Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 ‘Κομμένα’ τα λεφτά για μεταφορές- Σχολεία χωρίς μαθητές

‘Κομμένα’ τα λεφτά για μεταφορές- Σχολεία χωρίς μαθητές

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Πολιτικά παιχνίδια, πολιτειακές αγκυλώσεις, οικονομική κρίσηκαι γραφειοκρατία θυματοποιούν για άλλη μια φορά την Παιδεία και τουςμαθητές,αποδεικνύοντας ότι απαιτείται πολύς χρόνος ακόμη για να τεθεί ηαδιασάλευτηπορεία της εκπαίδευσης στην πρώτη γραμμή. Για 4η μέρα χωρίς μεταφορά μελεωφορεία ή ταξί βρίσκονται οι μαθητές του κάμπου και της ορεινής ζώνηςμεαποτέλεσμα τα θρανία να παραμένουν άδεια και  οιπροϊστάμενοι των γραφείωνπρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας καθώς και οι διευθυντές των σχολείων ναανησυχούν σχετικά με το χρόνο που χάνεται για τους μαθητές σχολείωνΑμΕΑ,νηπιαγωγείων, δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων του νομού.
 
‘Μπαλάκι ευθυνών’στις μεταφορές των μαθητών
Από τη Δευτέρα, οπότε και πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη τωνπροεδρείων ταξί, αστικών, υπεραστικών ΚΤΕΛ και νομαρχίας, αφότουπροέκυψε ηδιαφωνία σχετικά με το ποσοστό έκπτωσης που θα συμφωνηθεί για τονεπόμενοδιαγωνισμό σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών, όπου και ‘δεν τα βρήκανοισυμβαλλόμενοι’ οι μαθητές βρίσκονται εκτεθειμένοι και αναγκάζονται ναμεταφέρονται στα σχολεία τους με γονείς, συγγενείς ή…. ωτοστόπ.
‘Μήλον της έριδος’ αποτελεί έγγραφο- σύσταση του υφυπουργούΟικονομικών κ. Φίλιππου Σαχινίδη, με το οποίο οι νομαρχίες προτρέπονταισεπεριστολή δαπανών και τους συστήνεται να επιτύχουν έκπτωση 20% στουςδιαγωνισμούς για τη μεταφορά των μαθητών. ΚΤΕΛ και ταξί διαμαρτύρονταιέντονααπορρίπτοντας ένα τέτοιο σενάριο, που, όπως ισχυρίζονται, θα είναιζημιογόνογια τους ίδιους και ζητούν να τηρηθούν οι όροι της προηγούμενηςσύμβασης,εκφράζοντας τη διάθεσή τους να αποδεχθούν έκπτωση της τάξης του 5%, ανκαι ταέξοδα –αύξηση τιμής του πετρελαίου και αλλεπάλληλες αυξήσεις του ΦΠΑ-είναιφέτος αυξημένα.
Να σημειωθεί ότι το περί ου ο λόγος έγγραφο, σκοπό είχε ναπεριορίσει τις ανεξέλεγκτες αυξήσεις και τα υπέρογκα ποσά πουδαπανιόνταν απότις νομαρχίες για τη μεταφορά των μαθητών.
 Από την πλευρά του οαρμόδιος αντινομάρχης για θέματα Οικονομικών και Παιδείας κ. ΠερικλήςΚαρβουνίδης επικαλείται το έγγραφο Σαχινίδη –το οποίο ζητά συνολικήμείωση του κόστους11% σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2008-2009- και μεταγενέστερο ανάλογοέγγραφοτης Περιφέρειας ΑΜΘ, εξηγώντας ότι «τα χέρια τους είναι δεμένα», αφούοποιαδήποτε διαπραγμάτευση δεν μπορεί να αποκλίνει από την εντολή τηςκυβέρνησης. Εν τω μεταξύ η στάση της Περιφέρειας είναι ότι η ίδιαευθύνεταιμόνο για την κατανομή των χρημάτων με βάση τα συμφωνητικά και όχι γιατηδιαχείριση, αφήνοντας ανοιχτή η δυνατότητα διαπραγματεύσεων από μέρουςτηςνομαρχίας εντός λογικών ορίων με παράλληλη δυνατότητα μικρήςεπιβάρυνσης τουταμείου νομαρχιακών πόρων- αφού το έγγραφο δεν έχει δεσμευτική ισχύ.
‘Κερασάκι στην τούρτα’ η κόντρα που ξέσπασε μεταξύ τουνομάρχη κ. Γιώργου Παυλίδη και του επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ.ΦώτηΚαραλίδη, με τον τελευταίο να κατηγορεί τον νομάρχη ότι απεκδύεται τωνευθυνώντου, καθυστέρησε και μεταχειρίζεται τις ‘πλάτες’ μαθητών και γονέων γιαπολιτικό όφελος και τον πρώτο να προτάσσει τον κίνδυνο ποινικής δίωξηςσεπερίπτωση υπέρβασης των εντολών της κυβέρνησης, καλώντας την κυβέρνησηνα δώσειτέλος στο αδιέξοδο.
Ο κ. Καραλίδης που ζήτησε και είχε συνάντηση με το προεδρείοτου ΚΤΕΛ εξηγεί ότι οι συμβαλλόμενοι της νομαρχίας ήταν διατεθειμένοινα δώσουνέκπτωση και 1000 ευρώ, ενώ η νομαρχία, αν είχε κινηθεί έγκαιρα μπορούσεναεπιτύχει ακόμη και παράταση της σύμβασης που έληξε ενόψει Καλλικράτη,οπότε καιη ευθύνη μετατίθεται στους δήμους.
 
