Υποβαθμίζεται η Ξάνθη

0

Δεν απαιτείται ιδιαίτερη επιστημονική τεκμηρίωση για να υποστηρίξει κανείς ότι οι είσοδοι – έξοδοι μια πόλης αποτελούν καθρέπτη της συνολικής εικόνας και της περαιτέρω δομής της. Και δεν είναι μόνο αισθητικά τα κριτήρια, αλλά προβάλλουν αναπτυξιακά και κυκλοφοριακά θέματα που καθιστούν αναγκαίο ένα σύγχρονο σχεδιασμό με παράλληλους δρόμους με φανάρια, ένα νοικοκύρεμα γενικώς της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται παράπλευρα των εισόδων – εξόδων μιας πόλης. Μ’ αυτό το σκεπτικό τι βλέπει ένας επισκέπτης που προσεγγίζει την πόλη μας και κατευθύνεται στην Κομοτηνή; Τι εικόνα διαμορφώνει για την Ξάνθη από την είσοδο – έξοδό της σε σχέση με την είσοδο έξοδο της Κομοτηνής;
Καλωσήλθατε στην Ξάνθη…
Η εικόνα της Ξάνθης έτσι όπως φαίνεται από την είσοδό της είναι ότι πρόκειται για μια πόλη γενικώς… ανοικοκύρευτη! Ένθεν κακείθεν πάσης μορφής οικονομική δραστηριότητα εκθεσιακοί χώροι, βενζινάδικα, εμπορικά καταστήματα σε απόσταση αναπνοής από ένα δρόμο όχι ιδιαίτερα πλατύ. Ούτε φωτεινοί σηματοδότες που να ρυθμίζουν την κυκλοφορία, ούτε παράπλευροι δρόμοι που να διευκολύνουν την προσπελασιμότητα στα καταστήματα. Μόνο ένα έκθεμα αμφισβητήσιμης αισθητικής είναι εκεί για να θυμίζει ότι ο επισκέπτης πλησιάζει στην «Πόλη με τα χίλια Χρώματα», μόνο που αυτό που υποψιάζεται είναι ότι είναι και η «Πόλη με τα Χίλια Προβλήματα»!
Όμως και ο Ξανθιώτης που κατευθύνεται προς Καβάλα (είσοδος), όπως και προς Κομοτηνή (έξοδος) και χρειάζεται για παράδειγμα να σταματήσει σε κάποιο βενζινάδικο ή σ’ ένα κατάστημα. Τι κάνει ; Σταματά σε διπλή γραμμή με κίνδυνο ατυχήματος, περιμένει να στρίψει δημιουργεί εκνευρισμό καθώς διακόπτει την κυκλοφοριακή ροή και έπονται όλα εκείνα τα… νεοελληνικά συναφή! Κατ’ ουσία δηλαδή ο επισκέπτης αποκομίζει μια εικόνα επαρχιακής πόλης γ’ κατηγορίας!
Καλωσήλθατε στην Κομοτηνή…
Συμβαίνει όμως το ίδιο και στην Κομοτηνή; Όχι βέβαια! Ο επισκέπτης προσεγγίζοντας την Κομοτηνή βλέπει δύο πύλες εισόδου , δύο πύλες εξόδου και σε κάθε φορά του δρόμου παράπλευρους δρόμους που διευκολύνουν την προσβασιμότητα στις επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες εκεί και οι οποίες βρίσκονται σε απόσταση από το δρόμο χωρίς όμως να υστερούν στη θέαση από τον επισκέπτη. Υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες ανισόπεδοι κόμβοι και έτσι είναι και εύκολη και ακίνδυνη η πρόσβαση στην πόλη και επίσης από αισθητικής άποψης απολύτως συμβατή με μια επαρχιακή μεν αλλά σύγχρονη πόλη!
Την αναγκαιότητα να αναμορφωθούν και άμεσα μάλιστα οι πύλες εισόδου και εξόδου της Ξάνθης (σ.σ. η μόνη πόλη της Θράκης που δεν έχει τέτοιες πύλες εισόδου – εξόδου) κατά το πρότυπο της Κομοτηνής εκφράζουν στο «Ε» πολίτες αλλά και οι τοπικές αρχές, Δήμαρχος Ξάνθης και Νομάρχης Ξάνθης.
Ο κ. Μπρατίδης, δικηγόρος και νομαρχιακός σύμβουλος της περιόδου 1994 – 1998 τονίζει: «Υπάρχει άμεση ανάγκη να αναμορφωθούν οι είσοδοι – έξοδοι της πόλης μας. Να υπάρχουν παράλληλοι δρόμοι με την Εθνική όπως στην Κομοτηνή, με κόμβους ώστε να υπάρχει προσβασιμότητα στα καταστήματα. Έτσι θα λυθεί και το πρόβλημα αυτών των επιχειρήσεων που έχουν προσωρινές άδειες καθώς ο νομός απαιτεί 150 μέτρα απόσταση από τον κόμβο σύνδεσης. Πρέπει να γίνει ένα γενικό νοικοκύρεμα. Αυτή η εικόνα των πυλών εισόδου – εξόδου της πόλης μας δεν μας τιμά».
Όλοι συμφωνούν όμως τι γίνεται;
