Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Πολιτική Επικαιρότητα Το παρεμπόριο από Βουλγαρία στη Βουλή

Το παρεμπόριο από Βουλγαρία στη Βουλή

0
ntolios-empros

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Έβρου Γ. Ντόλιος στον Ευ. Βενιζέλο

Δίνει βαρύτητα στην πολύ χαμηλότερη τιμή των καυσίμων στη γειτονική χώρα και την ‘πληγή’ που έχουν δεχθεί τα βενζινάδικα που βρίσκονται κοντά στα σύνορα    

Ερώτηση με θέμα το παρεμπόριο, κυρίως στα καύσιμα, εξαιτίας της πολύ χαμηλότερης τιμής τους στη Βουλγαρία σε σχέση με την Ελλάδα, κατέθεσε προς τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο, ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Έβρου Γιώργος Ντόλιος, ο οποίος αν και δίνει βαρύτητα στην περιοχή του Βόρειου Έβρου, περιγράφει μία κατάσταση, που έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις ήδη και στη δική μας περιοχή, ενώ αναφέρεται σε προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί σε επιχειρήσεις κοντά στα σύνορα, οι οποίες είτε έχουν κλείσει, είτε υπολειτουργούν. Ο βουλευτής ρωτά αν υπάρχει γνώση στο υπουργείο για το μέγεθος του προβλήματος και αν προτίθεται να πάρει αποφασιστικές πρωτοβουλίες, πέραν των κλιμακίων ελέγχων, για τον περιορισμό του φαινομένου. Όπως είναι φανερό, το τοπικό ενδιαφέρον για το θέμα είναι αυξημένο, αφού η ίδια κατάσταση επικρατεί και στη δική μας περιοχή.  
Η ερώτηση Ντόλιου
Κύριε Υπουργέ,  με  την ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίστηκε πρόβλημα στην αγορά του  νομού και ιδιαίτερα του βορείου τμήματος του, αφού έσπευσαν οι κάτοικοι για καθημερινές προμήθειες στην βουλγάρικη αγορά. Το πρόβλημα πήρε μεγάλες διαστάσεις εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης αφενός, αλλά και της διάνοιξης νέας εισόδου προς την Βουλγαρία αφ ετέρου. Μετά την αύξηση του φόρου στα καύσιμα  και την μεγάλη διαφορά στην τιμή της βενζίνης μεταξύ  Ελλάδας και Βουλγαρίας η κατάσταση έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, που δεν είναι υπερβολή να μιλάμε για την πλήρη αποδιάρθρωση της αγοράς στο βόρειο , κυρίως τμήμα του Νομού.
Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών επισκέπτονται την Βουλγαρία για να «φουλάρουν» το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους, κερδίζοντας 25-30 ευρώ και συγχρόνως να προμηθεύονται καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης από καταστήματα και λαϊκές αγορές της γειτονικής χώρας. Η γλώσσα στις γειτονικές βουλγάρικες πόλεις  είναι πλέον τα Ελληνικά, και όχι τα Βουλγάρικα.
Επίσης, είναι συχνό το φαινόμενο της μεταφοράς οικοδομικών υλικών (κουφώματα, πλακίδια, καυστήρες καλοριφέρ, υδραυλικά είδη  κλπ), των οποίων η τοποθέτηση γίνεται από βουλγάρικα συνεργεία, τα οποία μπαίνουν στην χώρα μας, κάνοντας χρυσές δουλειές, στερώντας συγχρόνως αυτού του είδους τις εργασίες από Έλληνες επαγγελματίες.
Με το θέμα είχε  ασχοληθεί συνολικά η Κυβέρνηση, δημιουργώντας, αφ ενός μεν μεικτά συνεργεία ελέγχου, αφετέρου δε ενεργοποιώντας σειρά υπηρεσιών, όπως ΔΟΥ, ΙΚΑ, επιθεώρηση εργασίας κλπ για ελέγχους στα θέματα αρμοδιότητας τους.  Οι έλεγχοι αυτοί δεν έγιναν ποτέ συστηματικά και δεν είχαν συνέχεια όσον αφορά την έντασή τους, με αποτέλεσμα το φαινόμενο της εισαγωγής προϊόντων και της εργασίας Βουλγάρων στην Ελλάδα με μη νόμιμο τρόπο, να εντείνεται και να παίρνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η οικονομία της περιοχής, πέραν των προβλημάτων που οφείλονται στην οικονομική   κρίση, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα αυτά που δημιουργήθηκαν από το διπλό άνοιγμα των συνόρων προς την Βουλγαρία, όχι απλώς έχει πληγεί καίρια, άλλα δεν υφίσταται πλέον. Η πολιτεία, φοβάμαι ότι δεν έχει γνώση της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί και των δευτερογενών επιπτώσεων που θα προκύψουν σε μια ιδιαίτερα δύσκολη και ευαίσθητη περιοχή. Συγχρόνως, βέβαια, έχουμε σημαντική εκροή συναλλάγματος, αλλά και σημαντική απώλεια πόρων αφού τα βενζινάδικα της περιοχής έχουν κλείσει  ή έχουν υποτριπλασιάσει την κατανάλωσή τους, μια σειρά προϊόντων δεν διακινείται πλέον στην Ελληνική αγορά με αποτέλεσμα την απώλεια του Φ.Π.Α. κλπ. Εκτιμώ, ότι και με όρους απλής αριθμητικής, η αντιμετώπιση του θέματος είναι αναγκαία για την Ελληνική οικονομία, ενώ συγχρόνως θα δώσει μεγάλη ανάσα στην τοπική αγορά. Η συστηματικοί και επισταμένοι έλεγχοι εκ μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών είναι η μία κατεύθυνση, ενώ η κατάργηση του κινήτρου των φθηνότερων καυσίμων στην γειτονική χώρα μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με την κλιμακωτή μείωση του φόρου στα καύσιμα από βορρά προς νότο μέχρι περίπου το μέσο του νομού. Η κλιμάκωση της μείωσης προτείνεται για να μη μεταφερθεί το πρόβλημα στο εσωτερικό της χώρας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ o κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ :
Εάν η κυβέρνηση έχει γνώση του μεγέθους του προβλήματος
Εάν έχει επεξεργαστεί προτάσεις για την αντιμετώπισή του
Εάν θα εντάξει στις άμεσες προτεραιότητές της την ανάληψη των  αναγκαίων πρωτοβουλιών  για να αλλάξει καταρχήν το ψυχολογικό κλίμα και να προκύψει στην συνέχεια η επαναλειτουργία της αγοράς και της οικονομίας στο Ν. Έβρου και ιδιαίτερα στο βόρειο τμήμα του.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Πολιτική Επικαιρότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας, χαρακτηρίζει ο Χ. Ζεϊμπέκ το έργο Δημοτικής Οδοποιίας Κενταύρου

Με αφορμή την απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, που επικαλείται ότι από το 202…