Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Η μειονοτική εκπαίδευση έχει θέση στη φιλοσοφία του «Νέου Σχολείου»

Η μειονοτική εκπαίδευση έχει θέση στη φιλοσοφία του «Νέου Σχολείου»

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.comΗ φιλοσοφία και το πνεύμα που διέπει το ‘Νέο Σχολείο’ το οποίο πρόσφατα εξήγγειλε η υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου αναπόφευκτα αφορά και την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας και με αυτό το σκεπτικό επισκέφτηκε πρόσφατα τη Θράκη η Ειδική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. Θάλεια Δραγώνα πραγματοποιώντας επαφές με θεσμικούς φορείς, εκπροσώπους της μειονότητας και της εκπαίδευσης όλων των νομών, προκειμένου να δημιουργηθούν τα κανάλια για μεταρρυθμίσεις με ουσία που θα συμπεριλάβουν και τη μειονότητα με την ενεργητική συμμετοχή της. «Επισκέφτηκα τη Θράκη με ερεθίσματα για ανταλλαγή απόψεων, όχι με αποφάσεις, γιατί βασική αρχή του υπουργείου είναι να εντάξει στις αλλαγές που εκκρεμούν σχετικά με την εκπαίδευση της μειονότητας τις προτάσεις και τους προβληματισμούς όλων των εμπλεκομένων στη μειονοτική εκπαίδευση. Άλλωστε, και η ίδια η μειονότητα είναι σημαντικό να πάρει θέση για θέματα που την αφορούν» επισήμανε στο «Ε» η κ. Δραγώνα υπογραμμίζοντας ότι: «τα θέματα που τίθενται προς διαβούλευση αντιμετωπίζονται πάντα με σεβασμό προς όλες τις πλευρές ».Επαφές και εντυπώσειςΘετικά αποτιμά η κ. Δραγώνα το κλίμα στο οποίο πραγματοποιήθηκαν οι συναντήσεις της ίδίας στο χώρο της Περιφέρειας στην Κομοτηνή με όλους τους θεσμικούς φορείς, οι οποίοι κατέθεσαν τις προτάσεις και τις ανησυχίες τους σχετικά με τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της μειονοτικής εκπαίδευσης. Με την Ειδική Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας συναντήθηκαν οι προϊστάμενοι γραφείων εκπαίδευσης και οι σχολικοί σύμβουλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι προϊστάμενοι και σύμβουλοι μειονοτικής εκπαίδευσης, οι εκπρόσωποι της ΕΠΑΘ, των ΔΟΕ και ΕΛΜΕ όλων των νομών, οι νομάρχες Ροδόπης και Έβρου (ο νομάρχης Ξάνθης απουσίαζε στο Στρασβούργο) και μέλη του ΔΣ του συλλόγου επιστημόνων μειονότητας Δυτικής Θράκης, οι οποίοι μάλιστα απέστειλαν επιστολή προς την κ. Δραγώνα μετά τη συνάντησή τους για να εκδηλώσουν την ικανοποίησή τους για την πραγματοποίηση της προσωπικής αυτής συνάντησης και να καταθέσουν συνολικά τις προτάσεις τους, όπως αυτές συζητήθηκαν κατά την επίσκεψη της κ. Δραγώνα στην Κομοτηνή.Αλλαγές και προτεραιότητεςΑνάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν περιλαμβάνονται: το μέλλον της ΕΠΑΘ, η εξομοίωση των σημερινών αποφοίτων της, η μελέτη για τον σχεδιασμό προαιρετικής εκμάθησης τουρκικών σε Δημοτικά και Γυμνάσια, το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων που προκηρύσσεται λίαν συντόμως μαζί με άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα για τις μειονότητες, τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, ή