Ξεκίνησε ο διάλογος για την ΕΠΑΘ

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Με το στίγμα της αναβάθμισης της μειονοτικής εκπαίδευσηςπραγματοποιήθηκε η ημερίδα του Υπουργείου Παιδείας στην Κομοτηνή για τοπαρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Ειδικής Παιδαγωγικής ΑκαδημίαςΘεσσαλονίκης η οποία αναλαμβάνει από το 1968 την κατάρτιση τωνεκπαιδευτικώντων μειονοτικών σχολείων της Θράκης.
 
Ακούμε προτάσεις γιατην ΕΠΑΘ
Η Ειδική Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας κ. ΘάλειαΔραγώνα βρέθηκε στην Κομοτηνή, τονίζοντας στην εισαγωγική της ομιλία,ότιβασική και ουσιαστική πρόθεση του υπουργείου είναι να ξεκινήσει έναδιάλογο, ναακούσει προτάσεις και απόψεις, να αφουγκραστεί τις επιθυμίες τωνενδιαφερόμενων, ώστε να μπορέσει να καταρτίσει ένα ρεαλιστικό καιαποτελεσματικό πρόγραμμα για το μέλλον της ΕΠΑΘ. Για το λόγο αυτό στηνημερίδακλήθηκαν ως ομιλητές ο κ. Τσετίν Μάντατζη, βουλευτής Ξάνθης, ο κ.ΜουσταφάΚατραντζή, Πρόεδρος Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, οκ.Γιώργος Καμίνης, Συνήγορος του Πολίτη, ο κ. Αναστάσιος Μολοχίδης,Διευθυντήςτης Ε.Π.ΑΘ, ο κ. Νουρεδήν Κιγιτζή, Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων ΑποφοίτωνΕ.Π.Α.Θ. Ν. Ξάνθης, ο κ. Μεχμέτ Δερντιμάν, Πρόεδρος Συλλόγου ΔασκάλωνΑποφοίτωνΕ.Π.Α.Θ. Ν. Ροδόπης – Ν. Έβρου, η κ. Παρασκευή Κουφάκη, Αναπλ.Καθηγήτρια, ΔΠΘ,ο κ. Γιώργος Τσιάκαλος, Καθηγητής, Υπεύθυνος για τα Προγράμματα ΣπουδώνστηνΚύπρο, ο κ. Αχμέτ Χατζή Οσμάν, Βουλευτής Ροδόπης και ο κ. ΚωστήςΠαπαϊωάννου,Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, ενώ τονσυντονισμό των δύο κύκλων της ημερίδας ανέλαβαν η κ. Μαρία Αμπατζή,δημοσιογράφοςστην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και ο κ.Καραμπουγιούκογλου, δημοσιογράφοςστην ΕΡΑ. Κατά την έναρξη της εκδήλωσης τους παρευρισκόμενουςκαλωσόρισε ηΓενική Γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜΘ κ. Θ. Κόκλα, ο αντινομάρχης κ.Κατσιμίγας, καθώς και ο περιφερειακός διευθυντής Α/βάθμιας καιΒ/βάθμιας Εκπαίδευσηςκ. Κελεσίδης, ο οποίος ανέγνωσε μήνυμα της κ. Άννας Διαμαντοπούλου, στοοποίο ηυπουργός μεταξύ άλλων τόνισε ότι: «Και για να γίνουν όλα αυτά και οιεκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία, ανεξαρτήτως τουαντικειμένου τους, θα πρέπει να έχουν υψηλού επιπέδου επιστημονικά καιπαιδαγωγικά προσόντα, υψηλά προσόντα διδακτικής επάρκειας, συνεχήεπιμόρφωσηκαι να είναι ισότιμοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι πανεπιστημιακών σχολώντωνελληνικών πανεπιστημίων. Το ΠΑΣΟΚ προεκλογικά δεσμεύτηκε για τηναναβάθμιση τηςμειονοτικής εκπαίδευσης, διατύπωσε μια σειρά προτάσεων που συμβάλλουνστηνπαροχή ποιοτικής και αποτελεσματικής εκπαίδευσης και για τουςμουσουλμανόπαιδες, που θα πρέπει να κατέχουν άριστα, τόσο την Ελληνικήόσο καιτην μητρική τους γλώσσα για να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση, ναέχουνδυνατότητες συμμετοχής στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση καιπολλαπλές ευκαιρίες στην κοινωνία και την οικονομία».
Στο κλείσιμο της ημερίδας χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Γ.Πεταλωτής.
 
