Μόνο λόγια για το Λάγος!

0

Χαρακτηρίστηκε με πολιτικές τυμπανοκρουσίες Λιμένας Εθνικής Σημασίας και Πύλη Εισόδου! Κάποιοι οραματίστηκαν τη διασύνδεσή του με τους κάθετους άξονες – όποτε αυτοί γίνουν – τη σιδηροδρομική διασύνδεσή του, κατατέθηκαν προτάσεις για επέκτασή του και στο …παρά πέντε να υπογραφτεί η ΚΥΑ για τη δημιουργία Οργανισμού Λιμένος ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία ως προς την ένταξή του σε προγράμματα χρηματοδότησης αλλά πρόλαβαν οι εκλογές! Και όμως μέχρι στιγμής όλα είναι σχέδια επί χάρτου και λόγοι για πολιτική εκμετάλλευση! Η πραγματικότητα είναι ότι το Λιμάνι του Πόρτο Λάγος συνεχώς υποβαθμίζεται λόγω της μη υλοποίησης των πολιτικών δεσμεύσεων για αναβάθμιση των υποδομών και της υπολειτουργίας του Λιμενικού Ταμείου Λάγος που είναι ο φορέας διαχείρισής του λόγω παντελούς έλλειψης μόνιμου υπαλλήλου!
Το Λιμενικό Ταμείο Λάγος υπολειτουργεί – Το Λιμάνι απαξιώνεται
Το Λιμενικό Ταμείο είναι ΝΠΔΔ, είναι αυτοχρηματοδοτούμενο από τα έσοδά του, υπάγεται ως φορέας στην περιφέρεια η οποία ορίζει και την 9μελή διοικητική του επιτροπή που απαρτίζεται από εκπροσώπους φορέων (Επιμελητηρίου, νομικός σύμβουλος λιμενάρχης ναυτικών πρακτόρων, του Δήμου Αβδήρων, του σωματείου εκφορτωτών). Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου είναι ο κ. Θωμάς Τσιρχόγλου ο οποίος μιλώντας στο «Ε» αποδέχεται την υπολειτουργία του Λιμενικού Ταμείου με την αιτιολογία της έλλειψης ενός μόνιμου υπαλλήλου που θα αναλάβει τη διεκπεραίωση των διοικητικών πράξεων: «Δεν έχουμε ένα μόνιμο υπάλληλο, παρά μόνο τρίμηνους συμβασιούχους. Τώρα έχει προκηρυχθεί μια θέση μέσω ΑΣΕΠ. Αυτό δυσκολεύει τη λειτουργία του Λιμενικού Ταμείου».
Όπως πληροφορηθήκαμε κινδυνεύουν να τους κόψει η ΔΕΗ το ηλεκτρικό ρεύμα γιατί δεν υπάρχει υπάλληλος να κάνει τη διαδικαστική διεκπεραίωση αλλά επιπλέον καθυστερεί σημαντικά η πιστοποίηση ΑΒS του λιμανιού που έπρεπε ήδη να έχει γίνει και υπάρχει κίνδυνος να μην δέχονται πλοιοκτήτες να μπαίνουν τα καράβια τους στο Λάγος, επικαλούμενοι κανόνες ασφαλείας.
Σωρεία προβλημάτων του λιμανιού
Όμως τα προβλήματα του λιμανιού δεν σταματούν μόνο στην έλλειψη υπαλλήλου.
Η μαρίνα έχει γκρεμιστεί στο κανάλι (πρώτη γέφυρα στο Λάγος) που λειτουργούσε σαν ανάχωμα. Γνώστες της κατάστασης επισημαίνουν ότι αν δεν επισκευαστεί μπορεί να υπάρξουν θύματα. Τροχοπέδη επίσης αποτελεί το βάθος του λιμανιού που είναι 6.50 μέτρα και μπορεί να σηκώσει φορτίο μέχρι 1.500 τόνους.
Αυτό επικαλείται ως κύριο το στοιχείο και ο πρόεδρος των Βιοτεχνών – Βιομηχάνων κ. Βασίλης Σκαρλάτος για την προτίμηση των επιχειρηματιών του νομού μας στο λιμάνι της Καβάλας με επακόλουθη απαξίωση του λιμανιού του Λάγος: «Το λιμάνι του Λάγος μπορεί να εξυπηρετήσει φορτία μέχρι 1.500 τόνους. Υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην Καβάλα καθώς και μεγαλύτερη ευχέρεια εξυπηρέτησης των εξαγωγών από ναυτιλιακούς πράκτορες. Στο λιμάνι του Λάγος δεν υπάρχουν υποστηρικτικοί μηχανισμοί. Πρέπει να αναβαθμιστεί να γίνουν προβλήτες, να γίνει εκβάθυνση για να αποτραπεί η πιθανότητα μπαζώματος. Γενικώς πάσχει από υποδομές»
Στην έλλειψη προσωπικού που επιφέρει τη δυσλειτουργία του Λιμενικού Ταμείου, στην έλλειψη υποδομών που δημιουργεί την απαξίωση των επιχειρηματιών έρχεται να προστεθεί και ένα άλλο δεινό! Οικονομική επιθεώρηση από την περιφέρεια δημιουργεί έλεγχο στο Λιμενικό Ταμείο. Πληροφορίες μιλούν για μεγάλο οικονομικό άνοιγμα….
Εν κατακλείδι: «Όλα τα’ χε η Μαριορή…»
Μαριάννα Ξανθοπούλου
Marianaxan@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ημερίδα σήμερα στην Πολυτεχνική

Στα πλαίσια του Ε …