Της ίδιας άποψης είναι και ο κ. Αργύρης Πλέσιας που ως μηχανικός και γεν. γραμματέας του ΤΕΕ – Θράκης υποστηρίζει: «Δεν χρειάζεται να το υποστηρίξει αυτό κανείς ούτε επιστημονικά, ούτε αισθητικά. Το απλό παράδειγμα της Κομοτηνής μπορεί να πείσει. Οι είσοδοι – έξοδοι των πόλεων δημιουργούν μια αίσθηση στον προσεγγίζοντα επισκέπτη για τη δομή της. Επίσης ευνοούν ιδιαίτερα ζητήματα αποκέντρωσης Αναπτύσσονται όλες οι εμπορευματικές δομές βαρύτερου χαρακτήρα».
Ο κ. Πλέσιας έθιξε και ένα άλλο σημείο. Τα προβλήματα που θα προκύψουν από τους «βολεμένους» καταστηματάρχες που θα χρειαστεί να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους καθώς η διάνοιξη του δρόμου απαιτεί απαλλοτριώσεις: «Έχει αποδειχθεί ότι όπου έχει αναπτυχθεί ένα παράπλευρο δίκτυο οι εκθεσιακοί, εμπορικοί χώροι αποκτούν μια πολύ καλύτερη οικονομική αξία διότι αυξάνεται η προσβασιμότητα».
Όμως οι απαλλοτριώσεις είναι και ο «πονοκέφαλος» του Δημάρχου Ξάνθης κ. Στυλιανίδη καθώς όπως μας δηλώνει ο δήμος δεν μπορεί να τις αναλάβει γιατί είναι πολύ κοστοβόρες και πετά το μπαλάκι στην περιφέρεια ζητώντας εγγράφως να αναλάβει το έργο. Σημειώνεται ότι μετά το 2005 ανήκει στην αρμοδιότητα των δήμων η συντήρηση των εντός σχεδίων πόλεων τμημάτων των εθνικών οδών και όχι στην περιφέρεια. Όμως τα τμήματα από τον κόμβο εισόδου εξόδου της Ξάνθης έως την «ΕΓΝΑΤΙΑ» οδό έχουν καταταγεί ως Εθνική οδός 2. Και σύμφωνα με απόφαση της περιφέρειας που αναφέρεται σε έγγραφό του (Ξάνθη 30 – 10 – 2007, Αρ. Πρ. 60750) σ’ όλες τις πόλεις της περιφέρειας που διέρχεται η Εθνική Οδός 2 την αρμοδιότητα συντήρησης την έχει η Περιφέρεια εκτός της Ξάνθης (παρ. 1.1.4). Έτσι ο Δήμος Ξάνθης παρά την απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ αρ. ΔΜΕΟ/Ε/Ο396/8 – 4 – 2005) δεν συμφωνεί και δεν το έχει παραλάβει μέχρι σήμερα.
Το έγγραφο του Δήμους Ξάνθης προς την Περιφέρεια
Έτσι στο ίδιο έγγραφο ο δήμος Ξάνθης ζητά από την περιφέρεια: «Σε όλες τις πόλεις-πρωτεύουσες νομών της Περιφέρειας εγγύς διέρχεται η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, προκειμένου να λυθούν τα μεγάλα και κυκλοφοριακά προβλήματα, ορθώς κατασκευάσθηκαν νέα οδικά δίκτυα σύνδεσης τούτων μετά από ενέργειες της Περιφέρειας πλην της πόλεως Ξάνθης.
Θεωρούμε πως έστω και καθυστερημένα ήρθε ο καιρός να αντιμετωπιστεί από υπηρεσία σας το πρόβλημα αυτό, αφού όπως είναι κατανοητό απ’ όλους δεν μπορεί λυθεί από το Δήμο μας.
Μετά τα παραπάνω, σας παρακαλούμε να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες σας ώστε πολύ σύντομα:
α. Να χαρακτηρισθούν τα δύο (2) τμήματα των οδών από την είσοδο-έξοδο της Ξάνθης, μέχρι τους κόμβους διασταύρωσης τούτων με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, ως τριτεύον εθνικό δίκτυο. β. Να γίνει μελέτη διαμόρφωσης των ανωτέρω τμημάτων ως αστικής αρτηρίας με παράπλευρους δρόμους 6m σε όλο το μήκος, ώστε να απαιτείται κυκλοφοριακή σύνδεση τύπου Δ’ ,γ. Μετά τη μελέτη, να γίνουν οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου, ώστε σύντομα και η Ξάνθη να συνδεθεί με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, με δρόμο εφάμιλλο αυτού της Κομοτηνής, που πρόσφατα κατασκευάσθηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία, ώστε ν’ αντιμετωπισθούν τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα των τμημάτων αυτών, αλλά και να μην νοιώθει η τοπική μας κοινωνία ότι δεν έχει ίση αντιμετώπιση από τις άλλες πόλεις της Περιφέρειας».
Δήμαρχος Ξάνθης, Μιχάλης Στυλιανίδης: «Είναι απαρα&#

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συσκέψεις φορέων υπό την προεδρία του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Ο Θρακιώτης υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, βουλευτής Ξάνθης, κ. Αλέξανδρος Κον…