Με γνώμονα την ισότιμηκαι αναβαθμισμένη μειονοτική εκπαίδευση
Την ευχαρίστησή της για την έναρξη αυτού του διαλόγουεξέφρασε η κ. Δραγώνα που επεσήμανε ότι βρέθηκε στην Κομοτηνή μεειλικρινήδιάθεση για μία παραγωγική συζήτηση, «που δεν είναι απαραίτητο νακαταλήξεικάπου, αλλά να μαζέψει ψηφίδες που θα συμβάλουν στον καθορισμό τηςπροσφορότερης λύσης». Άλλωστε, με γνώμονα την παιδαγωγική αρχή «πρώτα ομαθητής» που υιοθέτησε το υπουργείο Παιδείας και την επίσημη θέση τηςελληνικήςκυβέρνησης που συνδέει άρρηκτα την ανάπτυξη της μειονότητας με τηνευημερία τηςκοινωνίας, η ειδική γραμματέας του ΥΠΔΒΜΘ μίλησε για μία αναβαθμισμένηκαιισότιμη μειονοτική εκπαίδευση, που θα εξασφαλιστεί με την καλύτερηκατάρτισητων εκπαιδευτικών του τουρκόφωνου προγράμματος μέσα από «μία διαδικασίαμετασχηματισμού ώστε πράγματι να γίνει μία ισότιμη σχολή με όλες τιςυπόλοιπεςκαι επιπλέον να είναι μία σχολή με διαβαθμισμένο πτυχίο, αφού δενμπορούν ταμέλη της μειονότητας να αξιοποιήσουν ένα αδιαβάθμητο πτυχίο. Υπάρχει ηδυνατότητα να αποτελέσουν τμήμα πανεπιστημίου, αλλά αυτό που θααποτελέσειουσιαστικό αντικείμενο επεξεργασίας από την πλευρά του υπουργείου είναιοιαπόψεις που θα κατατεθούν σε αυτό το διάλογο που ξεκινά με τουςκαλύτερουςδυνατούς όρους δημόσιος, με δημοκρατικό πνεύμα και ισοτιμία».
 
