Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Τελευταίο «καμπανάκι» για τους πελάτες Energa και Hellas Power

Τελευταίο «καμπανάκι» για τους πελάτες Energa και Hellas Power

0
dei

Διακοπή ηλεκτροδότησης για όσους δεν βρουν πάροχο ως τις 25/6

Αναστατωμένοι όσοι πλήρωσαν το τέλος ακινήτων, αλλά δε βεβαιώθηκε στο υπουργείο Οικονομικών. «Θα βρεθεί λύση, με την υπογραφή υπεύθυνης δήλωσης», καθησυχάζει ο Κ. Καρανάσιος    

Λήγει στις 25 Ιουνίου η (δεύτερη) προθεσμία που έλαβαν οι πρώην πελάτες των εταιριών Energa και Hellas Power, προκειμένου να συμβληθούν με άλλο πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος, μετά τη δέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών των δύο ιδιωτών παρόχων με εντολή της Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.
Οι 220.000 περίπου οικιακούς και βιομηχανικούς καταναλωτές, που είχαν ως παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας τις εταιρίες “Energa” και “Hellas Ρower” επέστρεψαν από τις 25 Ιανουαρίου αυτοδίκαια στη ΔΕΗ, η οποία καθ’ υπόδειξη της ΡΑΕ ανέλαβε να συνεχίσει απερίσπαστα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε αυτούς μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία, μέχρι την οποία όλοι θα πρέπει να υπογράψουν συμβόλαια με νέους παρόχους.
Όσον πλησιάζει η λήξη της προθεσμίας κίνηση παρατηρείται και στο υποκατάστημα της ΔΕΗ Ξάνθης από καταναλωτές που είχαν αμελήσει την υπογραφή νέου συμβολαίου ή δεν γνώριζαν ότι η αυτόματη παροχή ρεύματος από τη ΔΕΗ αποτέλεσε πρόσκαιρο μέτρο και όχι μόνιμη λύση.  
Αποσύνδεση του συμβολαίου με την εξόφληση του τέλους ακινήτων, ζητά ο ΣτΠ
Ωστόσο, το πρόβλημα που είχε ανακύψει αφορά τους καταναλωτές που πλήρωσαν το τέλος ακινήτων στις δύο ιδιωτικές εταιρίες, αλλά αυτές δεν το βεβαίωσαν με αποτέλεσμα να μην μπορούν τώρα να συνάψουν νέα συμβόλαια με τη ΔΕΗ ή άλλο πάροχο και να βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να διακοπεί η ηλεκτροδότησή τους. Για το θέμα επενέβη ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος σε ανακοίνωσή του, ανέφερε: «πρόκειται για πολίτες οι οποίοι, αν και έχουν εξοφλήσει το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), αδυνατούν να υπογράψουν συμβόλαιο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος με νέο προμηθευτή, καθώς οι αρμόδιες ΔΟΥ δεν μπορούν να τους χορηγήσουν βεβαίωση εξόφλησης του τέλους», εξηγώντας ότι το πληροφορικό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών δεν έχει ενημερωθεί για τις καταβολές των πολιτών, καθώς οι παραπάνω εταιρείες έχουν καθυστερήσει να στείλουν τις σχετικές καταστάσεις.
Σε επιστολή του προς το υπουργείο Οικονομικών, το Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας και τη ΔΕΗ, ο Συνήγορος ζητά να αποσυνδεθεί πλήρως το δικαίωμα σύναψης συμβολαίου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την υποχρέωση εξόφλησης της φορολογικής υποχρέωσης των πολιτών.
Επίσης, ο Συνήγορος του Πολίτη ζητά να βρεθεί άμεσα λύση και να αποσυνδεθεί πλήρως το δικαίωμα σύναψης συμβολαίου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την υποχρέωση εξόφλησης της φορολογικής υποχρέωσης των πολιτών.  
Χωρίς συμβόλαιο δε γίνεται…
Για το θέμα ενήμερος είναι και ο διευθυντής της ΔΕΗ κ. Κώστας Καρανάσιος, ο οποίος συμβουλεύει τους πελάτες να δώσουν προτεραιότητα στη σύναψη συμβολαίου. «Πρέπει να βρουν προμηθευτή, ειδάλλως θα μείνουν ξεκρέμαστοι», αναφέρει, προσθέτοντας ότι κάθε ειδική περίπτωση θα αντιμετωπιστεί ανάλογα. «Όταν πρόκειται για ειδικές περιπτώσεις, ο πελάτης θα υπογράφει υπεύθυνη δήλωση που θα βεβαιώνει ότι πλήρωσε το τέλος ακινήτων κι έτσι θα προχωράει η διαδικασία . Θα βρεθεί λύση φτάνει να υπογράψουν συμβόλαιο»  
Τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης από τη ΔΕΗ
Τηλεφωνική γραμμή για την ενημέρωση των καταναλωτών – πρώην πελατών της Energa και της Hellas Power έθεσε σε λειτουργία η ΔΕΗ. Πρόκειται για τον αριθμό 214-214-2000 που θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ.
Η ΔΕΗ υπενθυμίζει ότι οι συγκεκριμένοι καταναλωτές θα πρέπει να συνάψουν σύμβαση με προμηθευτή επιλογής τους (ΔΕΗ ή τρίτον), το αργότερο μέχρι την προσεχή Δεύτερα 25 Ιουνίου 2012. Σε αντίθετη περίπτωση, με βάση το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την αγορά, ο Διαχειριστής Δικτύου είναι υποχρεωμένος, χωρίς περαιτέρω ενημέρωσή τους, να εκκινήσει τη διαδικασία διακοπής της ηλεκτροδότησης των εγκαταστάσεών τους. Η τηλεφωνική γραμμή της ΔΕΗ θα δίνει πληροφορίες και για τη διαδικασία υπογραφής νέου συμβολαίου.
Υπενθυμίζεται ότι οι πελάτες των δύο εταιριών που σταμάτησαν να δραστηριοποιούνται στην αγορά επέστρεψαν στη ΔΕΗ η οποία για περιορισμένο χρονικό διάστημα αναλαμβάνει το ρόλο του προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου.  
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Γιάννης Μάγγος: «Απαιτούμε δικαίωση για τον θανάσιμο ξυλοδαρμό του γιου μας»

Ο πατέρας του Βασίλη Μάγγου μιλά στο «Ε» για τον χαμό του, την ατιμωρησία των υπεύθυνων κα…