Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Έκανε «φτερά» η Ryanair από την Αλεξανδρούπολη

Έκανε «φτερά» η Ryanair από την Αλεξανδρούπολη

0
ryanair-empros

Ματαίωσε πριν καν αρχίσει το δρομολόγιο προς Φρανκφούρτη η εταιρία χαμηλού κόστους

Στα ύψη η κόντρα ξενοδόχων με τον αντιπεριφερειάρχη τουρισμού ΑΜΘ, με σημείο αιχμής τη στήριξη της δραστηριότητας της εταιρίας

«Γυρίζει την πλάτη» στη Θράκη η Ryanair, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους, η οποία πριν από λίγους μήνες είχε ανακοινώσει ότι από τις 28 Μαρτίου 2012 εντάσσει στο πρόγραμμά των πτήσεών της τη γραμμή Φρανκφούρτη- Αλεξανδρούπολη, είδηση που ικανοποίησε ιδιαιτέρως τους εμπλεκόμενους του τουρισμού εξαιτίας της δυναμικής που δίνεται στην περιοχή για τουριστική ανάπτυξη και εμπορικές σχέσεις. Η είδηση παράλληλα έγινε αποδεκτή με ευχαρίστηση και από αυτούς που ήθελαν να ταξιδέψουν προς τη Γερμανία για τουριστικούς ή εμπορικούς λόγους, καθώς και από τους ομογενείς της Β. Ελλάδας που θα μπορούσαν πλέον να επισκέπτονται την πατρίδα, σημαντικά πιο οικονομικά. Τώρα όμως, η προσδοκία «προσγειώνεται» απότομα, αφού η εταιρία ματαίωσε την εκτέλεση των δρομολογίων, ειδοποιώντας μάλιστα όσους είχαν κλείσει εισιτήριο ότι μπορούν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους. Προφανώς, η εταιρία μετά τη βολιδοσκόπηση εκτίμησε ότι το δρομολόγιο Φρανκφούρτη- Αλεξανδρούπολη δεν αποτελεί οικονομικά συμφέρουσα επιχειρηματική επιλογή.

Στα ύψη η κόντρα ξενοδόχων- Παπακοσμά
Η εξέλιξη αυτή πυροδότησε την κόντρα ανάμεσα στην Ένωση ξενοδόχων Θράκης και το θεματικό αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Κώστα Παπακοσμά, με τον πρόεδρο της Ένωσης Κώστα Χατζηκωνσταντίνου να ζητά έως και την παραίτηση του τελευταίου, επειδή η Περιφέρεια δεν κατάφερε να στηρίξει και να κρατήσει μία δραστηριότητα με αναπτυξιακή προοπτική για την περιοχή της Θράκης και ιδιαίτερα της Αλεξανδρούπολης.
Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Γνώμη» καταθέτει ότι από την ματαίωση του πρώτου δρομολογίου ο ίδιος είχε στο ξενοδοχείο του 5-6 ακυρώσεις κρατήσεων, ενώ γνωστοποιεί ότι την είδηση της ακύρωσης της γραμμής πληροφορήθηκε ο ίδιος μέσω e-mail που έλαβε από την εταιρία. Ο ίδιος επιρρίπτει ευθύνες τόσο στον κ. Παπακοσμά όσο και στον περιφερειάρχη, καθώς σε συνάντηση που είχαν ο Άρης Γιαννακίδης είχε δεσμευτεί να διατεθούν κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ για δράσεις συνδιαφήμισης. «Οπουδήποτε αλλού πραγματοποιεί πτήσεις η Ryanair, οι τοπικές αρχές διαθέτουν αρκετές χιλιάδες ευρώ για διαφήμιση των πτήσεων και βεβαίως του προορισμού, μέσω από ιστοσελίδες και περιοδικά πτήσεων, προκειμένου τα δρομολόγια να γίνουν ευρύτερα γνωστά. Εδώ, δεν έγινε απολύτως τίποτα. Δεν έχουμε περιθώρια για τέτοια λάθη και παραλείψεις, τη στιγμή που η τοπική αγορά ‘αιμορραγεί’», σημείωσε ο πρόεδρος των ξενοδόχων.

Κ. Παπακοσμάς: «Σιγή ‘ασυρμάτου’ από την εταιρία, απουσία ενεργειών από τους ξενοδόχους»
Ενοχλημένος από τη στάση που κράτησε ο πρόεδρος των ξενοδόχων εμφανίστηκε ο Κώστας Παπακοσμάς, ο οποίος ανέφερε στο «Ε» αρχικά ότι οπωσδήποτε η ακύρωση των δρομολογίων αποτελεί μία δυσμενή για την περιοχή εξέλιξη, αφού ακόμη και η χρήση ενός μέσου μεταφοράς, ενός καταλύματος ή εστιατορίου αποτελούν κέρδος για την περιοχή, ωστόσο τόνισε ότι ούτε από την εταιρία υπήρξε ποτέ η ελάχιστη επαφή, ενημέρωση ή αίτημα, αλλά ούτε και από τους ξενοδόχους διαπιστώθηκε κάποια πρόθεση ανάληψης πρωτοβουλίας από μέρους τους. Εξήγησε δε, ότι τα χρήματα από το ΕΣΠΑ δεν είναι δυνατό να αξιοποιηθούν άμεσα, αφού η διαγωνισμοί θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες, ενώ το υπάρχον κονδύλι της ΑΜΘ διατέθηκε για συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ. Πάντως, τόνισε ότι πράγματι η ΑΜΘ ήταν «ανοιχτή» σε διαδικασίες συνεργασίας με την εταιρία για προβολή της περιοχής. «Η εταιρία δε συμφώνησε καν με το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, αλλά μέσω άλλης διαδικασίας. Και στην Περιφέρεια δεν υπήρχε καν αίτημα. Το βασικότερο για μια εταιρία, σύμφωνα με τους όρους της ελεύθερης αγοράς είναι ότι πάει, όπου υπάρχει ζήτηση. Η ΑΜΘ μπορεί να διαφημίσει, αλλά όχι να επιδοτήσει», σημείωσε ο κ. Παπακοσμάς. Ο ίδιος πέταξε το «μπαλάκι» στην πλευρά των ξενοδόχων και των εμπλεκόμενων του τουρισμού, στην κριτική των οποίων για απραξία απάντησε ότι και οι ίδιοι από την πλευρά τους δεν έκαναν κάτι για να ενθαρρύνουν αυτή την επιχειρηματική κίνηση της Ryanair. «Στη Ζάκυνθο ή τη Θεσσαλονίκη έχουν συστήσει οι επαγγελματίες του τουρισμού οργανισμό τουριστικής προβολής, μέσω του οποίου διοργανώνουν στοχευμένες διαφημιστικές δράσεις. Πόσο στήριξαν εδώ οι φορείς; Μακάρι να είχαμε κάποια επαφή με την εταιρία και μακάρι να είχαμε τα λεφτά να πληρώναμε για τη διαφήμιση της περιοχή μας», προσθέτει ο κ. Παπακοσμάς, ο οποίος μάλιστα σημείωσε στο «Ε» ότι θα επιχειρήσει να έρθει ο ίδιος σε επαφή με την εταιρία, προκειμένου να γίνουν γνωστοί οι λόγοι αναβολής της προγραμματισμένης εκτέλεσης δρομολογίου.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συντάξεις: Αναδρομικά 11 μηνών αποφάσισε το Συμβούλιο Επικρατείας

Αφορούν τις περικοπές που έγιναν μεταξύ Ιουνίου 2015 και Μαΐου του 2016 Για το χρονικό διά…