήταν ότι υπάρχει νομικό κενό στο νέο νόμο, επειδή οποιαδήποτε απόφαση για τον καθορισμό έδρας δεν ανακαλείται. «Θεωρήσαμε ότι έπρεπε οι έδρες να διατηρηθούν έτσι μέχρι να γίνει μία ολοκληρωμένη μελέτη και στη συνέχεια να προβούμε σε αλλαγές. Αυτό γιατί, σύμφωνα με το νέο νόμο, αν καθοριστεί μία έδρα και στη συνέχεια κριθεί ότι δεν έπρεπε ή δεν ωφελούσε, η έδρα δεν ανακαλείται. Αυτό δημιουργεί πρόβλημα», σημειώνει ο κ. Γεωργιάδης. 
Τελικά, οι συνενώσεις των εδρών έγιναν με βάση το διαχωρισμό των καποδιστριακών δήμων (νυν δημοτικών διαμερισμάτων, όπως ορίζει ο νόμος) και έτσι τα περιφερειακά ταξί έχουν έδρα σε κάθε «παλιό» δήμο. Οι τελευταίοι μάλιστα δεν πρόβαλαν ενστάσεις (παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου) αποδεχόμενοι ότι οι άδειές του εκδόθηκαν εκεί, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοποί της ύπαρξης έδρας στην κάθε συγκεκριμένη περιοχή.
Σύμφωνα λοιπόν, με την απόφαση που ελήφθη ορισμένες έδρες συνενώθηκαν, ενώ οι άδειες ταξί παρέμειναν σταθερές, αναμένοντας την εκπόνηση μελέτης που θα καθορίζει τις ανάγκες κάθε περιοχής, συγκεκριμένα και επικαιροποιημένα. Να σημειωθεί ότι σήμερα η πόλη διαθέτει 100 ταξί και άλλα 16 περιφερειακά.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα 40,5 εκ. ευρώ περιμένουν την Εγνατία να τα δημοπρατήσει

Απάντηση Γιαννακίδη με αφορμή το ρεπορτάζ του «Ε» για τον κάθετο άξονα Ξάνθης   Σ. Γιαννακ…