Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2008 Η μειονοτική εκπαίδευση στην μέγγενη της πολιτικής!

Η μειονοτική εκπαίδευση στην μέγγενη της πολιτικής!

0

Σε πολιτικό θέμα ολκής έχει αναγάγει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Τσετίν Μάντατζη, ένα εκπαιδευτικό θέμα που άπτεται της αρμοδιότητας της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης, η οποία εκ του νόμου του 1984 έχει την ευθύνη της χωροθέτησης και της κατανομής των μαθητών στα σχολεία ανάλογα με τις περιοχές που διαμένουν. Τρεις μέρες – από την έναρξη της σχολικής χρονιάς – τώρα κάθε πρωί συνεπικουρούμενος από τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής της Μειονότητας στην οποία προεδρεύει – κα Καραχασάν, κ. Τουρκές, κ. Μπαντάκ, κ. Χατζηγενέ – γονείς και κηδεμόνες του 1ου Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης (σε πάροδο της οδού Κομοτηνής)… κατοικοεδρεύει στην είσοδο του σχολείου, πραγματοποιώντας διαμαρτυρία για τις 24 εγγραφές παιδιών για τις οποίες ο αρμόδιος κ. Κουράκος, της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ερμηνεύοντας τον νόμο θεωρεί ότι δεν πληρούν τα κριτήρια και ζητά την εγγραφή τους στο 2ο Μειονοτικό Σχολείο επί της οδού Λεωφόρου Στρατού 8.
Όταν η εκπαίδευση πολιτικοποιείται…
Μύδρους εξαπολύει κατά του υπουργού Παιδείας κ. Στυλιανίδη και του ειδικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κ. Άγγελου Συρίγου γιατί δεν δέχτηκε να συναντηθεί με όλη τη Συμβουλευτική Επιτροπή και τον βουλευτή Ροδόπης κ. Χατζηοσμάν, όπως επιθυμούσε ο κ. Τσετίν παρά μόνο με τον ίδιο και τη Σχολική επιτροπή με την αιτιολογία ότι το θέμα είναι τοπικό και δεν έχει πολιτικές διαστάσεις.
Βάλλει κατά του κ. Συρίγου για: «αντιδημοκρατική συμπεριφορά ενός διορισμένου γραμματέα που φέρεται αντιθεσμικά» κατά του κ. Επιθεωρητή: « Ο επιθεωρητής εκτελώντας άνωθεν εντολές ή εξυπηρετώντας κάποια μικροσυμφέροντα είτε πολιτικά είτε μικροκομματικά» καταγγέλλει αστυνομοκρατούμενο κράτος: «πληροφορηθήκαμε ότι πρόκειται για υπαλλήλους της νομαρχίας που πηγαίνουν πόρτα – πόρτα και ελέγχουν τις διευθύνσεις λες και είμαστε στην εποχή της χούντας!», ενώ ο κ. Μπαντάκ «ξεσπάθωσε» κραδαίνοντας και κραυγάζοντας: «Και δήμαρχος και νομάρχης είναι βουβοί, ανοίγουν το στόμα τους μόνο για τις εκλογές αλλά αυτή τη φορά θα καταδικαστούν!»
Λαλίστατη και η επικεφαλής της «Υερνομαρχίας Πολιτών» κα Καραχασάν τονίζει: « Η κοινωνία της μειονότητας βράζει! Μπορεί η παρουσία μας να μην είναι τόσο μεγάλη αλλά αναμένουμε την απόφαση της πρωτοβάθμια εκπαίδευσης. Δεν τίθεται θέμα γιατί δεν θέλουμε τα παιδιά να εγγραφούν στο 2ο σχολείο. Τα μειονοτικά σχολεία όλοι ξέρουμε ότι διέπονται και από ιδιωτικό καθεστώς. Είναι δικαίωμα των γονιών να γράψουν όπου θέλουν τα παιδιά τους. Εφόσον έχει γίνει η εγγραφή των παιδιών από τον Ιούνιο δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Το Προεδρικό Διάταγμα λέει ρητά ότι επαφίεται στην κρίση του Διευθυντού ν’ αποφασίσει για τον αριθμό και τις εγγραφές των παιδιών και να ελέγξει τα κριτήρια».
Το δια ταύτα των δηλώσεων του κ. Μάντατζη: «Εμείς είμαστε εδώ για να συμπαρασταθούμε στους γονείς των 24 παιδιών. Πρόκειται για μια απόφαση που δεν θα ανεχτούμε! Δεν μπορούν να παίζουν με τα παιδιά μας! Έχουν προκαλέσει μεγάλο ψυχολογικό τραύμα στα παιδιά! Η εγγραφή έχει γίνει, οι γονείς έχουν πληρώσει 180 ευρώ στη σχολική εφορία και δεν μπορεί ο επιθεωρητής εκτελώντας άνωθεν εντολές ή εξυπηρετώντας κάποια μικροσυμφέροντα να ζητά διαγραφή. Το θέμα θα το φέρω στη Βουλή. Αν μέχρι το μεσημέρι δεν ικανοποιηθεί το αίτημά μας αύριο η κινητοποίηση θα είναι μεγαλύτερη»!
