Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 «Χειρόφρενο» ξανά στα σχολικά δρομολόγια

«Χειρόφρενο» ξανά στα σχολικά δρομολόγια

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Μετ’ εμποδίων πραγματοποιείται τηφετινή χρονιά η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, αφού με νέα τουςαπόφαση ταΚΤΕΛ όλης της χώρας αποφάσισαν να διακόψουν τα δρομολόγια από τηΔευτέρα 2Μαΐου.
Η ιστορία επαναλαμβάνεται 7 μήνεςμετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όταν και πάλι οι συμβαλλόμενοιστημεταφορά των μαθητών (υπεραστικά, αστικά ΚΤΕΛ και ταξί) αρνήθηκαν ναεκτελέσουντα σχολικά δρομολόγια, απορρίπτοντας πρόταση του υπουργείου Παιδείαςγιαπερικοπή 20% στο ποσό που διατίθεται για τον εν λόγω σκοπό. Τουπουργείοεπιχείρησε με τη μείωση του διατιθέμενου ποσού να επιχειρήσει αφενόςπεριορισμότων εξόδων και αφετέρου να βάλει «φρένο» σε υπέρογκες δαπάνες πουπαρατηρήθηκανσε συγκεκριμένους νομούς της χώρας. Μάλιστα, σε έρευνα του ΙνστιτούτουΜεταφορών προέκυψε ότι, όσον αφορά στην Περιφέρειά μας, στο «κόκκινο»βρίσκεταιο νομός της Καβάλας –ξοδεύει ετησίως 3.500-4000 ευρώ ανά μαθητή-,ακολουθούνΈβρος και Δράμα –που δαπανούν 1.000-1.500 ευρώ ανά μαθητή, ενώ σεκαλύτερη θέσηβρίσκονται Ξάνθη και Ροδόπη που προορίζουν περίπου 500-1.000 ευρώ ανάμαθητήκαι ξεπερνούν ελάχιστα μόνο το προβλεπόμενο από το υπουργείο ποσό των500 ευρώ.
Το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθηςδημοσιοποίησε την απόφαση του να διακόψει τη μεταφορά των μαθητών,απαιτώνταςτην πληρωμή του για το διάστημα από το Σεπτέμβριο του 2010 έως και τις31-12-2010. Στη συλλογική διαμαρτυρία εντάσσονται όσα ΚΤΕΛ δεν είχανυπογράψεισυμβάσεις, απορρίπτοντας την πρόταση της περικοπής και σήμεραβρίσκονταιαπλήρωτα και σε οικτρή οικονομική κατάσταση, όπως αναφέρουν σε επιστολήπουαπέστειλαν προς τον πρωθυπουργό. Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται ταΚΤΕΛΞάνθης, Καβάλας και Δράμας, ενώ τα ΚΤΕΛ Ροδόπης και Έβρου που είχανσυμβληθείέχουν πληρωθεί κανονικά. Συνολικά, προβλήματα αποπληρωμήςαντιμετωπίζουν 39ΚΤΕΛ της χώρας.
 
Δεν υπογράψατε τις συμβάσεις-Δεν κατεβάζουμε το «χειρόφρενο»
Με απόφαση της Διοίκησής του τουπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης απέστειλε στον Περιφερειάρχη Α. Γιαννακίδη τηνπαρακάτωανακοίνωση:
«Από 10/1/2011 έως και σήμεραεμείς εκτελούμε κανονικά τα δρομολόγια για την μεταφορά των μαθητώνβάσει τωνσυμβάσεων που υπήρχαν από 20/9/2010 έως 31/12/2010, σύμφωνα με τον ν.3887/2010άρθρο 16.
Με το έγγραφο μας αρ. πρωτ.599/16-2-2010 σας αναφέραμε το πρόβλημα που υπήρχε, εσείς δεν προβήκατεστηνυπογραφή των συμβάσεων από 10-1-2011 έως και σήμερα παρ’ όλο πουσύμφωνα με τονν. 3943/31-03-2011 ρητά αναφέρει στο άρθρο 49 παρ. 6 την παράταση τωνσυμβάσεωνπου υπήρχαν στις 31/12/2010.
Για τους λόγους αυτούς τοΥπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Ξάνθης Α.Ε. από 2/5/2011 διακόπτει την μεταφορά τωνμαθητώναπό υπαιτιότητα σας.
Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμοδικαίωμα μας που απορρέει από τις μεταξύ μας υπογραφείσες συμβάσεις».
Οι διοικήσεις των ΚΤΕΛ εξέθεσαντα επιχειρήματά τους με εκκλήσεις προς τις Περιφέρειες, εφιστώντας τηνπροσοχήστο καίριο σημείο των ιδιαιτεροτήτων της κάθε περιοχής, όπου θα έπρεπεναυπάρχει ξεχωριστή αξιολόγηση για το λόγο αυτό. Άλλωστε, ηγεωμορφολογία, αλλάκαι οι εκάστοτε συγκυρίες, δημιουργούν όντως διαφορές ως προς το κόστοςτηςμεταφοράς των μαθητών. Ωστόσο, σε μία τέτοια περίπτωση και πάλι θαπαρέμενε οκίνδυνος να εκτινάσσονται τα ποσά χωρίς επαρκώς αξιολογημένες αιτίες,κυρίωςαπό τα παράπονα, τις διαμαρτυρίες και τις έριδες που θα προκαλούνταναπό τηνάνιση μεταχείριση.
 
