Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Πειθαρχικό θα περνούν οι ταξιτζήδες που χρεώνουν υπερβολικά

Πειθαρχικό θα περνούν οι ταξιτζήδες που χρεώνουν υπερβολικά

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.comΑποφασισμένοι να αναβαθμίσουν το ρόλο των ταξί στην Ξάνθη και να εξαλείψουν τα μεμονωμένα φαινόμενα ταξιτζήδων που με τη συμπεριφορά τους αμαυρώνουν τη φήμη του κλάδου, είναι οι ιδιοκτήτες ταξί στην πόλη μας. Χθες ο πρόεδρος των ταξί της Ξάνθης κ. Γ. Σαμπανίδης συναντήθηκε με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης συγκοινωνιών της Νομαρχίας κ. Κ. Κυριακίδη και με το νομάρχη κ. Γ. Παυλίδη και αποφάσισαν τη σύσταση τετραμελούς επιτροπής, η οποία θα επιλαμβάνεται καταγγελιών που προέρχονται από πολίτες και αφορούν σε παράνομη συμπεριφορά ιδιοκτητών ταξί που συνήθως συνίσταται στη χρέωση υπερβολικού κομίστρου.Συμπολίτης κατήγγειλε στο «Ε» ανάλογη περίπτωση χρέωσης υπερβολικού κομίστρου σε διαδρομή που κάνει σχεδόν καθημερινά με αύξηση 50% περίπου, πράγμα που ανέφερε και στο τηλεφωνικό κέντρο για να καταγραφεί στο βιβλίο καταγγελιών. Ο κ. Σαμπανίδης του τηλεφώνησε για να τον ενημερώσει ότι εφεξής μπορεί ο ίδιος, αλλά και κάθε συμπολίτης, να απευθύνεται στη διεύθυνση Συγκοινωνιών, η οποία θα συγκαλεί την επιτροπή για να αναλαμβάνει την υπόθεση και να υποβάλει τις ανάλογες κυρώσεις, όπου διαπιστώνει παρανομία.Στην προκειμένη περίπτωση, ο ταξιτζής που εμπλέκεται στο συμβάν επικοινώνησε μαζί μας εκφράζοντας τη δική του εκδοχή και διευκρινίζοντας ότι η τιμή του κομίστρου ήταν αυξημένη διότι μέρος της διαδρομής πραγματοποιήθηκε μετά τις 12 το βράδυ, άρα με διπλή ταρίφα και γιατί ο πελάτης του υπέδειξε τη διαδρομή διανύοντας έτσι περισσότερα χιλιόμετρα.Ο πρόεδρος των ταξί της Ξάνθης δήλωσε στο «Ε» ότι οι ταξιτζήδες ανέλαβαν αυτή την πρωτοβουλία για τη σύσταση του πειθαρχικού οργάνου, ώστε να συμμορφωθούν μερικοί του κλάδου και να διαφυλαχθεί η φήμη των ταξί της πόλης μας. Ο ίδιος μαζί με τον κ. Κυριακίδη κατέληξαν στη σύσταση τετραμελούς επιτροπής που θα απαρτίζεται από τον πρόεδρο των ταξί, έναν αστυνομικό και δύο υπαλλήλους της Νομαρχίας, η οποία θα συνεδριάζει κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει καταγγελία και θα επιβάλει κυρώσεις που μπορεί να οδηγήσουν και σε αφαίρεση της άδειας για 6 μήνες, στην περίπτωση που διαπιστωθεί η παρανομία από μέρους του ταξιτζή. Οι πολίτες που διαπιστώνουν τέτοιες πρακτικές μπορούν να τηλεφωνούν στο 2541350150 ή να επισκέπτονται τη διεύθυνση Συγκοινωνιών για να καταγράφεται το περιστατικό. Πάντως, ο κ. Σαμπανίδης επισημαίνει ότι τα φαινόμενα χρέωσης υπερβολικού κομίστρου είναι περιορισμένα στην Ξάνθη (και οφείλονται κυρίως στην αύξηση του ΦΠΑ), αφενός γιατί απολαμβάνουμε το πλεονέκτημα μιας μικρής πόλης, όπου όλα μαθαίνονται και αφετέρου γιατί οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν δεσμευτεί να συμβάλουν στην αναβάθμιση των ταξί της Ξάνθης, αντιλαμβανόμενοι ότι αυτός είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να αντιμετωπίσουν συλλογικά τις δυσκολίες που βιώνουν λόγω της κρίσης. «Όταν ένας χρεώνει υπερβολικά ακουγόμαστε και οι 100», αυτή είναι η άποψη των ταξιτζήδων που είναι υπέρ αυτής της διαδικασίας συμμόρφωσης όλων των απασχολούμενων στον κλάδο. Επιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Σαμπανίδη, οι ταξιτζήδες της Ξάνθης έχουν συμμορφωθεί και με την υποχρεωτική χορήγηση αποδείξεων, διατηρώντας ταμειακή μηχανή στο όχημά τους και από 1 Ιουλίου δε θα μπορούν ούτε να περιοριστούν σε δικαιολογίες τύπου «χάλασε η μηχανή», γιατί ταξί που δεν θα μπορεί να εκδώσει απόδειξη μηχανογραφημένη ή χειρόγραφη από θεωρημένο μπλοκ δε θα μπορεί να κυκλοφορεί.Κάνοντας προσπάθεια να προσαρμοστούν οι ταξιτζήδες στα νέα δεδομένα προετοιμάζουν καμπάνια αναβάθμισης των ταξί που θα συμπεριλάβει και άλλα εργαλεία, όπως η τύπωση T- shirt, η γνωστοποίηση της δυνατότητας καταγγελίας στους πελάτες κλπ. Ειδικότερα για το μέτρο της πειθαρχικής διευθέτησης παράτυπων πρακτικών, νομοί –όπως αυτός της Δράμας- που το εφαρμόζουν ήδη διαπιστώνουν ότι πρόκειται για μέτρο δίκαιο και αποδοτικό. Κι όλα αυτά γιατί, η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τους ταξιτζήδες που βλέπουν πτώση 50%-60% στο τζίρο τους, πράγμα που αποτυπώνεται και στην κατακόρυφη μείωση των κλήσεων στο τηλεφωνικό κέντρο. Η κατάσταση, όπως εξηγούν οι ιδιοκτήτες ταξί, δυσκολεύει περισσότερο ή τουλάχιστον υπό τις παρούσες συνθήκες αποκαλύπτει την αδυναμία της εξαιτίας του πλήθους των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ξάνθης σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά κυρίως με τις άλλες χώρες της Ευρώπης. Η Ξάνθη με βάση το μέσο όρο της Ευρώπης που είναι 1 ταξί προς 1000 κατοίκους θα έπρεπε να έχει 52 έναντι των 100 ταξί που διαθέτει, τη στιγμή που το ποσοστό των ταξί ανά κάτοικο στο Βέλγιο είναι 0,73%, στη Γερμανία 1% και στην Ελλάδα 2,7%.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ότι «σάπιο» υπάρχει στο… Βασίλειο της Δημαρχίας Ξάνθης

Κάτι «σάπιο» υπάρχει στο …Βασίλειο της Δημαρχίας Ξάνθης που έχει διαβρώσει και διαποτίσει …