Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Συγκερασμός της αισθητικής με την λειτουργικότητα

Συγκερασμός της αισθητικής με την λειτουργικότητα

0

Ως ένα έργο μεγαλόπνοο που θα συνδυάζει την αισθητική αναβάθμιση με την λειτουργικότητα καθώς πρόκειται να αναμορφώσει πλήρως το κέντρο της πόλης με παράλληλη κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου την Πέμπτη στις 7.30 μ.μ. στο ξενοδοχείο «Z – palace», το έργο της ενοποίησης των πλατειών από τον Δήμαρχο Ξάνθης κ. Στυλιανίδη, την εκπρόσωπο της κατασκευάστριας εταιρείας «Νάσκος Α.Τ.Ε.» κα Μαρία Νάσκου, και τον εκπρόσωπο της εταιρίας στην Ξάνθη Δημήτρη Μπένη, καθώς και από την προϊστάμενη των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, Κατερίνα Μανά και του κ. Θόδωρου Τερζόγλου.
Σύμφωνα με τις μακέτες του έργου που προβλήθηκαν σε βίντεο, συνοπτικά το έργο προβλέπει τη δημιουργία ενός ενιαίου χώρου από την πλατειά Διοικητηρίου μέχρι την Κεντρική Πλατεία, με πεζοδρόμηση της Μ. Βόγδου (μπροστά από τον ΟΤΕ), του μισού τμήματος της Ηρώων, στο ύψος της πλατείας Πεσόντων, μπροστά στην Τράπεζα της Ελλάδος και της προέκτασης της Μ. Βόγδου, μέχρι εκεί που διακλαδώνεται με την Μ. Καραολή και την Θερμοπυλών. Η διεξαγωγή της κυκλοφορίας θα γίνεται σε δύο κατευθύνσεις: Μ. Καραολή – Βασ. Κωνσταντίνου – Θερμοπυλών – Παν. Τσαλδάρη (στο τμήμα κάτω από τον πλάτανο της κεντρικής πλατείας).
Τεχνικά στοιχεία του έργου
Το έργο είναι προϋπολογισμού 5.500 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ (κατά 65%) και από τη ΣΑΤΑ (κατά 35%)
Ικανοποιημένος για την πορεία του έργου δήλωσε ο Δήμαρχος Ξάνθης σημειώνοντας ότι και οι τρεις φάσεις του θα ολοκληρωθούν μέσα στο χρονοδιάγραμμα στις 17 Ιουλίου του 2010 και ζήτησε κατανόηση από τους πολίτες και τους επαγγελματίες επισημαίνοντας ότι θα ωφεληθούν μακροπρόθεσμα.
Σημειώνεται ότι το έργο χωρίστηκε σε τρεις φάσεις προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι οχλήσεις. Αυτές είναι: Α’ Φάση: μπροστά από το Διοικητήριο. Ξεκίνησε στις 7-7-08 και τελειώνει σύντομα.
Β΄ Φάση: στην οδό Πεσόντων. Ξεκίνησε στις 2-10-08 και ολοκληρώνεται Σεπτέμβριο.
Γ. Φάση: Στην κεντρική πλατεία που ξεκίνησε πρόσφατα και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο.
Ο κ. Συτυλιανίδης επεσήμανε επίσης ότι δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στο κυκλοφοριακό, καθώς η δημιουργία του έργου, βασίστηκε σε σοβαρή επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη.
Αισθητικά στοιχεία του έργου
Σ’ αυτά αναφέρθηκε η κα Μαρία Νάσκου από την εργολήπτρια εταιρία. Συγκεκριμένα σημείωσε ότι αυξάνονται οι χώροι πρασίνου από 5 στρέμματα αυτή τη στιγμή σε 7 μετά την ολοκλήρωση του έργου, ενώ θα φυτευτούν περίπου 100 δέντρα. Παράλληλα πρόκειται να δημιουργεί ένα υπαίθριο θέατρο και μια παιδική χαρά, ένα νέο σιντριβάνι και ένας καταρράκτης. Επίσης στους ήδη υπάρχοντες ανδριάντες προβλέπεται να προστεθούν και οι ανδριάντες του Δημόκριτου και του Αλέξανδρου Μπαλτατζή. «Το συνολικό έργο έχει σχεδιαστεί με τη σύγχρονη αντίληψη γύρω από τα κέντρα των πόλεων» σημείωσε η κα Νάσκου. Οι χώροι της κεντρικής πλατείας είναι 12 στρέμματα, της περιοχής της Πεσόντων είναι 10 στρέμματα και, τέλος, μπροστά από το Διοικητήριο είναι 8 στρέμματα. Όπως τόνισε η κα Μανά στην πλατεία τέμνονται δύο νοητοί άξονες κίνησης των πεζών, περιμετρικά των οποίων αναπτύσσονται όλες οι δραστηριότητες του κέντρου. Μεταξύ άλλων στην πλατεία προβλέπεται να κατασκευαστεί ένα τμήμα εισόδου (αψίδα) μπροστά στην Καλλιρρόη, ένας καταρράκτης κάτω από τον Πλάτανο και νέο σιντριβάνι στο κέντρο της πλατείας. Θα γίνουν έργα ανάδειξης του ρολογιού και σκίαστρα-πέργκολες περιμετρικά της πλατείας. Επίσης λαμβάνεται μέριμνα για τις ανάγκες του Καρναβαλιού καθώς και για το φωτισμό που θα αναδείξει όλα τα έργα.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Σύμφωνα με το μηχανικό της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Ξάνθης, Θεόδωρο Τερζόγλου αυτές έχουν ως εξής:
Η 28ης Οκτωβρίου, μονόδρομος προς πλατεία, όπως σήμερα.
Η Παν. Τσαλδάρη, μονόδρομος προς το Γυμναστήριο, όπως σήμερα.
Η Βασ. Κωνσταντίνου θα συνεχίσει να είναι διπλής κατεύθυνσης, όπως σήμερα, όπως και η Μ.Καραολή.
Τέλος η Θερμοπυλών θα είναι, όπως σήμερα, μονόδρομος προς τη Μουφτεία. Με την ολοκλήρωση των έργων δημιουργείται από την οδό Βασ. Κωνσταντίνου μέχρι την οδό Θερμοπυλών και κάτω από τον πλάτανο της πλατείας, ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης από τον οποίο θα διεξάγεται όλη η κίνηση του κέντρου καθώς πεζοδρομείται η Τράπεζα της Ελλάδος, η οδός Μπένη μέχρι την Τσιμισκή, η οδός Βόγδου μέχρι τα δικαστήρια και το τμήμα μπροστά στην Καλλιρρόη. Συνολικά τρεις δρόμοι οδηγούν στην πλατεία και τέσσερις φεύγουν από αυτή, κάτι που σύμφωνα με τον κύριο Τερζόγλου, αποσυμφορεί το κέντρο.
Χώροι στάθμευσης
Αναφορικά με τους χώρους στάθμευσης, θέμα που τέθηκε επίμονα από τους δημοσιογράφους σημείωσε ότι στο σχεδιασμό του Δήμου βρίσκεται η κατασκευή ενός χώρου στάθμευσης στο 1ο Γυμνάσιο, ενώ μελετάται η δημιουργία χώρου στάθμευσης στη Λαϊκή Αγορά, καθώς και στο πάρκο Μεγάλου Αλεξάνδρου. Παράλληλα ένας νέος δρόμος από την Παναγή Τσαλδάρη προς την οδό Βασ. Σοφίας θα διασχίζει το Παζάρι και θα συνδέεται με την Παλιά Πόλη. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να αποσυμφορηθεί το κέντρο από την κίνηση και το παρκάρισμα. Πρόσθεσε πάντως ότι στόχος πάντα παραμένει η απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο.
Τη διαβεβαίωση ότι θα υπάρξει φωτισμός στην κεντρική πλατεία και ότι υπάρχει πρόταση από μια διαφημιστική εταιρία που θέλει να το αναλάβει διαφημιστικά τα παραπετάσματα στην περίμετρο της πλατείας . Εφόσον επιλεγεί αυτή η λύση, τα έσοδα θα κατευθυνθούν στο Γηροκομείο και το Ψυχολογικό Κέντρο. Επίσης διαβεβαίωσε ότι το έργο προχωράει με εντατικούς ρυθμού και θα περατωθεί ακόμη και πριν τη συμβατική υποχρέωση της εταιρίας.