Φ. Καραλίδης: «Δεν είναιυπόλογη η Περιφέρεια»
Το πρόβλημα στις περιπτώσεις τηςπεριοχής μας εστιάζεται στο γεγονός ότι, ενώ η Περιφέρεια είχευπογράψειδιαπιστωτική πράξη για τη σύναψη σύμβασης με τα ΚΤΕΛ, το ΕλεγκτικόΣυνέδριοαπέρριψε ως παράτυπη την πράξη και την κατέστησε άκυρη, με αποτέλεσμανα μηβαρύνεται πλέον η Περιφέρεια με την τήρηση των όρων που προέβλεπε ησύμβαση.Τώρα, τα ΚΤΕΛ καλούνται να αποσβέσουν τις υποχρεώσεις του υπουργείουΠαιδείαςαπέναντί τους για τη μεταφορά των μαθητών με βάση το ποσό που στάλθηκεστιςΠεριφέρειες για τον εν λόγω σκοπό, που είναι όμως μειωμένο κατά 20%.
Όσον αφορά στο επόμενο διάστημα,από 1-1-11 έως 31-3-11 ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έχειήδηυπογράψει, βάσει νόμου, διαπιστωτική πράξη, με προϋπόθεση βέβαια τηναποδοχήτης μείωσης του 20%, ενώ αν το θέμα δεν διευθετηθεί μέσα στον Απρίλιοθααπαιτηθεί η υπογραφή νέας διαπιστωτικής πράξης.
Ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ.Φώτης Καραλίδης , εξήγησε στο «Ε» ότι δεν μπορεί να συνεκτιμηθεί στιςαποφάσειςτης Περιφέρειας ο ενδεχομένως δίκαιος ή άδικος χαρακτήρας των αιτημάτωντουΚΤΕΛ, αφού το υπουργείο παιδείας έχει προσδιορίσει ένα συγκεκριμένοποσό, τοοποίο προορίζεται για την αποπληρωμή των τριών ΚΤΕΛ Ξάνθης, Καβάλας καιΔράμας.Αν δηλαδή συμφωνούσαν σε ποσό μεγαλύτερο θα επιβάρυναν το ταμείο τηςΠεριφέρειας, σε βάρος μάλιστα των σχεδιαζόμενων έργων. Άλλωστε, σε μίατέτοιαπερίπτωση, θα εγείρονταν και άλλα ζητήματα, όπως η διαχείριση απόμέρους τωνΠεριφερειών και η τήρηση της ίσης μεταχείρισης με βάση τις επιταγές τουυπουργείου. «Η Περιφέρεια δεν είναι υπόλογη, τα ΚΤΕΛ έχουν δικαίωμα ναασκήσουνόποιο έννομο μέσο θέλουν, αλλά από μέρους της η Περιφέρεια, σεπερίπτωση που ταΚΤΕΛ δεν αποδεχθούν την αποπληρωμή υπό αυτούς τους όρους, δεν μπορεί νακάνειτίποτε παραπάνω», επισημαίνει ο κ. Καραλίδης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Γ. Παυλίδης: «Οι επιτροπές του κ. Γιαννακίδη, η διαρκής παραπομπή των προβλημάτων στις καλένδες»

Τώραπου η κοινωνία μας βρίσκεται σεαναβρασμό, οι συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν ακραίες δυσ…