Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 «Θέλουμε σχολεία- δεν θέλουμε πλατεία»

«Θέλουμε σχολεία- δεν θέλουμε πλατεία»

0

Μεγάλη πορεία διαμαρτυρίας οργάνωσαν οι μαθητές και οι καθηγητές του 4ου Γενικού Λυκείου και του 5ου Γυμνασίου Ξάνθης. Το πρόβλημα που τους έβγαλε στους δρόμους δεν είναι άλλο από αυτό της συνύπαρξης των δύο σχολείων κάτω από την ίδια στέγη. Οι μαθητές ένωσαν τις φωνές τους και βροντοφώναξαν «Όχι άλλες υποσχέσεις, θέλουμε πράξεις εδώ και τώρα».Το ιστορικό του προβλήματος Ας πάρουμε όμως το ζήτημα της συστέγασης από την αρχή. Ο χώρος που βρίσκονται τα σχολεία ανήκει στο 5ο Γυμνάσιο. Πριν από 10 χρόνια πάρθηκε η απόφαση να φιλοξενηθεί στον ίδιο χώρο και το 4ο ΓΕΛ καθώς υπήρχε η δυνατότητα συγκατοίκησης λόγω της πληθώρας των τάξεων. Σιγά-σιγά όμως η πληθυσμιακή αύξηση στην γύρω περιοχή δημιούργησε και τα πρώτα προβλήματα της συγκατοίκησης των σχολείων. Οι μαθητές πλήθαιναν αλλά οι τάξεις που άλλοτε περίσσευαν, δεν χωρούσαν πλέον τον όγκο των μαθητών. Έτσι λοιπόν τότε απευθύνθηκαν για πρώτη φορά στις τοπικές αρχές για να βρεθεί μία λύση, τότε πήραν και τις πρώτες υποσχέσεις πως θα χτιστεί νέο σχολείο που θα στεγάσει το 4ο ΓΕΛ. Τα χρόνια περνούσαν και οι εκάστοτε μαθητές και καθηγητές συνέχιζαν να στέλνουν επιστολές και να διαμαρτύρονται αλλά οι τοπικοί άρχοντες δεν έβρισκαν καμία λύση. Το πρόβλημα του υπερβολικού αριθμού των μαθητών αντιμετωπίστηκε με κάποιες λύσεις ανάγκης από τις διευθύνσεις των σχολείων. Δημιουργήθηκαν αίθουσες προκάτ, χτίστηκε μεσοτοιχία στις υπάρχουσες αίθουσες ώστε να χωριστούν στα δύο και στένεψαν οι διάδρομοι του κτιρίου για να εκμεταλλευτούν και αυτόν τον χώρο. Όλα αυτά ήταν μία λύση ανάγκης μέχρι να υλοποιηθούν οι υποσχέσεις. Τα προβλήματα της συστέγασης Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια είναι πολλά με μεγαλύτερο την έλλειψη αιθουσών. Τμήματα 30 μαθητών στριμώχνονται σε μικρές αίθουσες ή αίθουσες προκάτ με δεδομένα τα προβλήματα της ελλιπέστατης θέρμανσης. «Οι αίθουσες προκάτ κουνιούνται όταν φυσάει και μπάζουν από παντού», μας είπαν οι ίδιοι οι μαθητές. Ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα είναι η έλλειψη εργαστηρίων που αναγκάζει τους μαθητές να πηγαίνουν στο Επαγγελματικό Λύκειο που βρίσκεται απέναντι για να κάνουν τα μαθήματά τους. Φυσικά αυτό είναι πολύ επικίνδυνο καθώς τα παιδιά πρέπει να περάσουν από τον δρόμο που πηγαινοέρχονται αυτοκίνητα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε το ατύχημα που είχε γίνει όταν μαθήτρια χτυπήθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει το εργαστήριό της. Επίσης υπάρχει μεγάλο πρόβλημα υγιεινής καθώς οι τουαλέτες έχουν προδιαγραφές για 300 άτομα ενώ τα σχολεία φιλοξενούν περίπου 800. Οι τουαλέτες είναι πάντα καθαρές αλλά η δυσοσμία είναι έντονη καθώς δεν διαλύονται εύκολα τα λύματα. Η συμπεριφορά των μαθητών είναι ακόμη ένα πρόβλημα που απασχολεί τους καθηγητές και τους γονείς των παιδιών. Οι μαθητές του Γυμνασίου συχνά μιμούνται την συμπεριφορά των μεγαλύτερων και αυτό έχει αρνητικές συνέπειες.