Στο προσκήνιο ο Περιμετρικός

0

Στο προσκήνιο και πάλι η υπόθεση του Περιμετρικού Δακτυλίου Ξάνθης. Με επιστολή από την κυρία Μαρία Δόσιου που αφορμή παίρνει από τις εν γένει συζητήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής για το θέμα.Εκείνο που αξίζει να τονίσουμε είναι ότι η υπόθεση αυτή δεν θα ξεχασθεί, δεν θα κουκουλωθεί και βέβαια θα υπάρξει συνεχής αγώνας να μη γίνει το έργο αυτό.Η επιστολή Δόσιου: «Κύριε Διευθυντά, Με αφορμή τις τελευταίες συζητήσεις, “διαβουλεύσεις” και δημοσιεύσεις περί του περιμετρικού δακτυλίου της πόλης μας θα ήθελα να διευκρινίσω τα παρακάτω:κάθε πολίτης αναμφισβήτητα δικαιούται να ονειρεύεται και να εκφράζει ότι θέλει,όταν όμως πρόκειται για τα κοινά οφείλουμε όλοι μας:-να χρησιμοποιούμε την υπάρχουσα γνώση από τη διεθνή βιβλιογραφία, τις ανακοινώσεις, τις δημοσιεύσεις των ειδικών, και να διδασκόμαστε από αυτά,-να εκμεταλλευόμαστε και να παραδειγματιζόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τα “εγχώρια” ή εκ του εξωτερικού πεπραγμένα ώστε να οδηγηθούμε στο στόχο μας : ως ενεργοί πολίτες να βοηθήσουμε στη βελτίωση της πόλης μας αισθητικά και περιβαλλοντικά. Τότε μόνο η επόμενη γενιά θα είναι περήφανη για την πόλη που της παραδίδουμε.Για του λόγου το αληθές λοιπόν:-Ο συγκεκριμένος περιμετρικός δακτύλιος, μέχρι πριν λίγες ημέρες, που στο Δημοτικό Συμβούλιο πάρθηκε τελική ομόφωνη απόφαση, που αφορά στην καταψήφιση του έργου αυτού, όπως προτείνεται και στη διερεύνηση άλλης λύσης, παντού και πάντα το έργο αναφερόταν ως έργο ενταγμένο στον Κάθετο Άξονα 70.-Η πόλη μας έχει πρόβλημα. Εάν απαιτείται παράκαμψη ή περιμετρικός δακτύλιος, είναι αντικείμενο μελέτης με κυκλοφοριακά στοιχεία και επιστημονική τεκμηρίωση. Πουθενά σε διεθνή βιβλιογραφία δεν αναγράφεται ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα μίας πόλης λύνεται με την κατασκευή περιμετρικού δακτυλίου αυτής. Ο περιμετρικός δακτύλιος είναι εξωτερικός και εκτονώνει τις εσωτερικές κινήσεις της πόλης, υπό ορισμένες συνθήκες, σε πόλεις μεγάλης έκτασης. Παγκοσμίως οι πόλεις που έχουν περιμετρικό δακτύλιο είναι πόλεις με πληθυσμό ανώτερο των 700.000 κατοίκων και εκτάσεως μεγαλύτερης των 80km2 (παρατίθεται στο τέλος πίνακας με στοιχεία). Αυτό συμβαίνει όχι βέβαια διότι δεν το σκέφτηκε ή δεν το ονειρεύτηκε ποτέ κανείς, αλλά διότι πρέπει να αποδεικνύεται τεχνικά η απαίτηση κατασκευής παρόμοιου έργου και η επένδυση επομένως δημόσιου χρήματος σε αυτό.-Στην Ελλάδα έχει δημιουργηθεί το “Δίκτυο πόλεων για τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο”,-με μέλη φορείς του δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου,-με στόχο την προώθηση λύσεων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη και επίλυση των προβλημάτων, που σχετίζονται με τη βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο και -με σλόγκαν : Πράσινο στο ποδήλατο, κόκκινο στο αυτοκίνητο”.Υπάρχουν λύσεις που έχουν θετικά και ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αρκεί να το ψάξουμε στη σωστή του κατεύθυνση και να μην προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τον τροχό εξ αρχής. Υπάρχουν άξια παραδείγματα προς μίμηση ακόμη και εντός Ελλάδος. Απαιτείται η ενεργή συμμετοχή και ευαισθησία όλων μας, η στοχοθεσία και η υλοποίηση μέτρων, η συνεχιζόμενη συνεργασία με ανθρώπους που είναι ειδικοί και θα οδηγηθούμε στα βέλτιστα αποτελέσματα. Εξάλλου : “Έκαστος στο είδος του….. κι ο Λουμίδης στους καφέδες”Με εκτίμησηΜαρία ΔόσιουΠολ.Μηχανικός -Μελετήτρια Συγκοινωνιακών ΈργωνΥ.Γ. Η Ε.Ε. έχει εκπονήσει πρόγραμμα δράσης με στόχο τη βιώσιμη κινητικότητα, στο οποίο προτείνονται και εφαρμόζονται λύσεις με κοντοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προοπτικές σχετικές με κάθε τύπου μεταφοράς και μεταφορικών μέσων, με προβλήματα δηλαδή κυκλοφοριακά και επομένως και περιβαλλοντικά. Προτείνονται μέτρα που αφορούν-στην ενδυνάμωση των μετακινήσεων άλλου τύπου από το αυτοκίνητο (ενδυνάμωση της πεζής κίνησης, του ποδηλάτου, βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, κ.λ.π.).,-στη δυνατότητα πρόσβασης σε ΑΜΕΑ (άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι, υπερήλικες, νήπια και συνοδοί, έγκυες) στο δομημένο περιβάλλον, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και επικοινωνίας, που αποτελεί εξάλλου και στόχους των Πρότυπων Κανόνων του ΟΗΕΣτοιχεία πληθυσμού και έκτασηςευρωπαϊκών πόλεων με περιμετρικό δακτύλιοπληθυσμόςέκταση (km2)Λονδίνο9.000.0001580Βερολίνο3.500.000900Μαδρίτη3.200.000700Ρώμη2.700.0001300Παρίσι2.200.00087Βιέννη1.900.000420Στοκχόλμη800.000200Αμστερνταμ740.000219Ξάνθη55.0003

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ισχύει για ένα ακόμη μήνα η περαίωση

Ανάσα για τους επαγγελματίες που έχασαν την περαίωση – το φορολογικό κλείσιμο των βιβλίων …