Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 «Μπλόκο» στον αγωγό από τη νέα κυβέρνηση της Βουλγαρίας; 

«Μπλόκο» στον αγωγό από τη νέα κυβέρνηση της Βουλγαρίας; 

0

Και ενώ στη χώρα μας ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης ετοιμάζει νομοσχέδιο για τον αγωγό Μπουργκάς  – Αλεξανδρούπολη (έχει σταλεί ήδη ενημερωτικό σημείωμα με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου στο πρόεδρο τις βουλής για να αρχίσουν οι διαδικασίες), που στοχεύει στην επιτάχυνση των διαδικασιών κατασκευής του αγωγού, μετά την υπογραφή της συμφωνίας Ελλάδας – Ρωσίας – Βουλγαρίας, οι πρόσφατες εκλογές στη Βουλγαρία που έφεραν στην κυβέρνηση το κόμμα GERB άλλαξαν τα δεδομένα και φαίνεται ότι πάει να  χαλάσει τη συμφωνία!

«Μπλόκο» στον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη από τη νέα κυβέρνηση της Βουλγαρίας; 

Τηλεγράφημα του πρακτορείου Novinite, επικαλούμενο δηλώσεις στελέχους του κόμματος που ανέλαβε πρόσφατα την εξουσία, αναφέρει ότι η κυβέρνηση του GERB είναι πιθανόν να ακυρώσει το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται για τον Ρόσεν Πλεβνελίεφ, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους επικρατέστερους υποψήφιους να αναλάβουν υπουργικό θώκο στη νέα κυβέρνηση με πιο πιθανό χαρτοφυλάκιο αυτό του υπουργείου περιφερειακής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Πλεβνελίεφ, στο κρατικό ραδιόφωνο της γειτονικής χώρας, «δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λογική βάση στο project Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη και δεν έχουμε πρόθεση να υλοποιήσουμε έργα που από μόνα τους καταλήγουν σε αδιέξοδο».

Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος των πρόσφατων εκλογών στη γειτονική χώρα, ο ηγέτης του κόμματοςGERB ζήτησε από τον απερχόμενο υπουργό ενέργειας Ντιμιτρόφ να παγώσουν οι εργασίες σε σχέση με όλα τα ενεργειακάprojects μεγάλης κλίμακας της προηγούμενης κυβέρνησης.

Στο μετεκλογικό κλίμα το αποδίδει η Αθήνα

Πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, σχολιάζοντας την είδηση ανέφεραν ότι η Αθήνα παρακολουθεί «αυτά που γράφονται και μεταφέρονται», προσθέτουν ωστόσο ότι επί του παρόντος δεν πρέπει «να ερμηνεύονται κατά γράμμα όσα μεταδίδονται από τα βουλγαρικά μέσα». Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανόν να εντάσσονται στο μετεκλογικό κλίμα που επικρατεί στη γειτονική χώρα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το έργο προχωρούν ομαλά, ενώ όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στο έργο στη Βουλγαρία θα κάνουν ό,τι πρέπει προκειμένου να κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό τα έργα.

Σημειωνεται ότι για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη έχει ήδη δημιουργηθεί η εταιρεία Transbalkan Oil Pipeline BV στην οποία μετέχουν με ποσοστό 51% οι ρωσικές εταιρείες Gazpromneft, Rosneft και Transneft, 24,5% οι βουλγαρικές Bulgargas και Technoexportstroy, 23,5% τα ΕΛΠΕ και η Θράκη και 1% το Ελληνικό Δημόσιο.

Τρεις δήμοι στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, οι δήμοι Burgas, Pomorie,and Sozopol, έχουν ταχθεί με τοπικά δημοψηφίσματα εναντίον του έργου, χωρίς ωστόσο τα δημοψηφίσματα αυτά να συγκεντρώσουν το απαραίτητο ποσοστό συμμετοχής ώστε να καταστούν δεσμευτικά με βάση τα ισχύοντα στη γειτονική χώρα.

 

 

Σύμφωνα με το προς κατάθεση νομοσχέδιο:

– Το έργο του υπόγειου αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη χαρακτηρίζεται ως έργο μείζονος εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και δημόσιου συμφέροντος. Ορίζονται δε, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, η διαδρομή και εγκατάσταση του αγωγού και των τυχόν διακλαδώσεών του.

– Προβλέπονται περιορισμοί της δόμησης σε ζώνες εκατέρωθεν του αγωγού, για λόγους ασφάλειας των πολιτών και για να διευκολυνθεί αργότερα η συντήρηση του έργου. Για τους περιορισμούς που επιβάλλονται στα ακίνητα καταβάλλεται σχετική αποζημίωση στον ιδιοκτήτη από την διεθνή εταιρεία του έργου TRANS-BALKAN PIPELINE BV.

– Αντίστοιχα, εξασφαλίζεται επιπλέον καταβολή χρηματικής αποζημίωσης για τη ζημία που μπορεί να υφίσταται ο δικαιούχος σε περίπτωση που παρακωλύεται η συνήθης εκμετάλλευση των ακινήτων. Η αποζημίωση αυτή επίσης καταβάλλεται από την εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.

– Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού και σε περίπτωση που αυτές είναι κοινόχρηστες να τις επαναφέρει στην προηγούμενη κατάσταση με δικές της δαπάνες.

– Ορίζεται ότι επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης μόνο κατά το μέτρο που είναι αναγκαία για την εκτέλεση του έργου.

– Παρέχεται τέλος η δυνατότητα στην εταιρεία να χρησιμοποιεί ορισμένους χώρους του λιμένα Αλεξανδρούπολης, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί και να συντηρείται ο αγωγός. Οι όροι παραχώρησης των χώρων αυτών θα ρυθμίζονται με σύμβαση που θα υπογράψουν τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

marianaxan@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Αντιλογίας Δόμος», ένα εργαστήρι ιδεών

Λόγος – Αντίλογος&nb…