όπως αρτιότερα τα χαρακτηρίζει η κ. Δραγώνα, ελληνόφωνα νηπιαγωγεία με στήριξη της μητρικής γλώσσας και τα επόμενα βήματα στη μειονοτική εκπαίδευση εν γένει. Εξάλλου, «εφόσον η μειονότητα εμπιστεύεται το μειονοτικό σχολείο το οποίο εξάλλου είναι και διασφαλισμένο στο πλαίσιο διεθνούς Συνθήκης, η πολιτεία οφείλει να βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση έτσι ώστε το μειονοτικό σχολείο να ξεφύγει από το, κατά γενική ομολογία, μη παραγωγικό παρελθόν του», σημειώνει η κ. Δραγώνα και τονίζει ότι «οπουδήποτε ζητηθεί η στήριξη της μητρικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο το αίτημα θα εξεταστεί κατά περίπτωση». Όσον αφορά στο θέμα της ΕΠΑΘ και στο αίτημα του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης για αποκλειστική φοίτηση παιδιών της μειονότητας σε αυτή η Ειδική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας παροτρύνει τους φορείς της μειονότητας να ξανασκεφτούν την πρότασή τους, αφού κάτι τέτοιο είναι εξ’ ορισμού αντισυνταγματικό με βάση την ισότητα των πολιτών. Από την άλλη, στο πλαίσιο του γενικότερου εκατέρωθεν σεβασμού και προώθησης της μειονοτικής εκπαίδευσης με παιδαγωγικούς όρους, έγινε δεκτό το αίτημα των δασκάλων των μειονοτικών σχολείων για σεμινάριο επιμόρφωσης από τους συγγραφείς των τουρκόφωνων βιβλίων των μειονοτικών σχολείων, πάγιο επί 10ετία αίτημα της μειονότητας.Υπέρ τους δικαιώματος της επιλογήςΣε απάντηση της επιστολής του Συλλόγου Πομάκων Ξάνθης για την παροχή ελληνικής εκπαίδευσης για τα παιδιά της μειονότητας που δεν έχουν καταγωγή ή άλλη σχέση με την τουρκική γλώσσα, η κ. Δραγώνα καταρχάς έκανε την παρατήρηση ότι «είναι σημαντικό να παρέχεται το δικαίωμα επιλογής. Τα μέλη της μειονότητας που το επιθυμούν θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα εξ ολοκλήρου ελληνόφωνης εκπαίδευσης. Άλλωστε, και η πρώτη μου ερώτηση στη Βουλή ως μέλους του κοινοβουλίου αφορούσε στην ίδρυση ελληνόφωνου σχολείου στο νομό Ροδόπης, όπου σε εκτεταμένη γεωγραφική περιοχή δε υπάρχουν καθόλου δημόσια σχολεία». Ωστόσο, διευκρίνισε ότι «όσο το θέμα της ίδρυσης σχολείων ξεφεύγει από πολιτικές σκοπιμότητες όλων των ειδών και επικεντρώνεται στην παιδαγωγική του διάσταση με γνώμονα το ‘πρώτα ο μαθητής’ όπως λέει και η Υπουργός Παιδείας, τόσο το καλύτερο. Βασικό μέλημα πρέπει να είναι η καλής ποιότητας εκπαίδευση». Και ως πολύ καλός γνώστης των τεκταινομένων στη Θράκη η κ. Δραγώνα έσπευσε να εξηγήσει ότι: «ξέρω ότι η πολιτική είναι παντού στη Θράκη και δεν είναι δική μου αρμοδιότητα να χαράξω εσωτερική η εξωτερική πολιτική, αλλά θα πρέπει επιτέλους όταν μιλάμε για σχολείο να σκεφτόμαστε πρώτα τα παιδιά. Αυτός είναι το βασικό μέλημα». Και στη Θράκη αυτό συχνά το ξεχνάμε…

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Μια καθαρή φωνή και συνετή σκέψη από την μειονότητα

«Αυτή η χώρα όσο είναι δική σας είναι και δική μας», «Αυτοί που δεν αγαπάνε την πατρίδα , …