Θα πούμε το ταξί…ταξάκι

0

Νέα αύξηση στην ταρίφα των ταξί τείνει προς την κατεύθυνση της λειτουργίας των ταξί ως είδους πολυτελείας αφού τέθηκε σε ισχύ η Β’ αύξηση και προβλέπεται και Γ’ άνοδος της τιμής της ταρίφας από 1η Μαΐου, σύμφωνα με τα όσα είχε αποφασίσει η πρώην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Οι αυξήσεις

Έτσι, από 1η Νοεμβρίου, η μονή ταρίφα φτάνει στα 0,60 ευρώ ανά χιλιόμετρο από 0,48 που ίσχυε μέχρι χτες (πριν από την 1η του περασμένου Μαΐου ήταν 0,36) και η διπλή ταρίφα στα 1,05 ευρώ από 0,84 (πριν από την 1η Μαΐου ήταν 0,68). Αν δοθεί και η τρίτη δόση της αύξησης, τον προσεχή Μάιο, τότε η μονή ταρίφα θα διαμορφωθεί στα 0,72 ευρώ και η διπλή στα 1,20 ευρώ. Οι τρεις αυτές δόσεις μεταφράζονται σε 100% αύξηση για τη μονή ταρίφα και σε 82% για τη διπλή.

Οι επιπτώσεις

Όπως προκύπτει η αύξηση που ισχύει είναι χιλιομετρική και αυτό σημαίνει, όπως μας εξηγεί ο πρόεδρος των ταξί Ξάνθης κ. Γ. Σαμπανίδης, ότι σε όσους χρησιμοποιούν το ταξί για μέσα στην πόλη δε θα υπάρχει καμία επίπτωση, αφού η κίνηση δεν έχει αυξηθεί, ούτε η ελάχιστη τιμή (3 ευρώ), ούτε η κλήση από κέντρο (4,70 ευρώ).

Οι αντιδράσεις

Ωστόσο, μεγάλη είναι η διαμάχη μεταξύ των οδηγών ταξί της Περιφέρειας και των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα-Θεσσαλονίκη). Η επαρχία διαμαρτύρεται για τις αυξήσεις που θέλουν να μετατρέψουν το ταξί σε είδος πολυτελείας, ενώ οι μακρινές αποστάσεις των μεγαλουπόλεων κάνουν τους οδηγούς ταξί να ζητούν αύξηση της τιμής της χιλιομετρικής απόστασης.

Ο κ. Σαμπανίδης επεσήμανε ότι: «αντιδράσεις υπάρχουν απ’ όλες τις περιφέρειες και η διαμαρτυρία εκδηλώθηκε απ’ όλα τα περιφερειακά συμβούλια. Εμείς δε θέλαμε ούτε τη δεύτερη αύξηση και είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε να ισχύσει ο τρίτος κύκλος ανόδου της τιμής της ταρίφας».

Ίσως, όμως, να μη χρειαστεί να προβούν σε ακραίες ενέργειες οι οδηγοί των ταξί, με απαγορεύσεις μέσω αποφάσεων σωματείων, καθώς υπάρχει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μη δοθεί η τρίτη δόση της αύξησης, τουλάχιστον όχι χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση ανάμεσα στους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς ταξί και την ηγεσία του νεοσύστατου υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

 

Ελένη Διαφωνίδου

elenidfn@yahoo.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Χωρίς πρόβλεψη για Ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος το Γ.Ν.Ξ.

Με την αφορμή της &#…