Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Η ΟΕΒΕΕ προτείνει την «Βιώσιμη Κινητικότητα»

Η ΟΕΒΕΕ προτείνει την «Βιώσιμη Κινητικότητα»

0
Tsiakiroglou_nea_2-empros

Ένα πακέτο προτάσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την κυκλοφοριακή μελέτη στης πόλης

Βασικοί άξονες οι πεζοδρομήσεις, περισσότεροι χώροι στάθμευσης, ποδηλατόδρομοι, μαζικά μέσα μεταφοράς και κυκλικοί κόμβοι

Ένα πακέτο προτάσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης για την κυκλοφορική μελέτη του δήμου Ξάνθης καταθέτει στη Επιτροπή Διαβούλευσης, η ΟΕΒΕ Ξάνθης, προκειμένου να: «να συμβάλει θετικά στην προσπάθεια διαμόρφωσης σχετικής πολιτικής, από την πλευρά του Δήμου, για την οργάνωση της κυκλοφορίας στην πόλη μας» όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωσή της. 
Οι προτάσεις που όπως καταδεικνύεται από την λεπτομερή τους ανάλυση είναι προϊόν μελέτης και  επεξεργασίας στη βάση της ενδελεχούς γνώσης και κατανόησης των γενεσιουργών αιτιών του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης με βασικούς άξονες την υπερβολική χρήση Ι.Χ και την ενοποίηση των πλατειών, στοχεύουν μέσω εναλλακτικών τρόπων όπως η βιώσιμη κινητικότητα την αποσυμφόρηση του αστικού κέντρου. Στη βάση αυτή προτείνεται ευρεία χρήση των mini bus στο κέντρο αλλά και στην παλιά πόλη, μια σειρά πεζοδρομήσεις, ποδηλατοδρόμους, χώρους στάθμευσης, κυκλικούς κόμβους προκειμένου να περιοριστούν οι σηματοδότες που κρίνονται υπερβολικοί ενώ υποδεικνύει ότι οι πόροι μπορούν να εξευρεθούν από τους πόρους μέσα από το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης.

Προτάσεις της ΟΕΒΕ για το κυκλοφορικό (απόσπασμα)
Α) ΜΜΜ vs ΙΧ:
Η ιδιωτική χρήση του αυτοκινήτου, που αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να αποτραπεί λόγω απουσίας εναλλακτικών μέσων ταχείας μετακίνησης, θεωρούμε ότι μπορεί να περιορισθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, εφόσον διαμορφωθεί ένα πλήρες δίκτυο τακτικών δρομολογίων και στάσεων αστικής συγκοινωνίας με mini bus όπου απαιτείται, το οποίο θα συνδέει το κέντρο της πόλης (συγκέντρωση διοικητικών προορισμών, οικονομικών & κοινωνικών δραστηριοτήτων) με όλους τους συνοικισμούς και οικισμούς του Δήμου και ταυτόχρονα θα τους εξυπηρετεί διαμπερώς. Μόνον έτσι θα μπορέσει το Μέσο Μαζικής Μετακίνησης να ανταγωνιστεί το ΙΧ που σήμερα είναι η αναγκαστική επιλογή ταχείας κίνησης, ελλείψει εναλλακτικών. Θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικές, σ’ αυτό το σημείο, τις παρατηρήσεις των Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την απομάκρυνση της αφετηρίας των αστικών από το κέντρο της πόλης, την καθιέρωση κεντρικής αστικής λεωφορειακής γραμμής που θα διασχίζει διαμπερώς την πόλη συνδέοντας ΟΣΕ – ΚΤΕΛ – κέντρο – «Ασπίδα» με ενδιάμεσες στάσεις, την ταύτιση του δρομολογίου προορισμού με το δρομολόγιο επιστροφής των αστικών λεωφορείων, την πρόβλεψη μετεπιβίβασης, κ.α.
Β) ΣΤΑΘΕΡΗ ΤΡΟΧΙΑ:
Για τις ανάγκες διασύνδεσης των συνοικισμών και οικισμών του Δήμου θα μπορούσε να εξετασθεί και η μελλοντική εφαρμογή ενός μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ, τρόλεϊ) σε περιφερειακό δακτύλιο κίνησης.
Γ) ΠΟΔΗΛΑΤΟ:
Η καθιέρωση του mini bus ως κυρίαρχου μέσου μετακίνησης (στη θέση του ΙΧ) στο αστικό κέντρο και την Παλιά Ξάνθη, θα απαλλάξει τους δρόμους από το σημερινό «τρελό» κυκλοφοριακό φόρτο. Έτσι θα υπάρξει περιθώριο για χάραξη, στο υφιστάμενο οδόστρωμα, οροθετημένων με ειδική σήμανση (και όπου το επιτρέπει ο προϋπολογισμός, κατασκευή) ποδηλατοδρόμων ενός ενιαίου λειτουργικού δικτύου.
Το δίκτυο αυτό θα πρέπει να σχεδιαστεί ώστε α) να διατρέχει όλη την πόλη συμπεριλαμβανομένων των απομακρυσμένων συνοικισμών, β) να τη συνδέει με τους «δορυφόρους» οικισμούς (Εύμοιρο, Λεύκη, Κιμμέρια), και γ) να επεκταθεί μέχρι τα όρια του Δήμου μας για να  μπορεί να διασυνδεθεί με αντίστοιχα δίκτυα όμορων, πεδινών, Δήμων – όπως έχει γίνει από χρόνια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης.
Δ) ΠΥΡΗΝΕΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ:
Από την «παλέτα» των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης του πληθυσμού, δε μπορεί να λείπουν οι πεζοδρομήσεις, που πιστεύουμε ότι θα προσθέσουν μόνον θετικά στην λειτουργία του προβληματικού, σήμερα, κέντρου της πόλης και την ανάπτυξη της οικονομίας της, εν γένει. Συνολικά, η ΟΕΒΕ προτείνει τρεις πυρήνες πεζοδρομήσεων που θα εκτείνονται από την Πλατεία Ελευθερίας έως και την Παλιά Ξάνθη, με ταυτόχρονες αναγκαίες αλλαγές στις υφιστάμενες ρυθμίσεις κυκλοφορίας.
Οι «πυρήνες» αυτοί α) έχουν επαρκή έκταση ο καθένας για να παρέχουν στους πεζούς το αίσθημα της «απόδρασης» σε ένα περιβάλλον μακριά από τους θορύβους και τα καυσαέρια της πόλης, β) διαθέτουν «δαχτυλίδια» κυκλοφορίας οχημάτων (ΜΜΜ, ΙΧ, κλπ) που τους κάνουν λειτουργικούς και διευκολύνουν την προσέγγιση των ανθρώπων στο κέντρο, γ) ενοποιούν με ήπιο τρόπο το ιστορικό κέντρο της πόλης με τον παραδοσιακό οικισμό διαμορφώνοντας πόλο τουριστικού ενδιαφέροντος και δ) δημιουργούν τις συνθήκες ανάπτυξης και ανάδειξης επιχειρηματικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δυσεύρετο το εργατικό δυναμικό στην Ξάνθη

Προσφορά εργασίας υπάρχει αλλά οι άνεργοι προτιμούν τα επιδόματα –  Παράπονα εργοδοτ…