Ιστορική αναδρομή στο έργο της ενοποίησης των πλατειών

1)Στις 20 Μαΐου του 1992, πριν από 17 χρόνια, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης η διακήρυξη Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για τη διαμόρφωση της Κεντρικής Πλατείας.
2)Στις 7 Οκτωβρίου 1992 δημοσιεύεται η σχετική διακήρυξη και μέχρι τέλος του έτους υποβάλλονται 19 μελέτες.
3)Το Φεβρουάριο του 1992 η κριτική επιτροπή επέλεξε τις 3 καλύτερες μελέτες που εκτέθηκαν στις 21 Μαρτίου 1993 στη Στέγη Πολιτισμού.
4)Στις 11 Μαρτίου 1995 υπογράφηκε η σύμβαση για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, η οποία διεκόπη στις 15 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου. Τελικά στις 27 Αυγούστου του 2001, μετά από έξι χρόνια, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να συνεχιστεί η εκπόνηση της μελέτης μέχρι την ολοκλήρωσή της. Ταυτόχρονα, στις 5 Μαΐου του 2006 εγκρίθηκε η τροποποίηση του ρυμοτικού σχεδίου και η τελική έγκριση της μελέτης δόθηκε στις 29 Ιουνίου 2006.
5)Στις 20 Μαρτίου 2007 παρουσιάστηκε επίσημα στο Δημοτικό Συμβούλιο.• Στις 27 Ιουλίου 2007 καταρτί&#96

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Άρχισε η «μάχη» των πρυτανικών εκλογών

Ξαναθυμήθηκε το […