Στο limit down η αγορά αυτοκινήτων

0

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.grΉταν μόλις πριν 2 χρόνια π.Κ. (Προ Κρίσης) που τραγουδούσαμε «ακριβό μου διθέσιο…», αλλά και το αγοράζαμε! Πήγαιναν οι δουλειές καλά, όλοι μιλούσαν για ανάπτυξη, δάνεια από τις τράπεζες δίνονταν με τη σέσουλα και υπήρχε γενικά μια τάση για κατανάλωση, μια ψυχολογία Limit up. Θραύση έκαναν τα ακριβά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και οι αντιπροσωπείες δεν προλάβαιναν παραγγελίες. Είναι άλλωστε στο γονίδιο του Έλληνα μια ροπή προς την επιδειξιμανία, την μεγαλομανία (μας το καταλόγισαν πρόσφατα και οι Γερμανοί) και ένα ακριβό αυτοκίνητο θεωρείται απόδειξη ενός κοινωνικού status, πλουτισμού και οικονομικής ευμάρειας. Όλα αυτά π. Κ. εποχή! Στο limit down η ψυχολογία και η αγορά αυτοκινήτωνΣτην μ.Κ. εποχή που μπήκαμε για τα γερά τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Αρκούμαστε να τραγουδάμε «…το κατσαριδάκι μου…και πάω όπου θέλω»! Γιατί είναι περίοδος…ισχνών αγελάδων, υπάρχει αναδουλειά, οι επιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη, οι μισθοί περικόπτονται, η ανεργία αυξάνεται κατακόρυφα, η ανάπτυξη μεταβλήθηκε σε …υπανάπτυξη, οι τράπεζες δίνουν τα δάνεια με το σταγονόμετρο και γενικά η κατανάλωση έχει μειωθεί και η ψυχολογία του κόσμου καταγράφει limit down. Ο Έλληνας αναπροσαρμόζεται και δεν απλώνει «τα πόδια πιο πέρα απ’ το πάπλωμά του», γιατί διάχυτη είναι η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια για το αύριο. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα μια κατακόρυφη πτώση στην αγορά αυτοκινήτων κυρίως μεγάλου κυβισμού. Αυτό μας διαβεβαιώνεται από τις αντιπροσωπείες της Ξάνθης που ως νομός τα στοιχεία έδειχναν ότι κυκλοφορούν και αγοράζονται πολλά αυτοκίνητα αναλογικά με τον πληθυσμό του.Μεγάλη πτώση στην αγορά αυτοκινήτων«Απ’ τις αρχές του χρόνου έχουμε μια πτώση στο 40%. Ο κόσμος είναι πολύ διστακτικός έχει κακή ψυχολογία και όλο αυτό έχει επίπτωση στην αγορά του αυτοκινήτου. Υπάρχει μια στροφή στα πιο οικονομικά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα (1.100 – 1.200 κυβικά) καθώς τώρα τα κυβικά θεωρούνται τεκμήρια. Πέρσι υπήρχε και το μέτρο της απόσυρσης και επωφελήθηκαν κάποιοι. Γενικά οι αντιπροσωπείες έχουμε πρόβλημα. Εμείς κάνουμε προσφορές στις τιμές αλλά εφαρμόζουμε και την απόσυρση προκειμένου να προσελκύσουμε πελάτες και ν’ αντεπεξέλθουμε », μας πληροφορεί ο κ. Ζαφειριάδης από τον Τμήμα Πωλήσεων της Αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Στεργιάδης ΕΠΕ που έχει αυτοκίνητα FIAT, ALPHA ROMEO, LANCIA,FORD, CITROEN στην Ξάνθη.Κατακόρυφη πτώση στα μεταχειρισμένα«Πιάσαμε πάτο…Είναι τέταρτος μήνας του χρόνου και ακόμη δεν έχουμε κάνει σεφτέ…Από τις 10 αντιπροσωπείες που πωλούν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οι 8 έκλεισαν. Έχω 23 χρόνια την επιχείρησή μου και ευτυχώς δουλεύω με πωλήσεις ελαστικών αυτοκινήτων και βγαίνει ένα μεροκάματο. Έχουμε μειώσει τις τιμές τόσο που πουλάμε με ζημία και πάλι κανένας δεν αγοράζει. Και να σκεφτείτε ότι εμείς πουλάμε επαγγελματικά αυτοκίνητα. Αλλά όταν ο άλλος είναι μεροκαματιάρης στην οικοδομή και έχει να δει μεροκάματο ένα χρόνο και κάποια λεφτά να έχει να αγοράσει ένα αμάξι για τη δουλειά του δεν το κάνει γιατί φοβάται το αύριο…», μας περιγράφει με γλαφυρό τρόπο την εικόνα της αγοράς στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο κ. Γιώργος Βιδούρας που έχει κατάστημα με εισαγόμενα από Γερμανία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ελαστικά (απέναντι από το ξενοδοχείο ΝΕΣΤΟΣ) στην Ξάνθη.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Με στόχο το «μπλοκάρισμα» στην ανεργία

Τάξη στον τομέα της εργασίας σε μια εποχή αυξανόμενης ανεργίας επιχειρεί να βάλει το υπουρ…