Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 Άλλα μέτρα θα λύσουν το κυκλοφοριακό

Άλλα μέτρα θα λύσουν το κυκλοφοριακό

0

Μία «άλλη φωνή», μια διαφορετική άποψη εκφράζει ο συμπολίτης μας Αργύρης Πλέσιας στο θέμα της δημιουργίας χώρων πάρκινγκ στην πόλη και μάλιστα στο κέντρο αυτής.Ο κ. Πλέσιας προτείνει μια άλλη λύση από αυτές που ακούσθηκαν μέχρι τώρα, λύση η οποία στηρίζεται στην άποψη όχι Ι.Χ. στο κέντρο μιας πόλης.Συνοπτικά, οι θέσεις του κ. Πλέσια είναι οι εξής:Η επιστολή«Κύριε Διευθυντά,Είναι πολλές οι προτάσεις που γίνονται από συμπολίτες μας για την κατασκευή χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Η επέκταση του υπόγειου parking της δημοτικής αγοράς, η δημιουργία μεγάλου χώρου στάθμευσης στο οικόπεδο απέναντι από το ΙΚΑ κλπ, είναι προτάσεις που διεκδικούν η καθεμία το μερίδιο της για την λύση του “κυκλοφοριακού προβλήματος” στην πόλη μας. Είναι εύλογες οι αναζητήσεις των συμπολιτών μας, θεωρώντας ότι λύση του προβλήματος είναι η προσφορά χώρων στάθμευσης.Από την διεθνή εμπειρία στον κυκλοφοριακό σχεδιασμό του αστικού χώρου, είναι καταγεγραμμένο από δεκαετίες ότι η προσφορά θέσεων στάθμευσης στο κέντρο των πόλεων δεν λύνει τα κυκλοφοριακά προβλήματα, ενώ αντιθέτως σε μέσο-μακροπρόθεσμο ορίζοντα τα επιδεινώνει. Η θεωρία των δικτύων και της έλξης κινήσεων στις περιοχές που γίνονται σημειακές βελτιώσεις, αιτιολογούν πλήρως το παραπάνω συμπέρασμα. Οι προτάσεις για την πραγματική βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, επικεντρώνονται σε πολιτικές για την απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το “Κέντρο της Πόλης” και όχι σε πολιτικές για την έλξη του. Είναι φανερό ότι πολιτική που ασκεί έλξη είναι η κατασκευή χώρων στάθμευσης.Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές προτάσεις έξυπνες, καινοτόμες και αποδοτικές στην κατεύθυνση της αποφόρτισης του αστικού κέντρου από τις εποχούμενες κινήσεις, οι οποίες έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό ότι ακούγονται στην αρχή ανεδαφικές, παράξενες και απορριπτέες. Είναι σίγουρο όμως ότι η εφαρμογή τους μετά από κάποιες αρχικές αντιδράσεις γίνονται μέρος της ζωής του πολίτη και στην συνέχεια καταδεικνύονται τα πλεονεκτήματα τους. Σαν παράδειγμα τέτοιων συμπεριφορών – αντιδράσεων θα ήθελα να αναφέρω την μείωση του πλάτους καταστρώματος της 28ης Οκτωβρίου (δήμαρχος ο αείμνηστος Φ. Αμοιρίδης) που είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, μέχρι να γίνει αποδεκτή η χρησιμότητα της.Στα πλαίσια αυτά, νομίζω ότι μέτρα και ενέργειες όπως :-προώθηση – επέκταση – ενδυνάμωση δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς,-οργάνωση δικτύου ποδηλατοδρόμων,-επέκταση δικτύων πεζοδρόμων,-ανάπτυξη περιμετρικών μονάδων χώρων στάθμευσης, μικρής δυναμικότητας, ως συστημάτων μετεπιβίβασης,-καθιέρωση κινήτρων για την απομάκρυνση από το κέντρο της πόλης πόλων έλξης κινήσεων (π.χ. Τράπεζες, δημόσιες αρχές κλπ),-αυστηρή πολιτική αστυνόμευσης και πραγματικών (χωρίς ανάκληση) προστίμων στους παραβάτες,-αύξηση του κόστους στάθμευσης στο κέντρο της πόλης,-ανάπτυξη εκπαιδευτικού πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής,είναι προς την σωστή κατεύθυνση και πρέπει να δρομολογηθούν ανεξάρτητα του βραχυπρόθεσμου πολιτικού κόστους διότι θα επιφέρουν μακροπρόθεσμα την άμβλυνση των κυκλοφοριακών προβλημάτων ενώ παράλληλα θα καλλιεργείται συνείδηση στον πολίτη για την υποχρέωση του να μειώσει κατά το δυνατόν την οδική κίνηση στο κέντρο της πόλης.Επίσης πρέπει να τονισθεί, ότι η οραματική συμπεριφορά πρέπει να συνοδεύεται από γνώση και εξειδίκευση. Έτσι η διαχρονική παρακολούθηση των κυκλοφοριακών δεδομένων για την πόλη και η καταγραφή τους προς επεξεργασία είναι εργασία που θα απέφερε σημαντικά οφέλη με μικρό κόστος και σίγουρα θα τεκμηρίωνε την λανθασμένη κατεύθυνση που οδηγεί η φιλολαϊκή (;) θέση της δημιουργίας και άλλων parking στο κέντρο της πόλης.Με εκτίμησηΑργύρης ΠλέσιαςΠολιτικός Μηχανικός»

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Θα προσληφθούν 8 εργάτες με δίμηνη σύμβαση από το δήμο Ξάνθης

Η Δημοτική Επιχε^…