Την ίδρυσηπαιδαγωγικού τμήματος ΑΕΙ ζήτησε η μειονότητα
«Είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι γι’ αυτό το διάλογο» είπε οβουλευτής ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Τσετίν Μάντατζη ξεκινώντας την εισήγησή του,στηνοποία και ανέφερε καταρχάς ότι ο πρωθυπουργός τήρησε την προεκλογικήτουδέσμευση να ανοίξει τη συζήτηση για τη μειονοτική εκπαίδευση. «Η ΕΠΑΘιδρύθηκεεπί χούντας και είναι κατάλοιπο του παρελθόντος. Η μειονοτικήεκπαίδευση ήτανπάντα εξαρτημένη από την πολλά εννοούμενη αμοιβαιότητα στιςελληνο-τουρκικέςσχέσεις και αυτό πλήρωσε η μειονότητα σε Θράκη και Κωνσταντινούπολη»,επεσήμανεο κ. Μάντατζη, που αναφέροντας τα κακώς κείμενα του προγράμματοςσπουδών τηςΕΠΑΘ τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ενός παιδαγωγικού τμήματος ΑΕΙ 4ετούςφοίτησης.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο κ. Μουσταφά Κατραντζή,Πρόεδρος Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης, ο οποίοςεκφράζονταςτη θέση και τη στάση της μειονότητας σημείωσε ότι: «Η Ε.Π.Α.Θ. πουιδρύθηκε διατου με ημερομηνία 31/10/1968 βασιλικού διατάγματος και ξεκίνησε τηνεκπαίδευσηκατά το έτος 1969, αποτελεί στην Ελλάδα έναν πρωτότυπο θεσμό που απότην πρώτημέρα της ιδρύσεώς της μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει αποδεκτή από τηνκοινωνίατης Μειονότητας. Είναι προφανές ότι η Ακαδημία αυτή έχει θεσμοθετηθείμόνο και μόνο,με σκοπό την παρεμπόδιση των εκπαιδευτικών που σπούδασαν στα ΣχολείαΔιδασκάλωνΤουρκίας και επέστρεφαν στην Ελλάδα για να διδάξουν κατά τηνΕλληνοτουρκικήΠολιτιστική Συμφωνία  τουέτους 1951» καιστη συνέχεια κατέθεσε τις προτάσεις της μειονότητας, εκ των οποίωνενδιαφέρονπροκαλεί το αίτημα να φοιτούν μόνο μειονοτικοί στο νέο ίδρυμα (παρόλοπουανεγείρεται θέμα αντισυνταγματικότητας) καθώς και να στεγαστεί σεκάποιαπεριοχή της Θράκης, αφενός για τη διευκόλυνση των μαθητών και αφετέρουγια τηντόνωση της τοπικής οικονομίας.
Ενδιαφέρουσα ήταν επίσης η τοποθέτηση του Συνήγορου τουΠολίτη κ. Γιώργου Καμίνη, ο οποίος ενημέρωσε ότι το γραφείο τουαπασχόλησαναρκετές υποθέσεις ΕΠΑΘιτών, οι οποίοι έχοντας ένα αδιαβάθμητο πτυχίοπου τουςανοίγει μόνο το δρόμο της εκπαίδευσης σε μειονοτικά σχολεία, τουςαποκλείειακόμη και την εργασία σε ΚΕΠ. Έτσι όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή ηΕΠΑΘ καιέτσι όπως είναι το νομοθετικό πλαίσιο ουσιαστικά οι άνθρωποι πουαποφοιτούν απόκει είναι σε μία κατάσταση όμηροι του να προσανατολιστούν σ’ ένασυγκεκριμένοεπάγγελμα μόνο, το οποίο τελικά αποβαίνει και σε βάρος των μαθητών τηςμειονότητας αλλά και των ιδίων. Είχαμε υποθέσεις που, επειδή ακριβώςστη σχολήαυτή το πτυχίο είναι αδιαβάθμητο δεν μπόρεσαν να διορισθούν σε ΚΕΠ όπουδούλευαν με συμβάσεις έργου για πολλά χρόνια», σημείωσε ο ομιλητήςτονίζονταςότι η πρωταρχική αξία είναι η ισονομία και η ισοπολιτεία.
Με απερίσπαστο ενδιαφέρον μέχρι το τέλος παρακολούθησαν τηνημερίδα οι παρευρισκόμενοι, ενώ πάνω από 20 άτομα ζήτησαν το λόγο γιανατοποθετηθούν στο τέλος των εισηγήσεων. Καταγγελτική ήταν μόνο η φωνήτηςανεξάρτητης εκπαιδευτικής συνεργασίας Ν. Ροδόπης, η οποία δια στόματοςτου π.προέδρου της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Ν. Δελαπόρτα δήλωσε την αντίδρασή της στο«τριτοκοσμικό καθεστώς της ΕΠΑΘ, τη γκετοποίηση της μειονότητας και τονυποκριτικό χαρακτήρα της ημερίδας», ενώ κατά τα άλλα το κλίμα ήτανιδιαίτεραθετικό και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν με συνειδητοποίηση και αποδοχή τηςκοινήςσυνισταμένης προς την κατεύθυνση της κατάργησης της ΕΠΑΘ, τηςδημιουργίας ενόςισότιμου και διαβαθμισμένου τμήματος και την αναβάθμιση της μειονοτικήςεκπαίδευσης, της οποίας ουσιαστικό κομμάτι αποτελεί και η εκπαίδευσητωνεκπαιδευτικών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δημοψήφισμα ΛΑΕ για τους μετανάστες

«ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΛΑΕ», ζητάει το κόμμα ΛΑ.Ο.Σ. για το νέο νομοσχέδιο περί μεταναστών που τέθηκ…