Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Απαντά η Περιφέρεια για τα σχολικά δρομολόγια

Απαντά η Περιφέρεια για τα σχολικά δρομολόγια

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Καθιστώντας τη νομαρχία απολύτως υπεύθυνη για τον τρόποδιαχείρισης των πόρων που προοριζόταν για τη μεταφορά των μαθητών,απαντά ηΠεριφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σχετικά με το θέμα της τωνσχολικώνδρομολογίων που ακόμη δεν έχει διευθετηθεί.
Η τροπολογία που εσπευσμένα εγκρίθηκε την προηγούμενηεβδομάδα και όριζε παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων μέχρι το τέλοςτου έτουςχωρίς την έκπτωση του 20% που αρχικά ζητούσε η κυβέρνηση, αφορούσε σεμουσικά,καλλιτεχνικά  σχολείακαι σχολεία γιαάτομα με Ειδικές Ανάγκες, οπότε αφορούσε μόνο στα ταξί και τα αστικάλεωφορεία,καθότι στο νομό μας οι μεταφορές αυτές γίνονται αυτά τα μέσα αυτά.
Το μέλλον των μετακινήσεων του μεγαλύτερου όγκου των μαθητώναπομακρυσμένων περιοχών δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη και η νομαρχίαανέθεσε στονομικό της σύμβουλο να εξετάσει αν μπορεί να παρατείνει τη σύμβαση για2 μήνες(συν 1 μήνα αν επέλθει συμφωνία με τους μεταφορείς), όπως ορίζει ηδιακήρυξη,αλλά χωρίς ο όρος αυτός να έχει περιληφθεί στη σύμβαση. Ο κ.ΘεμιστοκλήςΓεωργιάδης, πρόεδρος ΔΣ του ΚΤΕΛ Ξάνθης σχολιάζει ότι: «η σύμβαση είναιαπόρροια και συντάχθηκε με βάση τη διακήρυξη, οπότε και θα πρέπει ναγίνειδεκτή η παράταση. Άλλωστε η νομαρχία το έχει κάνει κι άλλες φορές.Εμείςείμαστε σε αναμονή και περιμένουμε να βάλουμε τις υπηρεσίες για τασχολικάδρομολόγια. Μόλις μας ενημερώσουν είμαστε στη διάθεσή τους».
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΠΑΜΘ, καθώς και ο αναλυτικόςπίνακας με τα ποσά ανά μήνα με τα οποία επιχορηγήθηκε η νομαρχία για τημεταφορά των μαθητών το 2010.
«Ν’ αναλάβει η Νομαρχία Ξάνθης τις ευθύνες της για τη μεταφορά των μαθητών
 
Η ΠΑΜ-Θ έχει καταβάλει στη Ν. Α. Ξάνθης 4.532.129 ευρώ το2010
Κατόπιν δημοσιευμάτων αλλά και ραδιοφωνικών εκπομπών στα ΜΜΕτης Ξάνθης σχετικών με τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν από την έναρξητηςφετινής σχολικής χρονιάς στη μεταφορά των μαθητών του Ν. Ξάνθης στιςσχολικέςτους μονάδες, με ΚΤΕΛ, τουριστικά λεωφορεία ή ταξί και την «απόδοση»ευθυνώνστα υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών αλλά και την ΠεριφέρειαΑνατολικήςΜακεδονίας – Θράκης, ως «ενδιάμεσο φορέα» στην κατανομή χρημάτων, είναιαναγκαίο να δοθούν ορισμένες εξηγήσεις:
Οι Νομαρχίες διαχειρίζονται τις πιστώσεις για τη μεταφοράμαθητών που κατανέμει η κάθε Περιφέρεια, άρα η ευθύνη της οικονομικήςδιαχείρισης είναι αποκλειστικά και μόνο δική τους, καθότι οιΠεριφέρειες δενεπεμβαίνουν στη σύναψη των συμβάσεων μεταξύ Νομαρχιών και μεταφορέων(ΚΤΕΛ,τουριστικά λεωφορεία ή ταξί). 
Οι Περιφέρειες δεν φέρουν την ευθύνη για τα χρέη που έχουνδημιουργηθεί προς τους μεταφορείς, αλλά οι κατά τόπους Νομαρχίες. Ηελληνικήπολιτεία βρίσκεται ακόμη, σε ορισμένους Νομούς, στο στάδιο αποπληρωμήςχρεώντου 2009 προς τους μεταφορείς, λόγω συσσώρευσης χρεών από τα προηγούμενα έτη.
 
Πιστώσεις οικονομικούέτους 2010 για τη μεταφορά μαθητών
Η εγγεγραμμένη πίστωση στον Προϋπολογισμό του 2010 για τημεταφορά μαθητών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκηςανέρχεται στοποσό των 12.600.000 ευρώ. Τον μήνα Ιούνιο υπήρξε πρόσθετη πίστωση7.166.700ευρώ, από την οποία ο Ν. Ξάνθης επιχορηγήθηκε με 2.238.000 ευρώ, ήτοιποσοστό31%. Για πρώτη φορά δόθηκε τόση μεγάλη επιπλέον πίστωση προκειμένου ναενισχυθεί ο θεσμός της μεταφοράς μαθητών.
 Επομένως, τοσυνολικόποσό για την ΠΑΜ-Θ διαμορφώθηκε στα 19.766.000 ευρώ. 
Τέλος, επισημαίνεται ότι μέχρι στιγμής, από την ΠεριφέρειαΑνατολικής Μακεδονίας – Θράκης έχουν διατεθεί το 2010 για τη μεταφοράμαθητώνστους πέντε Νομούς 15.986.000 ευρώ».
ΜΗΝΑΣ         Ν.ΞΑΝΘΗΣ
Ιανουάριος- Φεβρουάριος      567.100
Μάρτιος         283.550
Απρίλιος         212.662
Απρίλιος         70.887
Μάιος 283.550
Ιούνιος           283.550
Επιπλέον πίστωση      2.238.000
Ιούλιος           259.257
Αύγουστος     190.614
Σεπτέμβριος   142.959
ΣΥΝΟΛΟ      4.532.129

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έβαλε νερό στο κρασί της η διοίκηση

Αίσιο τέλος είχαν 8 μηνών κινητοποιήσεις με 50 στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες του σω…