Μην πυροβολείτε τον καλλιτέχνη!

0

Η κατασκευή που αποτελεί την καλλιτεχνική άποψη για την οριοθέτηση της Ξάνθης, έχει βρεθεί επανειλημμένως στο μάτι του κυκλώνα κι έχει δεχθεί πολλή και άσχημη κριτική ενώ μάλλον δεν έχει δοθεί η ευκαιρία στον εμπνευστή να εκφράσει τις απόψεις του.

Με την τοποθέτησή του στο σημείο που ο Δήμος Ξάνθης οριοθετεί την είσοδό του, το έργο που καλλιτέχνησε ο γνωστός ξανθιώτης αρχιτέκτονας  Πέτρος Κονταρίδης, άρχισε και η κριτική. Αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη είναι να εκφράζει την άποψή του όπως και κάθε ανθρώπου να βλέπει απ’ τη δική του σκοπιά ένα έργο τέχνης.

Έτσι θα έπρεπε να δούμε και να κρίνουμε το συγκεκριμένο έργο και μάλλον να μείνουν απ’ έξω οι όποιες άλλες αντιπαραθέσεις αφού δόθηκε μια ευκαιρία απ’ ό,τι όλα δείχνουν, να εκφραστούν και πολιτικές ακόμη αντιδράσεις για το εν λόγω έργο.

Ζητήσαμε απ’ τον δημιουργό να μας εκφράσει την άποψή του και η απάντηση που πήραμε ήταν ότι είναι λάθος να προσπαθούμε να το αποσυμβολίσουμε αφού δεν είχε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό του όταν το σχεδίαζε. Αυτό που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην έμπνευσή του ήταν η ‘πόλη με τα χίλια χρώματα’ και γι’ αυτό το λόγο έφτιαξε κάτι το οποίο αναδεικνύεται καλύτερα τη νύχτα με την εναλλαγή των χρωμάτων.

Καθώς συζητάμε μαζί του, διαπιστώνουμε το πάθος με το οποίο μιλάει για την Ξάνθη, την πόλη που ζει κι εργάζεται, απολαμβάνοντας κάθε μέρα απ’ το γραφείο του το σημείο αναφοράς της Ξάνθης, το ρολόι της κεντρικής πλατείας. Η προσπάθειά του ήταν να έχει και η πατρίδα του ένα έργο σύγχρονης τέχνης, με υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλές πόλεις της Ευρώπης κι έχουν γίνει σύμβολα. Το κρύσταλλο και η ιδιαίτερη παλέτα των χρωμάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί, είναι αποτέλεσμα μελέτης κι έρευνας.

Με χιούμορ αντιμετωπίζει την κριτική που γίνεται και θεωρεί ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να δει αυτό που θέλει ή επιθυμεί σ’ αυτό το συγκεκριμένο έργο. Ακόμη κι όταν του εκφράζουμε την άποψη της πετρελαιοπηγής, μειδιά και δε διστάζει να παραδεχθεί ότι δεν είχε σκεφτεί κάτι παρόμοιο.

Όπως και να ‘χει, ελεύθεροι άνθρωποι είμαστε, σε δημοκρατία ζούμε και μπορεί ο καθένας να έχει την άποψή του. Άλλωστε ένα έργο τέχνης και δη, της σύγχρονης τέχνης, ποτέ δεν ήταν αποδεκτό ή απορριπτέο απ’ το σύνολο των ανθρώπων που απευθυνόταν. Η μεγάλη του επιτυχία πάντως είναι ότι έγινε αισθητή η παρουσία του και η συζήτηση γύρω απ’ την τοποθέτησή του και τον αποσυμβολισμό του, δείχνει ότι προκάλεσε αίσθηση, κάτι που σίγουρα ήταν στους στόχους τόσο του εμπνευστή όσο και όλων όσων συμμετείχαν στην υλοποίηση της ιδέας.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το ασφαλιστικό θα κριθεί στους δρόμους!

Crash test για την κυβέρνη…