Η πορεία και οι δηλώσειςΗ πορεία ξεκίνησε από την ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ όπου βρίσκονται τα σχολεία τους και συνεχίστηκε από τον Φόρο μέχρι την πλατεία Ελευθερίας. Στη συνέχεια οι μαθητές κατευθύνθηκαν προς την Νομαρχία Ξάνθης, που ήταν ο τελικός προορισμός τους. Καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας τους οι μαθητές φώναζαν συνθήματα ενώ οι φωνές τους δυνάμωσαν όταν έφτασαν έξω από το κτίριο της Νομαρχίας. «Θέλουμε σχολεία, δεν θέλουμε πλατεία», «Τέρμα πια η κοροϊδία» και «Δεν χωράμε» ήταν μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τα παιδιά.Ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 4ου ΓΕΛ κ. Βασίλης Χαραλαμπίδης δήλωσε: «Διεκδικούμε την δημιουργία νέου κτιρίου για το 4ο ΓΕΛ. Μας λένε ότι εγκρίθηκε το οικόπεδο αλλά υπάρχει στασιμότητα. Να σταματήσουν να μας κοροϊδεύουν». Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του υποδιευθυντή του 4ου ΓΕΛ κ. Ιωάννη Κάππου: «καθώς το πρώτο έγγραφο που έστειλε στον ΟΣΚ και στο Υπουργείο ήταν το 2008. Από το 1999 που υπάρχει το πρόβλημα μέχρι το 2008 δεν έγινε απολύτως τίποτα». Η μαθήτρια του 4ου Αρχόντισσα Παπαδοπούλου μας είπε: «Τα προβλήματα που βιώνουμε είναι πολύ ουσιαστικά. Είμαστε 2 χρόνια στα λυόμενα και φοβόμαστε μήπως συμβεί κάτι κακό».Η απάντηση της Νομαρχίας Το μεγάλο αυτό πρόβλημα δημιούργησε διχασμό στις απόψεις της Δημαρχίας και της Νομαρχίας. Από τη πλευρά του δημάρχου Ξάνθης κ. Στυλιανίδη κυριαρχεί η άποψη ότι ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να βρει οικόπεδο για την ανέγερση σχολείου. Από την μεριά της Νομαρχίας πάλι, δια στόματος του αντινομάρχη κ. Καρβουνίδη ακούσαμε πως για όλα τα σχολεία που δημιουργήθηκαν ο Δήμος είχε παραχωρήσει κοινόχρηστη έκταση. Έτσι το μπαλάκι των ευθυνών συνεχίζει να πηγαίνει από την μία πλευρά στην άλλη. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Ο Δήμος όντως παραχωρεί κοινόχρηστα οικόπεδα αν διαθέτει αλλά αυτό δεν αποτελεί καθεστώς. Ο αντινομάρχης δέχτηκε στο γραφείο του αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών των σχολείων για να ακούσει τα προβλήματά τους. Τους ενημέρωσε πως η Νομαρχία έχει 300.000€ στη διάθεση της για την αγορά του οικοπέδου αλλά απομένουν ακόμα 800.000€. Οι καθηγητές πρότειναν να γίνει μία συνάντηση μεταξύ του νομάρχη, του δημάρχου και κάποιων καθηγητών για να βρεθεί μία τελική λύση στο πρόβλημα της αγοράς του οικοπέδου. Ο κ. Καρβουνίδης θα μεταφέρει στον νομάρχη την πρότασή τους για να κανονίσουν την συνάντηση.Αναλυτικότερα ο κ. Καρβουνίδης δήλωσε: «. Αρμοδιότητα της Νομαρχίας είναι η κατασκευή σχολικών κτιρίων, το οικόπεδο συνήθως παραχωρείται από τον Δήμο. Η Νομαρχία ήρθε σε συνεννόηση με την Εθνική Κτηματική και προχώρησε σε διαπραγμάτευση για αγορά 2 οικοπέδων στην ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ. Κατόπιν πιέσεών μας καταφέραμε να ρίξουμε την τιμή αγοράς στο 1.151.000€. Προσφερθήκαμε και δεσμεύσαμε 300.000€ και ψάχνουμε για την χρηματοδότηση των οικοπέδων με τα υπόλοιπα χρήματα. Αν συγκεντρωθεί το ποσό τότε εμείς σαν Νομαρχία θα ξεκινήσουμε την επόμενη μέρα την παραχώρηση του στον ΟΣΚ για να υλοποιήσει την ανέγερσή του».Σ.Β.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Για δυνατά «Χτυποκάρδια στο σχολείο»…

Πίσω στα θρανία…για να νιώσετε τα «Χτυποκάρδια στο σχολείο», όταν …πίσω από τις λέξεις κρυ…