‘Μπαίνουμε μέσα’ ανδεχτούμε την έκπτωση
«Δε μας συμφέρει να δεχτούμε την έκπτωση, καλύτερα να μηνκάνουμε καθόλου μεταφορές αν είναι έτσι», υπογραμμίζει ο πρόεδρος τωνιδιοκτητών ταξί Ξάνθης κ. Γιώργος Σαμπανίδης, ο οποίος μεταφέρει τηναπογοήτευση των συναδέλφων του, αφού όχι μόνο αντιμετωπίζουν δυσκολίεςλόγω τηςανόδου του κόστους, αλλά περιμένουν και την καταβολή προηγούμενωνοφειλών απότη μεταφορά των μαθητών για το 2010 (έξι μήνες) και επομένως πολλοίείναι αυτοίπου είναι διστακτικοί και θεωρούν ασύμφορο να αναλάβουν αυτό το πόστοξανά.Παρόλα αυτά πρότειναν η έκπτωση αν είναι της τάξης του 5%, αλλά αυτόδεν έγινεδεκτό από τη Ν.Ε. της νομαρχίας. Πάντως, ο κ. Σαμπανίδης μας μετέφερετην άποψητων νομικών στους οποίους απευθύνθηκαν, ότι η έκπτωση του εγγράφουΣαχινίδηβρίσκεται εντός των πλαισίων του νόμου.
Για «αδικαιολόγητη περικοπή» μιλά και ο κ. ΘεμιστοκλήςΓεωργιάδης, πρόεδρος ΔΣ του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης, ο οποίος εξηγείότι στηδική μας περιοχή τα όρια των συμβάσεων και οι αυξήσεις ήταν μέσα σελογικάπλαίσια και επομένως η επιβάρυνση είναι σύμφορη. Μάλιστα, εβρισκόμενοςγιαεκλογές του οργάνου στην Αθήνα, μας μετέφερε ότι σε κάποιες περιοχέςσημειώθηκαν ακόμη και αυξήσεις στη σύμβαση για τη μεταφορά των μαθητών.
Ο κ. Γεωργιάδης επεξηγεί καταληκτικά ότι «δε ζητάμευπερβολικά, ούτε θέλουμε αύξηση παρόλο που το κόστος είναι σήμερα δύοφορέςπάνω, απλά ζητάμε να τηρηθεί η ΚΥΑ». Να σημειωθεί τέλος, ότι το ύψοςτωνπροηγούμενων οφειλών για το 2010 προς το ΚΤΕΛ είναι περίπου 600.000ευρώ, ενώένα μεγάλο μέρος του υπολοίπου των 3 τελευταίων ετών έχει πρόσφατακαταβληθεί.
Συνολικά το ΚΤΕΛ εξυπηρετεί 2.500 μαθητές και τα ταξί άλλους500 μαθητές.
Σε διαμαρτυρία ενάντια στην κατάσταση που έχει δημιουργηθείκαλεί η γραμματεία Ν. Ξάνθης του ΠΑΜΕ με συγκέντρωση έξω από τηνομαρχία σήμεραστις 13.00 το μεσημέρι.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των μεταφορών

Την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προβλέπει το σχέδιο νόμου του Yπουργε…