Το «Ε» διερευνώντας το θέμα απευθύνθηκε στον αρμόδιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Κουράκο, ο οποίος έδωσε ορισμένα χρήσιμα στοιχεία για την κατανόηση του θέματος. Επεξηγηματικά: Τον Ιούνιο γράφτηκαν στο 1ο Δημοτικό 40 παιδιά και σε εκπρόθεσμες εγγραφές τον Σεπτέμβρη άλλα 26. Επειδή παρατηρείται μεγάλος «συνωστισμός» στο 1ο Μειονοτικό δημοτικό, και κάθε τμήμα συγκεντρώνει 30 έως και 34 παιδιά κάτι που είναι μη σύννομο, η πρωτοβάθμια εκπαίδευση διενήργησε συνολικό έλεγχο ως όφειλε και διαπίστωσε ότι από τις 26 νέες εγγραφές του Σεπτεμβρίου, 9 δεν πληρούν τα κριτήρια και πρέπει να …διαγραφούν και να γίνει μετεγγραφή στο 2ο Μειονοτικό σχολείο καθώς σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας των παιδιών εκεί υπάγονται. Ο κ. Κουράκος επίσης σημείωσε ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει την ευθύνη αν κινδυνεύσουν τα παιδιά λόγω του υπεράριθμου (π.χ. σε περίπτωση πυρκαγιάς) αλλά και για την ποιότητα εκπαίδευσης και δεν εννοεί να αποποιηθεί των ευθυνών της.
Νομικό καθεστώς των μειονοτικών
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε κάτι που αποτελεί το κομβικό σημείο του θέματος και μια από τις γενεσιουργές αιτίες της αντίδρασης. Αναφέρθηκε από την κα Καραχασάν και από τον κ. Μάντατζη ότι τα μειονοτικά σχολεία διέπονται από ένα νομικό καθεστώς όχι αμιγώς δημόσιο αλλά ιδιωτικό. Ο ιδιωτικός χαρακτήρας των μειονοτικών έγκειται στο γεγονός – όπως μας εξηγεί ο κ. Κουράκος και ο κ. Μαραγκός, νυν και πρώην συντονιστής της πρωτοβάθμιας που υπάγονται τα μειονοτικά – ότι πριν το 1977 η ελληνική πολιτεία παρότι χρηματοδοτούσε (όπως και τώρα) τις λειτουργικές ανάγκες των μειονοτικών σχολείων έδινε το δικαίωμα στην σχολική εφορία να προσλαμβάνει δασκάλους τους λεγόμενους προσοντούχους, απόφοιτους του Τουρκικού Διδασκαλείου της Τουρκίας για το μάθημα των τουρκικών. Για το λόγο αυτό οι γονείς είχαν αναλάβει την πληρωμή των δασκάλων αυτών με το τίμημα στις εγγραφές. Από τότε όμως που λειτουργεί η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης και με το νόμο 695 η πολιτεία θέσπισε την πρόσληψη για το συγκεκριμένο μάθημα αποφοίτων της ΕΠΑΘ. Και από φέτος όλοι οι δάσκαλοι που έχουν προσληφθεί είναι ΕΠΑΘίτες. Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε τη γνωστή άποψη του κ. Μάντατζη για τους ΕΠΑΘίτες , την οποία έχει εκφράσει σε ερωτήσεις του στη Βουλή αλλά και συνέντευξη στο «Ε». Τους θεωρεί μη καταρτισμένους καταλλήλως!
Αναφορικά δε με το αν είναι δημόσια τα μειονοτικά σχολεία, σύμφωνα με τον κ. Μαραγκό, απ’ τη στιγμή που επιχορηγούνται από το υπουργείο παιδείας οι λειτουργικές τους ανάγκες και η συντήρησή τους και ακολουθούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα τί άλλο από δημόσια είναι; Εξάλλου και τα ιδιωτικά σχολεία το εγκεκριμένο πρόγραμμα του υπουργείου ακολουθούν!
Το 2ο μειονοτικό κινδυνεύει να κλείσει – Το 1ο ασφυκτιά!
Μια άλλη σημαντική πτυχή του θέματος αφορά το 2ο μειονοτικό σχολείο Ξάνθης.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Χαλήλ μας δίνει συγκριτικά στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η ελίτ της μειονότητας προτιμά το 1ο Μειονοτικό αν και τα παιδιά τους «παστώνονται» χρησιμοποιώντας διάφορες δικαιολογίες.
Αυτό καταδεικνύεται από το γεγονός ότι φέτος στο 2ο μειονοτικό σχολείο υπήρχε στην πρώτη τάξη 1 εγγραφή, ενώ στο 1ο 66 και θα λειτουργήσει με 11 παιδιά η Α΄ τάξη, με 9 η &#9

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ταξί και κυκλοφοριακό πρόβλημα

Το απαράδεκτα συνεχιζόμενο πρόβλημα που συνεχώς επιτείνεται αντί να αμβλύνεται και αφορά τ…