Ονειρεμένο και «ΑΞΙΟΝ» σχολείο!

0

Ένα τόπο παιδείας και πολιτισμού δημιούργησε μια ομάδα συμπολιτών μας αποτελούμενη από τρεις εκπαιδευτικούς – Σταύρος Λίτσας και Φώτης Λίτσας, Μαθηματικοί, Ζήσης Μπρούμπης, Φυσικός, Δημήτρης Καλαντζής και Δημήτρης Κωστούρος, Μηχανικοί – σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα – μόλις 11 μήνες – σε έκταση 100 στρεμμάτων στο 9ο χιλ. Εθνικής Οδού Ξάνθης – Αβδήρων (παράκαμψη Γενισέας). Πρόκειται για τα Ιδιωτικά Σχολεία «ΑΞΙΟΝ» ένα κτιριακό συγκρότημα που στεγάζει κτιριακά και τις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες– Νηπιαγωγείο , Δημοτικό, Γυμνάσιο Λύκειο – και επιπλέον αποτελείται από Βιβλιοθήκη, Κτίριο Πολλαπλών χρήσεων, Διοικητήριο, και γήπεδα μπάσκετ, τένις, ποδοσφαίρου, βόλεϋ και beach βόλεϋ.
Ένα ονειρεμένο και «ΑΞΙΟΝ» σχολείο!
Ξεναγοί μας στα σχολεία «Άξιον» που διοργάνωσαν συνέντευξη τύπου με την έναρξη της σχολικής χρονιάς – Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου και ώρα 7μ.μ. – κατά ομάδες το διδακτικό προσωπικό των σχολείων που μας παρουσίασε όλους τους χώρους καθώς και τη φιλοσοφία που διέπει το σχεδιασμό και τη μελέτη των χώρων και τον εξοπλισμό τους ώστε να έχουν άριστα αποτελέσματα λειτουργικότητας αλλά και να συνάδει με την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση των μαθητών της κάθε ηλικίας.
Έτσι λοιπόν όλα τα κτίρια είναι συγκεντρωμένα γύρω από μια κεντρική πλατεία ενός εκπαιδευτικού χωριού γύρω από την οποία γίνονται όλα. Στο βορά έχουν κτιστεί τα διώροφα κτίρια προκειμένου να «κόβουν τον αέρα ενώ στον νότο τα ισόγεια. Όλα τα κτίρια των σχολείων – νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο είναι ισόγεια. Μόνο στο λύκειο το κτίριο είναι διώροφο και υπάρχει ασανσέρ για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Υπάρχει ειδική μελέτη για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες (το μοναδικό συγκρότημα στην Ελλάδα που έχει τουαλέτες για ΑμεΑ). Γύρω από την πλατεία είναι το κτίριο της Διοίκησης και η κυκλική βιβλιοθήκη που δεσπόζει στο χώρο ενώ γύρω – γύρω είναι το δημοτικό, το νηπιαγωγείο, το γυμνάσιο και το λύκειο. Όλα τα κτίρια είναι αυτόνομα και οι μαθητές προαυλίζονται σε δικούς τους χώρους. Σε επικοινωνία με γυμνάσιο και λύκειο είναι τα κτίρια των εργαστηρίων Χημείας, Πληροφορικής Φυσικής Βιοχημείας. Κάθε μαθητής έχει το δικό τους υπολογιστή τελευταίας γενιάς. Οι αθλητικοί χώροι γύρω από το συγκρότημα. Το κάθε σχολείο έχει δικό του αθλητικό χώρο είναι αυτόνομοι. Έχουν έτσι μελετηθεί που τα νήπια να βλέπουν μόνο τα παιδιά του δημοτικού και τα παιδιά του γυμνασίου τα παιδιά του Λυκείου. Επίσης υπάρχει το κτίριο πολλαπλών χρήσεων όπου γίνονται όλες οι πολιτιστικές δραστηριότητες. Ο εξοπλισμός στις αίθουσες είναι μελετημένος στην λεπτομέρεια. Ο φωτισμός, το χρώμα στους τοίχους, τα θρανία και οι πίνακες όλα ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και είναι μελετημένα ώστε να παρέχουν μια ευχάριστη και αποτελεσματική διάσταση στο μάθημα. Ο αριθμός των μαθητών είναι από 20 παιδιά στο νηπιαγωγείο και δημοτικό και 24 στο γυμνάσιο και λύκειο. Να σημειώσουμε ότι τα παιδιά που μπορεί να διαμένουν σ’ όλες τις περιοχές του νομού έως και στη Χρυσούπολη μεταφέρονται με ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία ή με ναυλωμένα από τα σχολεία λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Επίσης μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να τρώνε στην τραπεζαρία με διαφορετικά ωράρια για το κάθε σχολείο ενώ τα φαγητά είναι απόλυτα ελεγχόμενα και εξ’ αρχής εγκεκριμένα και γνωστά στους γονείς.
Τι παρέχουν τα σχολεία «ΆΞΙΟΝ»
«Τα νέα μας σχολεία διαθέτουν όλα τα καλά του δημόσιου σχολείου, αλλά αποφεύγουν τα τρωτά του σημεία» τόνισε ο κ. Σταύρος Λίτσας στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε της ξενάγησης και δόθηκε στη βιβλιοθήκη. Και ως κύριο τρωτό σημείο του δημόσιου σχολείου ανέφερε τις πολλές χαμένες ώρες! Αξιοσημείωτο είναι ότι όπως τόνισε μετά τον Αγιασμό αρχίζει το μάθημα! Παράλληλα επεσήμανε ότι θα λειτουργεί διευρυμένο ωράριο 40 ωρών με ιδιαίτερη έμφαση σε κύρια μαθήματα, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εμπεδώσουν την ύλη και να μην έχουν κενά. Τούτο δε κατ’ επέκταση σημαίνει: «Τέρμα τα φροντιστήρια» του μεγάλου βραχνά των γονιών και των μαθητών που χάνουν χρόνο και χρήμα και έχουν καταντήσει μύθο τη δωρεάν παιδεία, ενώ σε τούτο το σημείο συνταυτίζονται με την ιδιωτική παιδεία καθώς τα δίδακτρα στο «ΑΞΙΟΝ κυμαίνονται από 4.000 – έως 5.400 ευρώ ετησίως (δηλ. 400 – 540 ευρώ τον μήνα) ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και φτάνοντας στη Γ’ Λυκείου που μόνο για φέτος δεν θα λειτουργήσει.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο έχει ακολουθεί υποχρεωτικά βάσει της νομοθεσία το πρόγραμμα του δημοσίου σχολείου (βιβλία – αξιολόγηση των μαθητών κ.λ.π.) όμως διαφοροποιείται στο ωράριο αλλά και στην εκμάθηση ξένων γλωσσών (Αγγλικά από Α’ Δημοτικού) έχει ως στόχο την επιτυχή προετοιμασία των μαθητών ώστε στο μέλλον: Να έχουν σωματική υγεία (ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες), να μιλούν άριστα ξένες γλώσσες, να «παίζουν» στα δάκτυλα του υπολογιστές, να χρησιμοποιούντο διαδίκτυο για να διευρύνουν τους πνευματικούς ορίζοντες τους και να μπορούν να αποκτήσουν πτυχία τριτοβάθμια εκπαίδευσης που τους επιτρέπουν ευέλικτη πρόσβαση στη σύγχρονη αγορά εργασίας.
Ο δάσκαλος πρέπει να εμπνέει και να αφυπνίζει τις δημιουργικές δυνάμεις των μαθητών
Ένα καλό σχολείο πριν απ’ όλα πρέπει να έχει καλούς δασκάλους. Γι’ αυτό τα σχολεία «ΆΞΙΟΝ» ανέβασαν ψηλά τον πήχη της αξιολόγησης του διδακτικού τους προσωπικού. Όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι νέοι πτυχιούχοι δύο πτυχίων με δεξιότητες με άριστη κατάρτιση στο αντικείμενό τους και γνώστες ξένων γλωσσών. Επιλέχτηκαν με πολύ αυστηρά κριτήρια ώστε να έχουν τη δύναμη της μεταδοτικότητας και της σωστά παιδαγωγικά προσέγγισης των μαθητών.
Βασικό: Οι δάσκαλοι παραμένουν στα σχολεία τους όλες τις ώρες της λειτουργίας τους κάτι που δεν συμβαίνει στα δημόσια σχολεία!
Επίσης ο μαθητής – σύμφωνα με τον κ. Λίτσα – δεν διαχωρίζεται σε «καλό» ή «κακό»: «Ο κάθε μαθητής έχει το δικό του, ανεπανάληπτο χαρακτήρα και η προσπάθεια όλη έχει στόχο να αναδείξει τις προσωπικές του ικανότητες και δεξιότητες. Επιπρόσθετα οι μαθητές έχουν την δυνατότητα επαφής με μαθητές ευρωπαϊκών ιδρυμα΄των, μέσω των καλοκαιρινών τμημάτων , όπου προσφέρονται μαθήματα ευρωπαϊκού πολιτισμού, ιστορίας κα παράδοσης και διδάσκονται αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά και ιταλικά. Για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες γίνεται ειδική διδασκαλία ώστε να αναπτύξουν τα δικά τους ταλέντα.
Μπορούμε να εγγράψουμε και τώρα το παιδί μας;
Τα σχολεία είναι πάντα «ανοιχτά». Παρόλο που οι δυνατότητες των σχολείων είναι οριοθετημένες οι αιτήσεις εκ μέρους των γονέων και οι εγγραφές μαθητών είναι δυνατόν να γίνονται συνεχώς. Ιδιαιτέρως για την πρώτη χρονι

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Να μην χρεωθούμε τις συνέπειες της κρίσης»

Συγκέντρωση πραγ…