Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Χωρίς ελλείψεις τα παντοπωλεία της Ξάνθης

Χωρίς ελλείψεις τα παντοπωλεία της Ξάνθης

0
pantopoleio2-empros

«Φουντώνουν» τα σενάρια για άδεια ράφια λόγω έλλειψης ρευστότητας και διακοπής ασφάλισης εξαγωγών

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού παντοπωλών Ξάνθης διευκρινίζει ότι πολλές εταιρίες ελαχιστοποίησαν την πίστωση λόγω κρίσης, αλλά κανείς δεν απαιτεί πληρωμή προκαταβολικά

Τον πανικό σπέρνουν σενάρια που φέρνουν στα μάτια των καταναλωτών εικόνες από σούπερ μάρκετ με άδεια ράφια και ελλείψεις σε βασικά προϊόντα. Η ασταθής οικονομική κατάσταση της χώρας μας βοηθά την καλλιέργεια τέτοιων φημών, αλλά και την υπερβολή στον τρόπο που μεταφέρονται συγκεκριμένα γεγονότα.
Μπροστά την καθημερινή πλέον τρομοκρατική, σχεδόν, αποτύπωση της επιστροφής στη δραχμή, γίνεται και πάλι λόγος για ελλείψεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ εξαιτίας της εξαιρετικά περιορισμένης ρευστότητας στην αγορά, αλλά και της έλλειψης αξιοπιστίας της χώρας μας απέναντι στους εξαγωγείς.
Η είδηση είναι ότι η εταιρία ασφάλισης εξαγωγών Euler Hermes, ακολουθώντας την εταιρία- leader του χώρου Coface, αποφάσισε να διακόψει την ασφάλιση των εξαγωγών της Ελλάδας, ενώ και άλλες εταιρίες έχουν εκδηλώσει ανάλογη πρόθεση, πράγμα που θα οδηγήσει στην απαίτηση προπληρωμής από τους εισαγωγείς, προκειμένου να φέρνουν ξένα εμπορεύματα.

Περιόρισαν την πίστωση, αλλά δε ζητούν και προκαταβολή
Ωστόσο, ο πρόεδρος του συνεταιρισμού παντοπωλών Ξάνθης, μέλος της ΕΛΕΤΑ, Νίκος Καραπαντζίδης σπεύδει να καθησυχάσει σημειώνοντας ότι στα παντοπωλεία δεν παρατηρούνται ελλείψεις και σε κάθε περίπτωση δεν έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις των προμηθευτών κατά το διάστημα της οικονομικής κρίσης.
Ενδεχομένως, κάποιες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ να έχουν διακόψει τη συνεργασία με κάποιες εταιρίες και να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις πιο διασφαλισμένες απαιτήσεις πληρωμής, όμως η κάθε εταιρία καθορίζει τους όρους της με βάση την αξιοπιστία που διαπιστώνει από την άλλη πλευρά. Έτσι, οι όροι διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, όπως σημειώνει ο κ. Καραπαντζίδης που εξηγεί: «είναι αλήθεια ότι πολλές εταιρίες έχουν ελαχιστοποιήσει την πίστωση και είναι επιφυλακτικοί στην πληρωμή με επιταγή. Όμως κανείς δεν έχει ζητήσει ακόμη πληρωμή προκαταβολικά σε μετρητά». Σχολιάζει επίσης ότι: «οπωσδήποτε αν δυσχεραίνει ο τρόπος πληρωμής για τους εισαγωγείς, αυτό θα είναι ντόμινο για όλες τις επιχειρήσεις» .
Πάντως, προσθέτει ότι η συμφωνία με τον προμηθευτή έχει να κάνει και με το «καλό όνομα» στην αγορά, αφού «χρόνια συνεργαζόμαστε και όλοι μαθαίνουν ποιος έχει δυσκολίες». Εξηγεί ότι τα μέλη του συνεταιρισμού επειδή κάνουν μαζικές παραγγελίες δεν έχουν συναντήσει πρόβλημα έως τώρα.

Εμφανής η στροφή στα ελληνικά προϊόντα και την τοπική αγορά
Από την άλλη, σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, ο ίδιος παρατηρεί ότι η στενότητα πλέον είναι εμφανής, όσο και η ψυχολογική πίεση. «Το πορτοφόλι αδυνάτησε και γι’ αυτό ο κόσμος μειώνει τις ποσότητες και κάνει έρευνα αγοράς», σημειώνει, ενώ παρατηρεί ότι είναι πλέον σαφής η στροφή του καταναλωτικού κοινού στην ενίσχυση της τοπικής αγοράς και των ελληνικών προϊόντων. Σχετικά με τη θέση του παντοπωλείου της γειτονιάς στον ανταγωνισμό με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ ο κ. Καραπαντζίδης εξηγεί: «Εμείς πάντα κρατάμε τους καθημερινούς πελάτες, που ξέρουν ότι το μαγαζί της γειτονιάς θα είναι εδώ ότι κι αν γίνει. Έπειτα, άρχισε πάλι να ζητιέται το τεφτέρι, χρειάζεται μεγάλη προσοχή σε ποιον θα κάνεις την πίστωση, αλλά εδώ είναι αλλιώς, η σχέση είναι προσωπική και αυτό δεν αλλάζει».

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …