Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Στη Θράκη κάνουν το τελευταίο ‘διάλειμμα’ μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα

Στη Θράκη κάνουν το τελευταίο ‘διάλειμμα’ μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.comΌποιος δεν έχει παρατηρήσει την αυξημένη κίνηση μαθητών στους δρόμους της πόλης, ιδιαιτέρως το τελευταίο σαββατοκύριακο, μάλλον δεν κυκλοφόρησε αρκετά! Μαθητές από διάφορες περιοχές, κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, επιλέγουν τη Θράκη ως προορισμό για την τελευταία πολυήμερη εκδρομή του λυκείου, λίγο πριν το ‘κουδούνι’ τους καλέσει στον ύστατο μαθητικό αγώνα των Πανελλήνιων Εξετάσεων. Περπατούν στους δρόμους της αγοράς, περιπλανιούνται στα σοκάκια της Παλιάς Πόλης επισκέπτονται τη Βιστονίδα, το αρχαιολογικό μουσείο των Αβδήρων και το Λαογραφικό Μουσείο, όπου ο διευθυντής του κ. Πασχάλης Ξανθόπουλος δέχεται και ξεναγεί το τελευταίο διάστημα μαθητές τόσο από το νομό μας, όσο και στα πλαίσια εκδρομών άλλων σχολείων στην πόλη μας. Ενδιαφέρουσες είναι ακόμη, και οι περιηγήσεις μαζί του στην Παλιά Πόλη, όπου μαθητές που δεν έτυχε να βρεθούν ξανά στην πόλη μας, παίρνουν ένα άρωμα από την ιστορία και τη λαογραφία της περιοχής μας.Έτσι έτυχε να συναντήσουμε το πρωί της Δευτέρας τελειόφοιτους μαθητές από το 5ο Λύκειο της Βέροιας, οι οποίοι για τρεις μέρες βρέθηκαν στην Θράκη, επισκέφθηκαν πρώτα την Καβάλα, διέμειναν στην Κομοτηνή και λίγο πριν φύγουν πέρασαν από την Ξάνθη, για να περπατήσουν στον παραδοσιακό οικισμό της και να γευτούν τα περίφημα γλυκά της. «Περάσαμε πολύ ωραία», λέει η 17χρονη Μάρθα, «το είχαμε πολύ ανάγκη να βρεθούμε όλοι μαζί και να διασκεδάσουμε λίγο πριν αρχίσουν οι εξετάσεις», σχολιάζοντας ότι «η εκδρομή ήταν πολύ ωραία και τα μέρη που επισκεφτήκαμε οι περισσότεροι τα βλέπανε για πρώτη φορά. Η Ξάνθη είναι πανέμορφη και πολύ γραφική». «Κι εμένα, τώρα που το σκέφτομαι», λέει η συνομήλικη Μάγδα «η Ξάνθη μου άρεσε πιο πολύ από την Κομοτηνή γιατί έχει πιο ποικίλες εικόνες και δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο της πλατείας». «Εδώ (σ.σ. στην Ξάνθη) θέλαμε να μείνουμε», συμπληρώνει η Κορίννα πρόεδρος του 15μελούς «αλλά δε βρήκαμε ξενοδοχείο να μας δεχτεί ή να έχει δωμάτια». Οι μαθητές της 3ης Λυκείου του 5ου Λυκείου Βέροιας επέλεξαν την Θράκη για την εκδρομή του επειδή πέρυσι πήγαν στην Αθήνα και ήθελαν ένα μέρος σχετικά κοντά, αλλά και παράλληλα να τους δίνει τη δυνατότητα να δουν κάτι καινούργιο. Στο καφέ που συγκεντρώνονται βλέπει κανείς μια ευχάριστη ατμόσφαιρα με μαθητές και μαθήτριες να μιλάνε δυνατά, να γελάνε και να πειράζονται. Δε λείπουν, βέβαια, και οι συζητήσεις για τα μαθήματα και τις εξετάσεις. Όσο ο καιρός πλησιάζει αγωνιούν όλο και περισσότερο, αλλά δεν ήθελαν να στερηθούν την εκδρομή και να χάσουν την ευκαιρία να βρεθούν όλοι μαζί για τελευταία φορά. «Άλλωστε είναι το τελευταίο ‘διάλειμμα’ πριν τις εξετάσεις», μας εξηγεί η Μάρθα και οι φίλες της γνέφουν συγκαταβατικά. Οι ερωτήσεις τους προς τους ντόπιους (εμάς δηλαδή) έχουν να κάνουν με το πανεπιστήμιο –που πιθανόν να φιλοξενήσει από του χρόνου κάποιους από αυτούς- τη συμβίωση με τη μειονότητα και τα ερεθίσματα που δημιουργεί η πολυπολιτισμικότητα καθώς και οι επαγγελματικές δυνατότητες στη Θράκη. Μπορεί να μην έχουν τελειώσει το σχολείο και μπροστά τους να έχουν τη δύσκολη περίοδο των πανελληνίων, αλλά η σύγχρονη συγκυρία τους έκανε να σκέφτονται το επόμενο βήμα πιο συνειδητά και πιο υπεύθυνα. Πάντως, οι τελευταίες μας κουβέντες μαζί τους αφορούν στο καλοκαίρι της ξενοιασιάς –που έρχεται γι’ αυτούς- και τους πιθανούς προορισμούς των διακοπών τους. Οι μαθήτριες που μοιράστηκαν μαζί μας τις εντυπώσεις τους από την επίσκεψη στην Ξάνθη κατευθύνονται στο λεωφορείο τους κι εμείς αναζητούμε τους επόμενους νεαρούς επισκέπτες που θα βρεθούν στην πόλη μας και θα της δώσουν τον ευχάριστο αέρα της παρέας τους και θα μεταφέρουν πίσω στην πόλη τους τις εντυπώσεις από την περιοχή μας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Η ΕΠΑΘ ήταν ένα απαρτχάιντ στην εκπαίδευση»

elenidfn@yahoo.com  «Το Νέο Σχολείο, η ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση πουεπιχε…