Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Την ιστορία της κάρτας διηγούνται οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου

Την ιστορία της κάρτας διηγούνται οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Στο μαγικό κόσμο της κάρτας, τη μακρά πορεία της στο χρόνο,την «γέννηση» και παρουσία της στην Ελλάδα, τη χρησιμότητα και τουςσυμβολισμούςτης μυήθηκαν οι μαθήτριες και οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Ξάνθης, οιοποίοιστα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων της ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσηςΞάνθης, εργάστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς που φεύγειμε τοπρωτότυπο θέμα της ευχετήριας κάρτας, που όπως ανακάλυψαν καιαποκάλυψαν, έχειδιανύσει μία ενδιαφέρουσα και σημαντική πορεία στο χρόνο και σε όλα ταμήκη καιπλάτη της γης.
Οι 24 μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης που εργάστηκαν γι’αυτό το πρόγραμμα συνέλεξαν πληροφορίες με ιστορικά στοιχεία, τα οποίακατέγραψαν σε εργασία και δημιούργησαν τις δικές τους κάρτες, όνταςεφοδιασμένοι με τις γνώσεις των συνηθειών και των συμβολισμών τουπαρελθόντος.Υπεύθυνοι και συντονιστές της προσπάθειας τους ήταν η καθηγήτριαΓαλλικών κ.Όλγα Καλαϊτζή και η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Καλλιόπη Χαλκιά, ενώαρωγός ήτανκαι η κ. Ράνια Εξάρχου- Βασιλούδη του γραφείου Πολιτιστικών Θεμάτων τηςΔευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μέσα από την ενασχόλησή τους με το ‘ταξίδι της κάρτας μέσαστο χρόνο’ οι συμμετέχοντες μαθητές διαπίστωσαν ότι η κάρτα, μέσα στοχρόνο,αποτέλεσε και αποτελεί μέσο επικοινωνίας, αισθητικής αλλά καισυναισθηματικήςέκφρασης, οι μορφές και τα είδη της διαφοροποιούνται στην ιστορική τηςπορείαςκαι ποικίλουν από εποχή σε εποχή και από λαό σε λαό. Διαπίστωσανεπίσης, ότιπαρά την εξέλιξη και τις νέες τεχνολογίες η κάρτα συνεχίζει ναχρησιμοποιείταιστην πιο κλασσική της μορφή, την έντυπη κάρτα.
Στη γραπτή τους εργασία ανέφεραν ιστορικά στοιχεία για τη«γέννηση» της κάρτας, τις πρώτες μορφές και τους πρώτους αποστολείς καιπαραλήπτες, μίλησαν για την κάρτα στην Ελλάδα και στη συνέχειααφιέρωσανξεχωριστές θεματικές ενότητες για τη χριστουγεννιάτικη κάρτα, την κάρτατουΑγίου Βαλεντίνου και τις κάρτες στη unicef , ενώ συμπεριέλαβαν και έργαδικάτους που δημιούργησαν στα πλαίσια του προγράμματος και τα οποίαπαρουσίασαν σεέκθεση στο σχολείο τους.
Για την πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα αυτή εργασία εργάστηκανοι μαθητές και μαθήτριες: Γκουδίνα Αναστασία, Ζουμπαρά Ειρήνη, ΚολώνιαΜαρία,Λάππα Μάρθα, Μάντζαρη Αθανασία, Μουρβάκη Ευθυμία, Μπουραζάνη Ζωή,Παναγιωτοπούλου Κλειώ, Παπαδοπούλου Μαρία, Σαρκισιάν Ιωάννης, ΣουλεϊμάνΧαλήλΑλή, Τσουνάκου Βασιλική, Γεωργίου Μαρία, Επιμενίδου Χρυσούλα,Θεοδωρίδου Σοφία,Κούβαρης Γιώργος, Λέτσιος Χρυσοβαλάντης, Μήτσου Ευδοκία, ΜπάτζιοςΠερικλής,Νταφούλη Ελεάνα, Παπαδαμαντίου Χριστίνα, Πατσούρα Αικατερίνη,ΣιδηροπούλουΑικατερίνη, Τσούγα Ευτυχία.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έβαλε νερό στο κρασί της η διοίκηση

Αίσιο τέλος είχαν 8 μηνών κινητοποιήσεις με 50 στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες του σω…